De vergoeding is maximaal € 600 Bij vluchten tot 1.500 kilometer: € 250. Bij vluchten van 1.500 tot 3.500 kilometer: € 400. Bij vluchten van meer dan 3.500 kilometer, tussen de 3 en 4 uur vertraging bij aankomst: € 300. Bij vluchten van meer dan 3.500 kilometer, meer dan 4 uur vertraging bij aankomst: € 600.
Dit geldt voor vluchten: tot 1.500 kilometer met maximaal 2 uur vertraging: € 125. meer dan 1.500 kilometer binnen de EU met maximaal 3 uur vertraging: € 200. van 1.500 tot 3.500 kilometer buiten de EU met maximaal 3 uur vertraging: € 200.
Als uw vlucht een vertraging heeft van meer dan 3 uur, kunt u gebruikmaken van uw rechten als EU-passagier. Dat betekent dat u in veel gevallen recht heeft op in ieder geval bijstand, maar ook eventueel een terugbetaling of een terugvlucht.
De vertraging wordt berekend door het verschil tussen de aankomsttijd op uw ticket te nemen en de tijd dat de deur van het vliegtuig opengaat aan de gate. Het is dus niet de landingstijd welke door vele luchtvaartmaatschappijen wordt gebruikt.
U heeft recht op €600 vergoeding bij een vertraagde vlucht van meer dan 3500 km (Amsterdam naar New York) en een vluchtvertraging van minimaal 4 uur. U heeft recht op €300 vergoeding (50% van €600) bij een vertraagde vlucht van meer dan 3500 km en een vluchtvertraging tussen de 3 en 4 uur.
Hoe hoog uw vergoeding is, verschilt per vlucht: tot en met 1.500 kilometer: € 250. meer dan 1.500 kilometer, binnen de EU: € 400. 1.500 tot 3.500 kilometer, buiten de EU: € 400.
De vertraging van uw vlucht kan verschillende oorzaken hebben. Als u te laat op uw bestemming aankomt, kunt u recht hebben op een vergoeding. Deze compensatie ligt tussen de 250 en 600 EUR en luchtvaartmaatschappij kennen die toe bij een vertraging vanaf 3 uur.
U heeft recht op verzorging als de luchtvaartmaatschappij verwacht dat de vertraging op gaat lopen tot: Twee uur of meer bij vluchten van 1500 km of minder. Drie uur of meer bij alle vluchten binnen de EU van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km. Vier uur of meer bij alle andere vluchten.
Onze kosten betaal je op basis van 'no cure, no pay'. Je hoeft alleen de succesfee af te staan aan EUclaim als het gelukt is om de kosten te verhalen. Deze fee bedraagt 29% van de vlucht claim + € 26,- administratiekosten per passagier.
Wat kost de service van EUclaim? Wij werken op basis van no cure, no pay. Dit houdt in dat u alleen onze succesfee van 29% + 33 euro dossierkosten (inclusief BTW) per persoon betaalt, wanneer wij uw claim positief hebben afgerond.
Voorbeelden van buitengewone omstandigheden
Extreme weersomstandigheden, zoals storm tijdens de vlucht of dichte mist bij het opstijgen en/of landen. Natuurrampen, zoals een aswolk. Stakingen van derden, zoals de luchtverkeersleiding en bagage afhandelaren. Medische noodlandingen.
EU-claim heeft op trustpilot een review ontvangen van 12.351 mensen. De gemiddelde score die zij ontvangen is een 4.5 van de 5. Ongeveer 66% van de mensen geeft trustpilot 5 sterren wat staat voor een uitstekende service.
Als u uw aansluitende vlucht mist door toedoen van de luchtvaartmaatschappij en de vlucht is uitgesteld tot de volgende dag, hebben passagiers volgens de EU-verordening inzake passagiersrechten recht op een hotelovernachting, inclusief vervoer naar het hotel en terug naar de luchthaven.
Op basis van de eerder genoemde Europese Verordening heb je recht op: €250 voor vluchten tot en met 1.500 kilometer. €400 voor vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1.500 kilometer. €400 voor vluchten buiten de Europese Unie tussen de 1.500 en 3.500 kilometer.
Een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij kan in de meeste gevallen via de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij. Mocht dit niet zo zijn dan kunt u een brief sturen naar de betreffende luchtvaartmaatschappij.
De snelste manier om een schade te melden, is door te bellen met de verzekeraar.Waarschijnlijk zal de verzekeraar u verzoeken om alsnog een schadeformulier in te vullen. Het formulier dient namelijk als bewijsmateriaal voor de schademelding en het zorgt voor het vastleggen van de feiten.
Trustpilot review vlucht-vertraagd
Op Trustpilot hebben 3.903 mensen een review achtergelaten. De gemiddelde score die daaruit is gekomen is een 4.4 van 5. Ongeveer 72% van de mensen die een review hebben achtergelaten geven de claim service 5 sterren, wat staat voor uitstekende service.
Het is belangrijk dat je drie uur vertraagd bent in aankomst en niet in vertrek. Het vliegtuig kan namelijk nog tijd inhalen tijdens de vlucht. Het kan dus zijn dat je wel met een vertraging van drie uur bent vertrokken, maar met minder dan 3 uur vertraging aankomt op je bestemming.
Vertraging (deceleratie) is versnelling min of meer tegen de richting van bewegen in, waardoor de grootte van de snelheid minder wordt. Dit gebeurt vaak vanzelf door wrijving, en bij een beweging omhoog door de zwaartekracht.
Heb jij je vlucht gemist? Dan is het raadzaam je direct te melden bij de balie van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij en/of de uitvoerende reisorganisatie om te kijken naar de mogelijkheden om alsnog af te reizen.
Was u op tijd op het vliegveld, maar miste u uw vlucht door de lange wachtrijen? Dan kunt u door een tijdelijke regeling van Schiphol schadevergoeding krijgen. Bijvoorbeeld voor de kosten van een nieuw ticket of hotelovernachting. Deze tijdelijke regeling is verlengd.