Sinds1 januari 2012 kunnen UPC klanten gratis naar de helpdesk bellen. Het gratis nummer 1200 is alleen beschikbaar voor klanten die een vaste telefoonlijn van het kabelbedrijf hebben en daarmee bellen. Het gratis nummer voor zakelijke klanten is 1202.
Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur. Bel onze klantenservice op 0900-1884 (gebruikelijke (mobiele) belkosten) of 1200 (gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo).
Je kunt de klantenservice van Vodafone bellen op 1201 via jouw mobiele telefoon met Vodafone abonnement, dit nummer is gratis. Bel je vanaf een vaste telefoon? Bel dan 0800-0094 om in contact te komen.
Alleen het bellen naar de klantenservice van Ziggo, Ziggo Voicemail en Informatie-, Hulp- en alarmnummers zijn gratis (112, 00800- en 0800-nummers). Oh ja, Kerktelefoonnummers zijn gratis (0676096663 en 0676088014).
Bij Ziggo bel je naar vaste en mobiele nummers in Nederland voor het voordelige tarief van 15 cent per minuut. Bovendien betaal je per seconde en kun je je huidige telefoonnummer gratis meenemen naar Ziggo.
Welke kosten mag u bellers naar uw klantenservice laten betalen? Gebruikt u een 0900-, 0906- of 0909-nummer als klantenservice? Dan mag u geen geld vragen voor de informatie die u geeft. De beller betaalt alleen voor de gebruikelijke belkosten.
Naast KPN zijn er nog twee providers met een eigen netwerk, namelijk T-Mobile en Vodafone. Bekijk hier wie het beste netwerk heeft, of lees verder om te zien welke sim only providers gebruik maken van het netwerk van KPN. In totaal zijn er 5 sim only aanbieders die gebruik maken van het betrouwbare netwerk van KPN.
Vodafone heeft een hele goede dekking en hoogste theoretische internetsnelheid en eindigt als tweede met de hoogste praktische internetsnelheid. Door het goede netwerk van Vodafone hebben zij als eindcijfer een 7,6 uit 10 gekregen. Dit cijfer is gebaseerd op ons eigen mobiele provider onderzoek.
Op de website kun je via het contactformulier uw vragen, complimenten of klachten kwijt. De expert van Ziggo gaat je dan daarna terug mailen of terug bellen. Je kunt altijd bij een verkoop- of servicepunt langs gaan in de buurt.
Je staat 24/7 met ons in contact via de app, chat en de website. Zo hou je zelf altijd de regie over je Ziggo zaken.
Wie is de beste internet provider? Volgens klanten is Ziggo de beste internet provider. Ook provider KPN scoort hoog en komt op de tweede plek. De derde plek gaat naar Budget Alles in 1 , gevolgd door T-Mobile en Youfone.
Storingen internet, bellen en tv
Ziggo scoort met 15 procent de meeste storingen. Het aantal telefoonstoringen op de vaste lijn valt bij alle providers mee. De glasvezelaanbieders KPN, Telfort en Caiway hebben de minste storingen, terwijl XS4ALL Glasvezel en DSL de meeste hebben.
KPN heeft zijn koppositie vooral te danken aan grote verbeteringen op het gebied van mobiele data. Daarnaast biedt KPN de beste 5G-dekking in steden. T-Mobile Nederland biedt juist weer de beste 5G-dekking in steden en op spoortrajecten. Ook heeft T-Mobile de beste set-uptijd in de Voice-test.
Ookla riep in het laatste kwartaal van 2021 KPN (opnieuw) uit als winnaar met het 'Beste Mobiele Netwerk' van Nederland. KPN won het van T-Mobile en Vodafone op het gebied van snelheid en de hoogste beschikbaarheid van het netwerk.
Geen extra kosten voor klantenservice
Bedrijven mogen sinds 2017 geen extra kosten (meer) rekenen voor bellen naar een klantenservice. De beller betaalt dus alleen het normale beltarief.
Soms is je sim niet goed verbonden met het netwerk. Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk. Weet je niet hoe dit moet? Selecteer in onze toestelhandleidingen je toestel en ga naar Netwerk > Kies een netwerk.
We kopen toestellen goedkoper in dan de provider en dat voordeel gaat direct naar jou. Daarnaast zijn we efficiënter waardoor onze kosten per verwerkte bestelling lager zijn. Op die manier kunnen we onze producten goedkoper aanbieden dan providers.
0900: Dit zijn de betalende lijnen. Deze nummers kunnen een pak duurder zijn dan de 070-nummers. Een 0900 nummer wordt bijvoorbeeld gebruikt door aanbieders van telefoonspelletjes en erotische lijnen. Maar er zijn ook bedrijven die zo'n nummer gebruiken.
Kijk naar het nummer
Gaat het om een zonaal nummer (bijvoorbeeld 015 voor de klantendienst van Telenet), dan weet je dat je gewoon het zonaal tarief betaalt. 0900-nummers zijn betalend en kunnen heel duur zijn. Let op! Betaalnummers schrijven soms het telefoonnummer anders om je in verwarring te brengen.
Een betaald servicenummer is een telefoonnummer waarvoor de beller een afwijkend beltarief betaalt. Denk bijvoorbeeld aan een 0900-nummer. Dit tarief wordt, minus aftrek van kosten, uitbetaald aan de eigenaar van het telefoonnummer.