Open de incasso die je wilt storneren.Klik op de link 'Naar Incasso's en terugboeken (storneren)' onderaan de beschrijving van de Incasso.
Het terugboeken van een incasso kan binnen 56 dagen nadat het bedrag van je rekening is geïncasseerd. Indien deze tijd is verstreken kun je een 'Melding onterechte incasso' indienen.
Heb je een fout nummer ingevoerd? Vraag dan aan je bank of ze het geld kunnen terughalen. Jouw bank neemt contact op met de bank waar de ontvanger de rekening heeft. Die bank vraagt de ontvanger om het geld weer terug over te maken.
Meld het dan bij ons (tot 13 maanden na afschrijving). Heb je inderdaad geen machtiging afgegeven? Dan krijg je je geld terug.
Dit kunt u zelf doen via internetbankieren. Of neem contact op met uw bank. De bank controleert niet of de incasso terecht of onterecht was. U kunt automatische afschrijvingen binnen 8 weken (56 dagen) terugboeken.
FAQ: Wat is storneren en wat is de termijn? De definitie van storneren is: 'het terugboeken van een automatische incasso'. U kunt een automatische incasso, in tegenstelling tot een eenmalige incasso, zelf terugboeken via internetbankieren. Een automatische incasso kunt u tot 8 weken na de afschrijving storneren.
Bent u het niet eens met een afschrijving van een SEPA-incasso Algemeen? Deze kunt u binnen 8 weken na afschrijving laten terugboeken. Een SEPA-incasso Bedrijven kunt u niet terugboeken. Deze kunt u alleen vooraf weigeren of op de dag dat de incasso van uw rekening wordt afgeschreven.
Webshop betaalt geld niet terug: dit kunt u doen!
Dit heet het herroepingsrecht. Laat u binnen 14 dagen na levering van uw aankoop aan de webshop weten dat u het product terug wilt sturen, dan moet de webwinkel u het aankoopbedrag terugstorten.
Krijg ik mijn geld terug? De kans dat je je geld terug krijgt is erg klein. Als de zaak door de politie wordt behandeld, dan bepaalt de rechter of het geld terugbetaald moeten worden. Maar meestal heeft de oplichter het geld al opgemaakt voordat je het eindelijk kunt terugkrijgen.
Omgekeerde betaling
De winkelier stort het bedrag via uw betaalpas terug op uw bankrekening. De eerstvolgende werkdag wordt het retourbedrag bijgeschreven.
Eerst stuurt je bank een terugstortverzoek naar de dader. Wordt het geld niet binnen 3 weken terugbetaald, dan krijg je de gegevens van de persoon. Die gegevens stuur je door naar de deurwaarder, die je geld terugvordert.
Incasso terugboeken (storneren)
Wordt er met een Europese incasso een bedrag afgeschreven van je rekening waarvoor je geen machtiging hebt afgegeven? Of heb je de machtiging ingetrokken? Dan kun je het bedrag zelf terugboeken (storneren) via Mijn RegioBank of via je zelfstandig adviseur.
Een bijschrijving op een ING rekening vindt op dezelfde dag plaats.Een bijschrijving op een niet-ING rekening vindt plaats op de eerstvolgende werkdag. Voor salaris verzamelbetalingen (SALA) geldt dat deze alleen op werkdagen verwerkt worden.
Aangifte. doen kan via de politie. Door te bellen naar 0900-8844, via de website, of door naar het politiebureau te gaan. Je staat er niet alleen voor.
Doe aangifte van oplichting bij de politie
Aangifte doen is erg belangrijk voor het vervolg. Voor oplichting via internet heeft de politie een speciaal meldpunt opgericht: het Landelijke Meldpunt Internetoplichting. Hier kun je ook digitaal aangifte doen. Er moeten wel duidelijke aanwijzingen zijn voor oplichting.
In de meeste gevallen kunt u bellen met de politie op 0900-8844 of naar het politiebureau gaan. In sommige gevallen moet u zich elders melden. U kunt zich opgelicht voelen terwijl dat voor de wet geen oplichting is.
Geld naar verkeerde rekening overgemaakt
Maak dan € 0,01 over naar dat rekeningnummer met in de omschrijving het verzoek om het verkeerd overgemaakte bedrag terug te betalen. Lukt dat niet? Neem dan contact met ons op.
Neem contact op met de persoon of het bedrijf achter het rekeningnummer en vraag om het geld terug te storten. Wij kunnen het bedrag niet voor u terughalen.
Dit kan een aantal oorzaken hebben: de nieuwe limit wordt na 4 uren actief. Dat geldt altijd bij een verhoging. We snappen dat langer wachten voordat je een betaling kunt doen soms onhandig is.
Telefonisch bereikbaar maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur.
Een bank kan je geld namelijk even vasthouden. Dit kan het geval zijn bij abnormale of bijzonder grote transacties, of overschrijvingen naar buitenlandse rekeningen. Als je een overschrijving doet die merkbaar groter is dan de bedragen die je normaal overmaakt, is dat geen reden tot paniek.
Typ in de zoekbalk iemands naam, bankrekeningnummer, e-mailadres of telefoonnummer.Als de persoon bekend is bij de politie, krijgt u dat te zien. Komt er geen melding, dan is dat uiteraard geen garantie dat iemand wel te vertrouwen is. Maar u voorkomt dat u geld overmaakt naar of afspreekt met een bekende oplichter.
Neem zo snel mogelijk contact op met de begunstigde om de vergissing te melden en vraag om het verkeerdelijk overgeschreven geld terug te storten. Grote bedrijven of overheden ontvangen wel vaker verkeerde overschrijvingen en hebben doorgaans een procedure om een terugbetaling snel in orde te brengen.
Het slechte nieuws is dat een bank je uitgevoerde overschrijving niet kan annuleren, tenzij de fout bij de bank zelf berust. Je bank is wel verplicht om redelijke inspanningen te leveren om het bedrag terug te vorderen. De bank van de ontvanger is op haar beurt verplicht om daaraan mee te werken.