De hoogte van de compensatie voor je vertraagde vlucht, hangt af van de afstand tussen je luchthaven van vertrek en de luchthaven van bestemming. Voor alle vluchten van minder dan 1.500 km bedraagt de compensatie 250 euro. Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 km komt de compensatie neer op 400 euro.
Voorbeelden van buitengewone omstandigheden
Extreme weersomstandigheden, zoals storm tijdens de vlucht of dichte mist bij het opstijgen en/of landen. Natuurrampen, zoals een aswolk. Stakingen van derden, zoals de luchtverkeersleiding en bagage afhandelaren. Medische noodlandingen.
Meer dan 3 uur vertraging
tot 1.500 kilometer: € 250. meer dan 1.500 kilometer, binnen de EU: € 400. 1.500 tot 3.500 kilometer, buiten de EU: € 400. meer dan 3.500 kilometer: € 600.
Als je op je eindbestemming aankomt met een vertraging van 3 uur of meer, heb je mogelijk recht op compensatie. Als de vertraging meer dan 5 uur is, kun je besluiten niet (verder) te reizen. Je hebt dan recht op terugbetaling van je ticket en een terugvlucht naar je oorspronkelijke vertrekpunt.
Is je TUI-vlucht ten minste 3 uur vertraagd? Dan kun je tot €600,- compensatie krijgen!
Bij een vlucht met een afstand van 3500 kilometer of meer en een vertraging tussen de drie en vier uur, heeft u recht op 50% van de vergoeding.
Wanneer je vlucht vertraagd of geannuleerd is door een buitengewone omstandigheid vervalt je recht op compensatie. Er is dan sprake van overmacht en hiervoor kan de luchtvaartmaatschappij niet aansprakelijk worden gesteld.
Met een buitengewone omstandigheid wordt een situatie bedoeld waarin sprake is van overmacht. U kunt hierbij denken aan de volgende situaties: Extreme weersomstandigheden als mist en storm tijdens de vlucht. Natuurrampen als een aswolk.
Wat kost de service van EUclaim? Onze service wordt u aangeboden op basis van no cure, no pay. Dit betekent dat als wij uw claimaanvraag niet tot een succesvol einde brengen, u ons niets betaalt.
Om een claim in te kunnen dienen moet je akkoord gaan met de Algemene Voorwaarden van EUclaim. De service is op basis van 'no cure, no pay' en je betaalt alleen de succesfee van 29% en €33 administratiekosten per persoon wanneer je claim succesvol is afgehandeld.
De vergoeding is maximaal € 600
Bij vluchten van 1.500 tot 3.500 kilometer: € 400. Bij vluchten van meer dan 3.500 kilometer, tussen de 3 en 4 uur vertraging bij aankomst: € 300. Bij vluchten van meer dan 3.500 kilometer, meer dan 4 uur vertraging bij aankomst: € 600.
Wil je een vertragingsclaim indienen met een aankomstvertraging van meer dan 3 uur voor TUI fly Nederland (OR vlucht) gebruik dan het webportaal. Veelgestelde vragen over je geboekte vakantie en corona lees je op onze corona informatiepagina. Meer informatie over het aanbod en onze corona maatregelen lees je hier.
Transavia annuleert ook vluchten omdat er te weinig bemanning is. Als dat binnen 2 weken voor vertrek gebeurt, hebben passagiers recht op een financiële vergoeding. En als ze al op reis zijn of op de luchthaven staan, ook op verzorging.
Veelgestelde vragen. Wat moet ik doen als ik mijn vlucht heb gemist? Als je door onvoorziene omstandigheden je vlucht gemist hebt dan kun je je op de luchthaven melden bij de TUI balie om naar een oplossing te zoeken. Wij annuleren nooit de terugvlucht automatisch.
Vluchten kunnen worden onderverdeeld in charters (bijv. TUI Airways) en lijnvluchten (bijv. Lufthansa), privé vluchten buiten beschouwing gelaten.
Veelgestelde vragen. Heeft TUI fly WiFi aan boord? Nee, TUI fly heeft geen WiFi aan boord.
Vakantiegangers die bij reisorganisatie TUI hebben geboekt en vliegen met maatschappij TUI fly, kunnen gewoon op vakantie. Voor TUI-reizigers die voor hun reis afhankelijk zijn van een andere maatschappij zoals Transavia en KLM is het afwachten.
Als uw vlucht vertraagd of geannuleerd is, of als uw bagage onderweg is beschadigd, dan kunt u soms een terugbetaling of vergoeding krijgen. Ons teruggave- en compensatiebeleid is veranderd door het COVID-19-virus.
Op basis van europese regelgeving kan je een compensatie vertraging vlucht claimen. Omdat het lastig is een vergoeding vertraging vliegtuig te claimen zijn er claimbureaus zoals Aviclaim. Wij helpen je om tot € 600,- vergoeding te verkrijgen als je vlucht vertraagd is.
Met meer dan 12 jaar ervaring is EUclaim een partij die het gerust op kan nemen tegen grote airlines. Dat blijkt ook uit hun slagingspercentage van 97% en de bijna 600 duizend passagiers wat ze al succesvol hebben geholpen.
Wat kost de service van EUclaim? Wij werken op basis van no cure, no pay. Dit houdt in dat u alleen onze succesfee van 29% + €33 dossierkosten (inclusief BTW) per persoon betaalt, wanneer wij uw claim positief hebben afgerond. Onze succesfee is ongeacht of wij voor u naar de rechtbank zijn gegaan.
Hiervoor betaalt u geen kosten. Wat is het verdienmodel van Aviclaim? Aviclaim werkt op basis van 'No Cure, No Pay'. Dit betekent dat wij voor u aan het werk gaan zonder dat u iets hoeft te betalen.
Waar kan ik mijn claim indienen? Dat kan direct bij Schiphol, via Schiphol.nl/compensatie kun je tot uiterlijk 30 september een claim indienen. Reizigers die zich aangemeld hebben bij de Schipholclaim van de Consumentenbond Claimservice ontvangen een e-mail.