Het gemiddelde van alle 32 Golf 7 1.4 TSI's in de AutoWeek Verbruiksmonitor is 1 op 15,3 (6,5 l/100 km). De nieuwe 1.5 TSI scoort gemiddeld nét iets beter, met een verbruik van 1 op 15,6 (6,4 l/100 km).
Volkswagen Golf VII
Met een gemiddeld verbruik van 1 op 31,25 is de Golf BlueMotion de zuinigste Golf ooit. De Golf GTI staat in Parijs als serieversie met 220 pk en als Performance GTI met 230 pk. De Golf BlueMotion Concept beschikt over een nieuwe, 110 pk sterke 1.6 TDI die een topsnelheid van 202 km/h oplevert.
Als je de voorkeur geeft aan de dieselmotor, kun je kiezen uit: De 1.6TDI motor in 90, 110 en 115 pk is het populairst voor zowel weg- als stadsverkeer.De 2.0 TDI 150pk motor: De laatste innovaties van het merk hebben deze versie beroemd gemaakt. Het is een uitstekende toerwagen en is zowel zuinig als efficiënt.
Hoewel de 1.5 TSI stukken betrouwbaarder is dan zijn voorganger, is er wel één probleem. Bij de start kunnen auto's met dit type motor zich soms gedragen als kangoeroes: ze beginnen wild te schudden en te springen. Anders dan dat zijn er weinig problemen bekend met de deze jonge motor.
De VW 1.5 TSI-motor biedt een geweldige mix van prestaties en efficiëntie, maar kent ook zijn problemen . Vroege productiemodellen (2017-2019) hadden vooral last van aarzelingsproblemen, terwijl latere modellen verbeteringen hebben gezien met software-updates.
Onder aan de lijst vinden we een 1.4 TSI ACT met 140 pk, waarmee de eigenaar gemiddeld 1 op 12,4 (8 l/100 km) reed. Het gemiddelde van alle 32 Golf 7 1.4 TSI's in de AutoWeek Verbruiksmonitor is 1 op 15,3 (6,5 l/100 km). De nieuwe 1.5 TSI scoort gemiddeld nét iets beter, met een verbruik van 1 op 15,6 (6,4 l/100 km).
De Volkswagen XL1 is de zuinigste auto.
Een gemiddelde benzineauto rijdt ongeveer 1 op 15. Dat is een liter benzine op 15 kilometer. Een gemiddelde dieselauto rijdt plusminus 1 op 21. Met deze gegevens in het achterhoofd kunnen we stellen dat een auto die 1 op 20 rijdt zuinig is en een auto die 1 op 3 rijdt allesbehalve zuinig is.
Het grote voordeel van een 1.4 TSI motor is de combinatie van een relatief zuinige motor die toch flink wat vermogen levert. Om dit mogelijk te maken bevat de 1.4 TSI motor een turbo en een mechanische compressor. De turbo vergroot het vermogen bij hoge toeren en de mechanische compressor bij lage toeren.
Wat is de beste Volkswagen Golf-motor om te krijgen? De 1,5-liter TSI Evo-benzinemotor geeft je een behoorlijke mix van prestaties en brandstofverbruik – dus dat zou onze keuze zijn. De 1,0-liter benzinemotor is ook een goede – en meer betaalbare – optie als je het niet erg vindt om wat prestaties in te leveren ten opzichte van de 1,5.
De meeste problemen doen zich volgens Autobild voor bij de VW Touran die is gebouwd tussen 2006 en 2007. De uitvoeringen met 1,4 L-TSI-motor (motorcode BMY) vertonen problemen bij kilometerstanden tussen de 40.000 en 70.000. Kenmerken zijn een ratelend geluid na de koude start of een brandend motorcontrolelampje.
Alle Volkswagen Golfs zouden betaalbaar moeten zijn om te rijden . Ze bieden zeer concurrerende mijlen per pond cijfers van tussen de 5,6 - 8,6 - en, in officiële WLTP brandstofverbruik tests, kan elke motor (behalve de prestatie derivaten) meer dan 50mpg leveren.
Van autodealers verneem ik dat zo'n motor makkelijk de 400.000 km moet kunnen halen bij normaal gebruik. Ook zouden auto's met dergelijke motoren na dienst doen in West-Europa nog jaren doorrijden in Oost-Europese landen tot zo'n 400.000 tot 600.000 km.
Topmodellen:
De Volkswagen Jetta heeft een geweldig brandstofverbruik met een snelwegkilometrage van 43 mpg in het model van 2022 en 41 mpg in het model van 2023. De enige Volkswagen-modellen die minder tijd bij het tankstation doorbrengen, zijn de volledig of hybride elektrische voertuigen.
MPG: Als we de e-Golf en GTE buiten beschouwing laten, is de zuinigste versie van de standaard Golf de 1.6 TDI 105 , die volgens de oudere officiële NEDC-cijfers 74mpg kan halen. In de echte wereld kun je verwachten dat het gemiddeld 55-60mpg haalt, wat nog steeds behoorlijk respectabel is.
De 1.4 TSI van Volkswagen is nu al voor het tweede jaar op rij verkozen tot Motor van het Jaar. We vinden deze 1.4-viericlinder met turbo (en eventueel compressor) in tal van Volkswagen-, Audi-, Seat en Skoda-modellen, met vermogens die variëren van 122 tot 180 pk.
Volkswagen Golf 1.0 TSI. De eerste bak uit deze top 10 zuinige auto's is de Volkswagen Golf 1.0 TSI. Met een verbruik van 1 op 16 duurt het met deze bak wel even voordat je weer moet tanken. De Golf is de perfecte zuinige middenklasser.
De TFSI motor heeft een betere brandstofefficiëntie en een hoger vermogen dan traditionele benzinemotoren. De TFSI motor levert over het algemeen meer koppel bij lage toeren, wat betekent dat de motor betere prestaties levert bij het accelereren.
De 1.5 TFSI-motor maakt gebruik van een distributieketting, die is ontworpen om duurzamer te zijn dan traditionele distributieriemen . Echter, storingen in de distributieketting en spanner komen nog steeds vaak voor, vooral naarmate het voertuig ouder wordt of als de olie niet regelmatig wordt ververst.
De functionele levensduur van de riem is ontworpen om samen te vallen met andere motoronderdelen (pakkingen en afdichtingen); die meestal samen met de riem zelf worden vervangen. De breedste intervalaanbeveling die ik kan vinden is elke 60.000 tot 100.000 mijl (100.000 tot 150.000 km).
In de benzinegroep zou ik de 1.8t nomineren, mooi vermogen, koppelrijk bij lage toerentallen, in tegenstelling tot de betrouwbaardere ABF die geen koppel heeft onder de 3k rpm. En voor het slechtste zou ik de 1.4 mk4-motor nomineren. Het lijkt een hond te zijn geweest, of de 1.3 mk2-motor, daar alleen al vanwege die carburateur.