Hoeveel vergoeding vertraagde vlucht?

De vergoeding is maximaal € 600
Bij vluchten tot 1.500 kilometer: € 250. Bij vluchten van 1.500 tot 3.500 kilometer: € 400. Bij vluchten van meer dan 3.500 kilometer, tussen de 3 en 4 uur vertraging bij aankomst: € 300. Bij vluchten van meer dan 3.500 kilometer, meer dan 4 uur vertraging bij aankomst: € 600.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe compensatie vertraging?

De hoogte van de compensatie voor je vertraagde vlucht, hangt af van de afstand tussen je luchthaven van vertrek en de luchthaven van bestemming. Voor alle vluchten van minder dan 1.500 km bedraagt de compensatie 250 euro. Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 km komt de compensatie neer op 400 euro.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vlucht-vertraagd.nl

Wat zijn buitengewone omstandigheden bij vertraging vlucht?

Voorbeelden van buitengewone omstandigheden

Extreme weersomstandigheden, zoals storm tijdens de vlucht of dichte mist bij het opstijgen en/of landen. Natuurrampen, zoals een aswolk. Stakingen van derden, zoals de luchtverkeersleiding en bagage afhandelaren. Medische noodlandingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl

Hoeveel geld krijg je terug bij vertraging?

Meer dan 3 uur vertraging

tot 1.500 kilometer: € 250. meer dan 1.500 kilometer, binnen de EU: € 400. 1.500 tot 3.500 kilometer, buiten de EU: € 400. meer dan 3.500 kilometer: € 600.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Heb ik recht op vergoeding vliegtuig?

Als je op je eindbestemming aankomt met een vertraging van 3 uur of meer, heb je mogelijk recht op compensatie. Als de vertraging meer dan 5 uur is, kun je besluiten niet (verder) te reizen. Je hebt dan recht op terugbetaling van je ticket en een terugvlucht naar je oorspronkelijke vertrekpunt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Zo veel geld krijg je als je vlucht is vertraagd

38 gerelateerde vragen gevonden

Hoeveel uur vertraging vergoeding TUI?

Is je TUI-vlucht ten minste 3 uur vertraagd? Dan kun je tot €600,- compensatie krijgen!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vlucht-vertraagd.nl

Hoeveel vertraging geld terug TUI?

Bij een vlucht met een afstand van 3500 kilometer of meer en een vertraging tussen de drie en vier uur, heeft u recht op 50% van de vergoeding.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op euclaim.nl

Wat is overmacht bij vertraging vlucht?

Wanneer je vlucht vertraagd of geannuleerd is door een buitengewone omstandigheid vervalt je recht op compensatie. Er is dan sprake van overmacht en hiervoor kan de luchtvaartmaatschappij niet aansprakelijk worden gesteld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vliegtickets.nl

Wat zijn buitengewone omstandigheden?

Met een buitengewone omstandigheid wordt een situatie bedoeld waarin sprake is van overmacht. U kunt hierbij denken aan de volgende situaties: Extreme weersomstandigheden als mist en storm tijdens de vlucht. Natuurrampen als een aswolk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op euclaim.nl

Is EUclaim gratis?

Wat kost de service van EUclaim? Onze service wordt u aangeboden op basis van no cure, no pay. Dit betekent dat als wij uw claimaanvraag niet tot een succesvol einde brengen, u ons niets betaalt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op euclaim.nl

Hoe werkt EUclaim?

Om een claim in te kunnen dienen moet je akkoord gaan met de Algemene Voorwaarden van EUclaim. De service is op basis van 'no cure, no pay' en je betaalt alleen de succesfee van 29% en €33 administratiekosten per persoon wanneer je claim succesvol is afgehandeld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat krijg je bij 3 uur vertraging?

De vergoeding is maximaal € 600

Bij vluchten van 1.500 tot 3.500 kilometer: € 400. Bij vluchten van meer dan 3.500 kilometer, tussen de 3 en 4 uur vertraging bij aankomst: € 300. Bij vluchten van meer dan 3.500 kilometer, meer dan 4 uur vertraging bij aankomst: € 600.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat te doen bij vertraging TUI?

