Afterpay treedt op als intermediair tussen winkeliers en klanten. Afterpay leent geld aan de winkelier, en de klant betaalt het terug. Het product brengt zichzelf op de markt als een budgetteringsinstrument in plaats van als een lening of creditcard.
2.1. AfterPay biedt alleen goederenkrediet aan dat strekt ter financiering van producten die jij koopt bij webwinkels waar AfterPay een contract mee heeft afgesloten. Met het krediet dat wij jou verstrekken worden de producten die jij bij deze webwinkels koopt dus betaald.
Als je niet binnen de gestelde termijn betaalt sturen we je altijd eerst een kosteloze herinnering. Wanneer ook deze termijn is verstreken brengen we incassokosten in rekening. Zorg ervoor dat je zo snel mogelijk het gehele bedrag inclusief de incassokosten aan AfterPay betaalt om nog meer incassokosten te voorkomen.
Koop je met een creditcard, dan worden die gegevens - in tegenstelling tot bij Afterpay - doorgestuurd naar het Bureau Krediet Registratie (BKR). Het BKR houdt een database bij van alle kredieten die consumenten afsluiten.
Je kunt kiezen voor maximaal 3 maandelijkse termijnen. Per betaaltermijn brengen wij € 5,00 aan servicekosten in rekening. Rond de 23e van de maand ontvang je een e-mail voor het te betalen termijnbedrag. Het termijnbedrag dient vervolgens binnen 5 dagen te worden betaald.
Met AfterPay shop je eerst en betaal je later. Plaats je bestelling en kijk uit naar het thuis ontvangen. Bekijk, voel en probeer alles en betaal pas later. Met simpele retouren en flexibele betaalopties voor gemak en meer vrijheid.
Met Klarna kun je achteraf betalen in webwinkels. Uiteraard moet de webwinkel deze betaalmethode wel aanbieden, wat lang niet altijd zo is. Naast Klarna zijn er namelijk meer manieren om achteraf te betalen, bijvoorbeeld Afterpay. Samen met Klarna zijn dit de 2 bekendste achteraf-betaalmethodes.
De overeenkomst voor het krediet wordt gesloten wanneer Klarna je aanvraag voor Betaal in delen accepteert. De benodigde documenten worden je per brief toegestuurd. Klarna meldt deze overeenkomst bij de Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel.
Wanneer je voor de eerste keer besteld, is het maximum bestelbedrag €75,-. 2. Ik heb al vaker bij AfterPay besteld: Het kan zijn dat je nog openstaande bestellingen hebt die eerst nog betaald moeten worden.
Ja, dat kan*. Heb je meer tijd nodig om te betalen? Dan kun je in de AfterPay app en in MyAfterPay de Pauzeer-functie gebruiken. Hiermee heb je de mogelijkheid om de uiterste betaaldatum uit te stellen met 7 dagen.
Als je nog niet aan Afterpay hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Afterpay 15,- administratiekosten in rekening brengen.
Wil je direct geld lenen zonder BKR toetsing? Kies dan voor een minilening. Bij deze vorm van lenen is het mogelijk om binnen 24 uur geld op je rekening te hebben. Verstrekkers van een minilening hebben geen toegang tot je BKR gegevens en zullen dus geen BKR toetsing uitvoeren.
Dan checkt een kredietaanbieder de leningen die je hebt (gehad) en je betaalgedrag daarop. Daarvoor vragen ze je gegevens bij ons op. Als je op tijd hebt betaald, is dat een voordeel. De kredietaanbieder ziet dan dat je betaalgedrag in orde is.
Als je je registratie wilt laten aanpassen, neem dan contact op met je kredietaanbieder. De kredietaanbieder kan die aanpassen als er iets niet klopt. De kredietaanbieder heeft jouw financiële en persoonlijke gegevens en kan jouw registratie goed beoordelen. BKR heeft deze gegevens niet.
Heeft u meer tijd nodig om te betalen? Dan kan u in MyAfterPay de Pauzeer-functie gebruiken. Hiermee heeft u de mogelijkheid om de betaaltermijn te verlengen met 7, 14 of 21 dagen. Log in op MyAfterPay om uw betaling the pauzeren.
Als betaling door de consument uitblijft, mag u na de gestelde 14 dagen de incassokosten en de wettelijke rente in rekening brengen. U heeft ook andere middelen die u kunt gebruiken. De eerste is het eigendomsvoorbehoud.
In je favoriete webshop selecteer je Klarna als betaalmethode. Kies voor 'Betaal in 3 delen'. Het bedrag moet minimaal € 35 zijn en maximaal €4.000 per aankoop.
Is er sprake van openstaande facturen of overdrachten aan het incassobureau, dan is achteraf betalen meestal ook geen optie. Verder zijn er artikelen die je per definitie niet achteraf kunt betalen. Ook met een cadeaubon is het achteraf betalen van producten niet mogelijk.
Achteraf betalen heeft als voordeel dat klanten hun gekochte product eerst ontvangen en daarna pas betalen. De klant ontvangt na de bestelling het product en vervolgens een factuur. Klanten lopen hierdoor geen risico en zullen eerder tot een transactie overgaan met meer omzet als gevolg.
Het aanbieden van een achteraf betaalmethode heeft als voordeel dat je niet afhankelijk bent van wanneer de consument betaalt. Op het moment dat de bestelling wordt afgerond voert AfterPay een realtime risicocheck uit. Zo bepalen zij of de betreffende consument het orderbedrag achteraf mag betalen.
AfterPay geeft consumenten een stukje vrijheid, rust en vertrouwen. Met AfterPay betaal je pas na ontvangst van je bestelling. Als consument hoef je geen geld meer voor te schieten, betaal je alleen voor het behouden deel van je bestelling en weet je precies waar je aan toe bent.
Komt het even niet uit dan heb je met Klarna de mogelijkheid om je betaling 10 dagen te snoozen, geheel kosteloos. Is 10 dagen niet genoeg, dan kan je ook voor een kleine bijdrage tussen de €0,40 en €1,90 je betaling met 30 dagen uitstellen. Dat regel je allemaal heel handig in de Klarna app.
De meest voorkomende oorzaak is een hele simpele: verkeerd ingevoerde adresgegevens of geboortedatum. Klarna heeft de juiste gegevens van jou nodig. Maak je een tikfout in je naam, adres, huisnummer, postcode of woonplaats dan kan het zijn dat de order niet geaccepteerd wordt.
Hoe lang blijft een achterstand zichtbaar? Een achterstand blijft 5 jaar zichtbaar. Ook nadat je de achterstand hebt ingelopen.
Vijf jaar nadat je kredietaanbieder laat weten dat jullie de kredietovereenkomst beëindigen, verwijderen we je registratie. We bewaren je gegevens 5 jaar omdat de ervaring leert dat mensen met betaalproblemen vaak opnieuw in de problemen komen. Dit willen we graag voorkomen.