Naargelang uw vertrekstation sluiten de toegangspoortjes 30 of 45 minuten voor het vertrek (10 of 20 minuten voor Business Premier reizigers). Thalys reizigers die vertrekken vanuit Paris Nord (Parijs) worden verzocht zich ongeveer 20 minuten op voorhand te melden omwille van versterkte veiligheidsmaatregelen.
tgv, ter en intercites treinreizen: wees uiterlijk 2 minuten voor de vertrektijd aanwezig op het aangegeven platform. toegang tot de trein kan u geweigerd worden indien u later arriveert.
Hoe lang voor het vertrek van mijn trein moet ik op het station aanwezig zijn? Voor een goede afwikkeling van de eventuele veiligheidscontroles raden wij u aan een ruime tijdsmarge te nemen(ca. 30 min).
Dit geldt dus zowel voor de ICE als de Intercity Berlijn. Internationale treintickets naar Polen, Tsjechië en Hongarije zijn in de regel vanaf 2 maanden voor vertrek te koop. Bij TGV ritten van, naar of via Frankrijk geldt: in de regel tenminste 3 maanden voor vertrek.
De Franse TGV heeft een snelheid van 300 km per uur en meer dan 60 steden in Frankrijk zijn met de TGV te bereiken. Als u per trein naar Parijs wilt is de Thalys een geschikt alternatief voor de auto. De rit van Amsterdam - Brussel - Parijs duurt maar vier uur.
TGV® (TGV® Frankrijk, TGV® Brussel-Frankrijk, TGV® Parijs-Luxemburg, TGV® Frankrijk-Duitsland, TGV® Frankrijk-Italië en TGV® Frankrijk-Spanje): Barrijtuig voor alle reizigers, met een assortiment van warme dranken en frisdranken, warme en koude snacks en allerlei tussendoortjes. Geen cateringdienst 'aan de zitplaats'.
Frankrijk komt volgens Railway Gazette in de buurt. De TGV rijdt daar tussen Champagne-Ardenne en Lorraine gemiddeld 271,8 kilometer per uur. Als het om internationale trajecten gaat, wees het vakblad Parijs – Brussel (Thalys) aan als snelste verbinding.
Om in alle rust aan boord te gaan, raden wij u aan 20 min. vóór het vertrek van uw trein op het station aan te komen, zodat eventuele veiligheidscontroles soepel verlopen. Om veiligheidsredenen dient u voor het instappen ten minste 2 minuten vóór vertrek van de trein aanwezig te zijn.
Je kan ten vroegste 30 dagen voor je reis een treinticket kopen. Met sommige tickets kan je niet elke dag van de week reizen (bv. Weekend Ticket, Discovery Combi ...).
Kan ik ook met Thalys reizen als ik binnen Nederland blijf? Ja, het is mogelijk om een Thalys ticket inclusief zitplaatsreservering te boeken via NSInternational.com voor een van de volgende trajecten binnen Nederland: Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal (in beide richtingen)
“De hele treinverkeerinfrastructuur is nationaal vastgelegd, waardoor de aansluiting tussen landen niet optimaal is – denk aan verschillende maten rails en andere veiligheidseisen. Hier zit wel verbetering in, maar het kost veel tijd en geld. Daarnaast is het boeken van treintickets veel lastiger dan van vliegtickets.
De TGV hogesnelheidstreinen verbinden dagelijks Frankrijk, België, Zwitserland, Spanje, Italië en Duitsland. TGV stopt in meer dan 200 steden: Parijs, Lyon, Marseille en Straatsburg, maar ook Brussel, Genève, Bazel, Frankfurt, München, Barcelona, Madrid, Turijn, Milaan enz...
Hoe lang duurt de treinrit van Brussel Zuid naar Marne-la-Vallée Chessy (Disneyland Parijs)? De gemiddelde reistijd met de trein tussen Brussel Zuid en Marne-la-Vallée Chessy (Disneyland Parijs) is 2 uur en 44 minuten; er rijden ongeveer 13 treinen per dag.
Waar u ook zin in heeft, reis vanaf € 40 met de hogesnelheidstrein naar het zuiden! Hoe vroeger u boekt, hoe voordeliger uw tickets. Al onze tickets kunnen voortaan worden omgeruild tot aan het vertrekuur. Het eventuele prijsverschil tussen de oude en de nieuwe tickets dient te worden betaald.
Het station Paris Nord (Parijs) Het station Paris Nord biedt verbindingen aan naar het noorden van Frankrijk (met TGV® en TER / Intercités treinen), maar ook naar België, Nederland en het noorden van Duitsland. Dankzij Thalys en Eurostar is dit station voor Frankrijk de toegangspoort naar Noord-Europa.
Hierbij is het dus niet een kwestie van gewoon de volgende trein nemen. Heeft u uw trein gemist, raadpleeg dan één van onze medewerkers bij de NS International-balie in een Service & Tickets winkel op het station of NS International Klantenservice via 030 2300023 (24/7).
Boetebedrag en adminstratiekosten
De boete bij zwartrijden in het openbaar vervoer bedraagt € 50, bovenop de kosten van een treinkaartje. Het boetebedrag van € 50 is een besluit van de staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu. Deze boete is gelijk voor alle vormen van openbaar vervoer: bus, tram, metro en trein.
Op ieder station in Nederland staat een kaartautomaat van NS of een andere vervoerder waarmee je een treinkaartje kunt kopen. Deze automaten hebben een aanraakscherm waarmee je gemakkelijk aan kunt klikken wat voor kaartje je wilt kopen en naar welk station je wilt reizen.
Voor zwartrijden riskeer je een administratieve boete van 250 euro. Word je tijdens hetzelfde jaar een 2de keer betrapt, bedraagt de boete 500 euro. Je kan tegen een administratieve boete in beroep gaan bij depolitierechtbank.
Niet toegestane bagage
Ongebruikelijke goederen zoals zoals bederfbare eetwaren die een onaangename geur verspreiden, of planten. Gevaarlijke goederen zoals steekwapens, vuurwapens, explosieven, ontvlambare vloeistoffen (brandstoffen, verf, enz.) en alle andere gevaarlijke (chemische, biologische, enz.) producten.
FRANKRIJK De TGV INOUI treinen stoppen in de meeste Franse steden, waaronder Aix-en-Provence, Angoulême, Avignon, Biarritz, Bordeaux, Brest, Disneyland® Paris, Grenoble, de luchthaven Charles de Gaulle, Lyon, Marseille, Metz, Montpellier, Nice, Nîmes, Parijs, Reims, Rennes, Rijsel, Straatsburg, Toulouse, Tours en ...
De veiligheid, het welzijn en de gezondheid van onze reizigers en medewerkers staan centraal bij Thalys. Voor een optimale reiservaring, raden we je aan een masker aan boord van onze treinen te dragen. Voor jouw reiscomfort worden onze treinen ook regelmatig schoongemaakt. Goede reis!
TGV is 3 maanden van tevoren te boeken. SNCF verlengt dit soms naar 4-5 maanden, u ziet dat dan terug in de boekingsmodule.
Omdat de TGV na het verlaten van de LGV verder rijdt over conventionele spoorlijnen zijn alle TGV's geschikt voor beide soorten. Het omschakelen gebeurt al rijdende. De reiziger kan dat wellicht merken aan het kortstondig uitvallen van de ventilatie en/of airconditioning.
Voor ten gevolge van wordt de afkorting t.g.v. gebruikt.
Het is aan te bevelen om ten gevolge van voluit te schrijven. T.g.v. kan ook de afkorting zijn van ter gelegenheid van en ten gunste van.