Wil je een vertragingsclaim indienen met een aankomstvertraging van meer dan 3 uur voor TUI fly Nederland (OR vlucht) gebruik dan het webportaal. Veelgestelde vragen over je geboekte vakantie en corona lees je op onze corona informatiepagina. Meer informatie over het aanbod en onze corona maatregelen lees je hier.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tui.nl

Waarom annuleert Transavia vluchten?

Transavia annuleert ook vluchten omdat er te weinig bemanning is. Als dat binnen 2 weken voor vertrek gebeurt, hebben passagiers recht op een financiële vergoeding. En als ze al op reis zijn of op de luchthaven staan, ook op verzorging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat als je vlucht mist TUI?

Veelgestelde vragen. Wat moet ik doen als ik mijn vlucht heb gemist? Als je door onvoorziene omstandigheden je vlucht gemist hebt dan kun je je op de luchthaven melden bij de TUI balie om naar een oplossing te zoeken. Wij annuleren nooit de terugvlucht automatisch.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tui.nl

Is TUI een lijnvlucht?

Vluchten kunnen worden onderverdeeld in charters (bijv. TUI Airways) en lijnvluchten (bijv. Lufthansa), privé vluchten buiten beschouwing gelaten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vliegveldinfo.nl

Is er WiFi in het vliegtuig TUI?

Veelgestelde vragen. Heeft TUI fly WiFi aan boord? Nee, TUI fly heeft geen WiFi aan boord.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tui.nl

Welke vluchten worden geannuleerd TUI?

Vakantiegangers die bij reisorganisatie TUI hebben geboekt en vliegen met maatschappij TUI fly, kunnen gewoon op vakantie. Voor TUI-reizigers die voor hun reis afhankelijk zijn van een andere maatschappij zoals Transavia en KLM is het afwachten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op metronieuws.nl

Welke vluchten zijn geannuleerd KLM?

Als uw vlucht vertraagd of geannuleerd is, of als uw bagage onderweg is beschadigd, dan kunt u soms een terugbetaling of vergoeding krijgen. Ons teruggave- en compensatiebeleid is veranderd door het COVID-19-virus.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klm.nl

Waar vertraging claimen?

Op basis van europese regelgeving kan je een compensatie vertraging vlucht claimen. Omdat het lastig is een vergoeding vertraging vliegtuig te claimen zijn er claimbureaus zoals Aviclaim. Wij helpen je om tot € 600,- vergoeding te verkrijgen als je vlucht vertraagd is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op aviclaim.nl

Is EUclaim betrouwbaar?

Met meer dan 12 jaar ervaring is EUclaim een partij die het gerust op kan nemen tegen grote airlines. Dat blijkt ook uit hun slagingspercentage van 97% en de bijna 600 duizend passagiers wat ze al succesvol hebben geholpen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op reviewdesk.nl

Wat zijn de kosten van EUclaim?

Wat kost de service van EUclaim? Wij werken op basis van no cure, no pay. Dit houdt in dat u alleen onze succesfee van 29% + €33 dossierkosten (inclusief BTW) per persoon betaalt, wanneer wij uw claim positief hebben afgerond. Onze succesfee is ongeacht of wij voor u naar de rechtbank zijn gegaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op euclaim.nl

Wat kost Aviclaim?

Hiervoor betaalt u geen kosten. Wat is het verdienmodel van Aviclaim? Aviclaim werkt op basis van 'No Cure, No Pay'. Dit betekent dat wij voor u aan het werk gaan zonder dat u iets hoeft te betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op aviclaim.nl

Hoe dien ik een claim in bij Schiphol?

Waar kan ik mijn claim indienen? Dat kan direct bij Schiphol, via Schiphol.nl/compensatie kun je tot uiterlijk 30 september een claim indienen. Reizigers die zich aangemeld hebben bij de Schipholclaim van de Consumentenbond Claimservice ontvangen een e-mail.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op claimservice.nl

Populaire vragen

  Vorige artikel
Hoe noemen tanden?