De afkorting AMG staat voor: Aufrecht, Melcher en Großaspach, (de geboortestad van Aufrecht). Het merk werd in 1967 opgericht door Hans Werner Aufrecht (A) en zijn partner Eberhard Melcher (M). Welke modellen zijn er allemaal beschikbaar in een AMG versie?
Hoewel AMG voornamelijk geassocieerd wordt met Mercedes en sinds 2005 volledig in handen is van dit merk, heeft het bedrijf ook speciale varianten van enkele Mitsubishi- en Honda-modellen geproduceerd.
Vraag Mercedes-Benz waar de aanduiding AMG voor staat, en ze zullen je eerst uitleggen waar die letters vandaan komen. De oprichters van het sportlabel waren Hans Werner Aufrecht en Erhard Melcher, beiden afkomstig uit het Duitse Großaspach. De eerste letter van hun achternamen en van die plaats vormen de afkorting.
In vergelijking met de standaard modellen van Mercedes-Benz, bieden AMG-modellen meestal een hogere snelheid, betere prestaties, en een sportiever rijgedrag. Bovendien zijn ze vaak uitgerust met extra luxe features en verfijnde interieurdetails.
Advanced Metallurgical Group (AMG) is een beursgenoteerde onderneming en een producent van geavanceerde metaalproducten.
Veelgestelde vragen over Mercedes-AMG
De afkorting AMG staat voor: Aufrecht, Melcher en Großaspach, (de geboortestad van Aufrecht). Het merk werd in 1967 opgericht door Hans Werner Aufrecht (A) en zijn partner Eberhard Melcher (M). Welke modellen zijn er allemaal beschikbaar in een AMG versie?
AMG is opgericht om onafhankelijke investeringsmaatschappijen een oplossing voor opvolgingsplanning te bieden. Tegenwoordig bieden we het breedste scala aan partnerschapsoplossingen die beschikbaar zijn voor onafhankelijke bedrijven om hen te helpen onafhankelijk te blijven, inclusief groeikapitaal, kapitaalvormingsmogelijkheden in zowel productontwikkeling als distributie...
Wat maakt een AMG® Mercedes-Benz speciaal? Het belangrijkste verschil tussen een gewone Mercedes-Benz en een Mercedes-AMG® is de krachtbron onder de motorkap . Een AMG®-getunede motor produceert aanzienlijk meer vermogen dan de niet-AMG®-eenheden waarop hij is gebaseerd.
De SL 55 kost minstens 231.004 euro en de SL 63 heeft een van maar liefst 262.526 euro. Er zijn al enkele exemplaren van de nieuwe Mercedes-AMG SL te vinden op het moment van schrijven (November 2022), maar het zijn allemaal demomodellen van de SL 63. De goedkoopste is 218.888 euro.
Bijvoorbeeld welke informatie (serienummers e.d.) moet aan de binnenzijde van de velg zichtbaar zijn? Een echte AMG velg heeft een ingegoten HWA nummer aan de achterkant staan. In het nummer komt het modelnummer voor van de modellenreeks waarvoor de velg gemaakt is.
De sterkste Mercedes-AMG GT Coupé, de plug-in hybride 63 S E Performance, staat inmiddels op de prijslijst en is er vanaf €262.414. Daarmee kost hij zo'n €13.000 minder dan de 55 en zelfs ruim €35.000 minder dan de 63-zonder-stekker.
De 43 is weliswaar een V6 met twee cilinders meer dan de 45, maar wat het vermogen betreft, zit de 43 onder het niveau van de 45 met zijn 2,0 liter viercilinder. De aanduiding 63 en 65 staan voor respectievelijk een V8 en V12-motor.
Het meest voor de hand liggend is de AMG-belettering . Een klein detail is de AMG-belettering boven op de uitlaatpijpen. U vindt deze op alle AMG-voertuigen (behalve de A 45 AMG zonder het optionele AMG-sportuitlaatsysteem). U vindt het quad-sportuitlaatsysteem of de AMG-belettering niet op de uitlaatpijpen van de A45 AMG.
AMG®-modellen leveren hogere prestaties dan hun niet-AMG®-tegenhangers dankzij krachtigere motoren, verbeterde ophangingssystemen, geüpgradede remsystemen en verbeterde rijeigenschappen.
Mercedes-AMG slaat een geheel nieuwe weg in: de nieuwe AMG 6,3 liter V8-motor is de eerste motor ter wereld die hoge toerentallen combineert met een grote cilinderinhoud. De volledig door AMG ontwikkelde motor levert een vermogen van 375 kW / 510 pk bij maar liefst 6800 omw./min.
AMG heeft drie eigen voertuigen ontworpen: de Mercedes-Benz SLS AMG, Mercedes-AMG GT en Mercedes-AMG SL . AMG bouwt nog steeds al zijn motoren met de hand in Affalterbach, met twee uitzonderingen: de "AMG-Enhanced" M139 turbocharged 2.0-liter viercilinder en M256 turbocharged 3.0-liter inline-six.
AMG's zijn de high-performance modellen van Mercedes en hebben doorgaans meer vermogen, sportievere ophanging, remmen en aerodynamica.
Dankzij die moderne maar eveneens bijna primitieve oerkracht dendert de AMG GT 63 S E Performance in slechts 2,8 seconden vanuit stilstand naar de 100 km/h. Daarmee is het de snelst accelererende Mercedes-Benz ooit. Zijn topsnelheid bedraagt 320 km/h.
AMG Critical Materials N.V. produceert hoogontwikkelde speciale materialen en levert vacuümovensystemen en -diensten aan de eindmarkten transport, infrastructuur, energie en speciale metalen en chemicaliën.
Elk AMG-model is een allround performancevoertuig dat opwindt met een unieke vermogensafgifte, een verleidelijk motorgeluid, uitstekende handling en een direct rijgevoel . De spreekwoordelijke exclusiviteit is ook standaard, net als uitstekende kwaliteit en nauwkeurig vakmanschap.
Het AMG Plus Sports-pakket omvat een sportonderstel, grotere remschijven en – in het geval van de Coupé – directere besturing en snelheidsafhankelijke bekrachtiging. Verder zijn de gaspedaalreacties alerter en reageert de 7-trapsautomaat in de sport- en manual-stand sneller op de commando's van de chauffeur.
Wat is AMG 63? Een eerbetoon aan de eerste V8 ooit in een Mercedes-model (6,3-liter V8 (M100)), de AMG 63-varianten gebruiken een van de twee AMG V8-motoren: 4,0-liter V8 Biturbo (M177) of zijn natte-sump-broertje, de 4,0-liter V8 Biturbo (M178).
Onze strategie is gericht op het doen van aandeleninvesteringen in groeiende bedrijven die eigendom zijn van partners. Daarnaast werken we samen met deze bedrijven en investeren we samen om hun voortdurende ontwikkeling te bevorderen .
Elke motor wordt met de hand geassembleerd door één enkele motorbouwer volgens de filosofie "één man, één motor" en draagt een door hem met de hand ondertekende plaquette. Tegenwoordig bestaat het management van Mercedes‑AMG GmbH uit de leden Michael Schiebe (voorzitter van de raad van bestuur), Michael Eisenmann en Dr.