BMW is inderdaad iets duurder in onderhoud en reparatie in vergelijking met Audi omdat BMW's BMW-specifieke onderdelen en BMW-specifieke motoren gebruiken. Audi motoren worden ook gebruikt in de hele Volkswagen Groep wat betekent dat er meer onderdelen zijn.
BMW auto's zijn altijd beter geweest als het gaat om luxe en hoge snelheid, terwijl Audi beter is in het maken van high-tech auto's. BMW biedt superieure luxe met een betere rijervaring en wegligging. Als we echter alleen naar het interieur kijken, dan wint Audi het van BMW.
De prijsstijging is een gevolg van hoge ontwikkelingskosten van verbrandingsmotoren en investeringen in elektrisch rijden. Schot rekent voor dat van de totale investering van 40 miljard euro van Audi, ruim een derde gaat naar elektrische auto's.
Een Mercedes-Benz heeft weliswaar een iets hogere aanschafprijs dan een Audi, maar is voordeliger in het onderhoud. Na ongeveer 100.000 kilometer hebben bezitters van een Audi vaker en duurdere reparaties dan bezitters van een Mercedes-Benz.
Prijs. Beide auto's zijn duur, dankzij hun uitstekende techniek, design, comfort en prestaties. Mercedes automodellen zijn echter iets duurder dan BMW modellen. Verwacht dus iets meer te betalen als u voor Mercedes kiest in plaats van BMW.
Onderdelen en service zijn erg duur, dus plezier heeft een prijs. Met de meeste BMW's wordt gereden tot ze 120.000 tot 200.000 mijl hebben afgelegd. Dat vergt uiteraard een flinke onderhoudsbeurt en goed onderhoud.
Waar Audi ook bekend om staat is het mooie en comfortabele interieur. In ieder Audi-interieur draait het volgens het merk om reiscomfort. Je bent zelf in staat om bij veel modellen jouw auto zo veel mogelijk aan jouw wensen en behoeften aan te laten passen, en dat is natuurlijk ideaal!
Ik rijd Audi hoofdzakelijk vanwege het design. Het merk heeft veel meer pluspunten, zoals individualiseringsmogelijkheden, afwerking, geavanceerde techniek, maar die punten heeft de concurrentie ook.
Allereerst kennen we de BMW's als betrouwbare auto's. Bij de auto's van nu geldt dat nog steeds. Een goed onderhouden auto zal jou verzekeren van duizenden veilige kilometers die jij zonder problemen kunt afleggen. Zo hebben de meeste BMW's een krachtige en betrouwbare motor, die jarenlang mee kan.
Beide Duitse luxe auto's zijn uitzonderlijk, maar het ene merk schrijft sneller af dan het andere. BMW schrijft sneller af dan Mercedes-Benz. Dus, als u van plan bent om een luxe auto voor een korte periode te bezitten en hem daarna weg te doen, is Mercedes-Benz de betere optie.
Plus én min: betrouwbaarheid
Voor veel mensen staat een Duitse auto garant voor betrouwbaarheid. Mensen zien een auto uit ons buurland nog altijd aan voor iets dat niét stuk gaat en honderdduizenden kilometers lang mee kan.
Voorjaar 2022 normalisatie
Door de langdurige tekorten zal de mismatch tussen vraag en aanbod op de automarkten binnen Europa tot volgend jaar voorjaar voortduren. Wij verwachten dat de autoprijzen hierdoor zullen oplopen. In Duitsland van 4 tot 10%, in Spanje van 2.4% tot 5.8%, in Frankrijk van 0.8% tot 5.0%.
Nummer 1:Mercedes-Benz
Natuurlijk, als je MINI meerekent dan is BMW groter, tenzij we de Smart-verkopen bij die van Mercedes-Benz optellen. Wereldwijd werden er 65.660 Smartjes verkocht. Kijken we naar het aantal auto's met een driepuntige ster in de grille, komen we uit op 1.188.832 exemplaren.
Alle factoren in aanmerking genomen, is Mercedes-Benz betrouwbaarder dan Volvo. Volgens Consumer Reports is Volvo een van de minst betrouwbare luxemerken op de markt. Mercedes scoort hoger dan Volvo op de betrouwbaarheidsbeoordeling van Consumer Reports. Mercedes is echter duurder in het jaarlijkse onderhoud dan Volvo.
Met een lange geschiedenis wat betreft het produceren van auto's met wereldwijd een ijzersterke reputatie op het gebied van techniek en luxe, is BMW een bekende speler in de autobranche. De afkorting BMW staat voor Bayerische Motoren Werke.
De BMW R 1200 GS is al jaren het beste paard van de offroadstal. Dat wordt niet alleen bewezen door de hallucinante verkoopcijfers van deze topper, maar ook door het feit dat zowat alle fabrikanten verwoede pogingen hebben ondernomen om de dominante GS van de troon te stoten.
De geschiedenis van de Bayerische Motoren Werke, of te wel BMW. In 1913 door Karl Friedrich Rapp opgericht als fabriek voor vliegtuigmotoren.
U kunt beter geen Mercedes kopen vanwege de hoge onderhoudskosten, de hoge afschrijvingswaarde, de onbetrouwbaarheid, de kosten die buiten de garantie vallen en de gespecialiseerde reparatie en onderhoud. Al deze factoren maken het kopen van een Mercedes-Benz tot een stressvolle aangelegenheid.
Sowieso hebben de vier grote Duitse merken een enorm aandeel in de occasionmarkt, want Volkswagen, BMW, Audi en Mercedes-Benz zijn samen verantwoordelijk voor meer dan 100.000 tweedehands auto's in Nederland. En dus zit er – als je voor een Duitse auto gaat – altijd wel een auto tussen die precies bij je wensen past.
De zilveren plak gaat op de valreep van dit jaar naar een Audi R8 Spyder, ter waarde van €325.460. Deze dakloze sportauto gebruikt een V10 met 580 pk om in 3,2 seconden naar de 100 te schieten. Qua topsnelheid wint dit dakloze exemplaar het van de nummer 1 en kan nog 14 km/h harder.
Audi is een producent van luxe personenwagens en werkt binnen de Volkswagen Groep intensief samen met Lamborghini (vanaf 1998) en Ducati (vanaf juli 2012). In 2017 werden 1,9 miljoen voertuigen onder de Audi merknaam verkocht. Vooral de A4, A3, Q5 en A6 zijn populair bij het publiek.
De 4 ringen van Audi
Op aansturen van de Saksische staatsbank wordt Auto Union AG opgericht. Deze nieuwe industriële groep vertegenwoordigt vier merken, Audi, Horch, DKW en Wanderer, wat de vier ringen in het embleem van Auto Union verklaart.