Elke seconde voeren we zo'n 40.000 zoekopdrachten uit op Google. Dat zijn 3,5 miljard zoekopdrachten per dag en 1,2 biljoen zoekopdrachten per jaar. Dit zijn hele indrukwekkende cijfers. En het aantal zoekopdrachten wordt met de dag alleen maar groter.
De duurste zoekopdracht in Google kost $ 194,40 per klik. Tussen 2009 en 2015 groeide het aantal apps in de Google Play Store meer dan 112 keer. Van 16.000 tot 1.800.000. Google is dagelijks meer dan 200.000.000 mensen per dag van dienst.
Het beste antwoord
In deze tool van adwords van google kun je zoekwoorden intikken. En vervolgens wordt er aangegeven hoeveel keer er op die term gezocht is in google. Hier kun je dus zijn hoevaak iemand gegoogled is, maar niet door wie.
Wie zoekt wie op het internet
Mijn Online IDentiteit houdt momenteel een Nederlands onderzoek over personen zoeken op het internet op basis van persoonsnamen. Resultaten uit het onderzoek worden op de website www.mijnonlineidentiteit.nl gepubliceerd.
De Keyword Tool van Google Adwords is een webdienst waarmee je kunt bekijken hoe vaak er op bepaalde trefwoorden – en daaraan gerelateerde termen – gezocht wordt in Google en hoeveel concurrentie er op die keywords is.
Ga op je Android-telefoon of -tablet naar je Google-account. Tik bovenaan op Persoonlijke informatie. Scroll naar Je profielen. Tik daarna op Profielen bekijken.
Twee trends die in 2022 groots zijn, zijn enorme planten en zelfgekweekte groenten. Producten zoals zaadjes en scheppen zijn al product trends sinds mensen meer gaan nadenken over hoe ze het milieu kunnen helpen. En volgens Google Trends zijn de zoekopdrachten naar 'moestuin' dit jaar enorm toegenomen.
Uit een onderzoek van maar liefst 9,5 miljard zoekwoorden ontstond de onderstaande top 10 van meest gebruikte zoekwoorden: Youtube (1,361,079,416 zoekvolume) Facebook (1,204,988,365) Google (616,128,363)
Populairste zoekopdrachten in Google
Het gaat in dit onderzoek niet om de termen, woorden of dingen waar in absolute aantallen het meest op is gezocht dit jaar. Dan zou 'YouTube' bovenaan de Nederlandse lijst staan. Het gaat hierbij om de woorden die trending waren en dus een stuk vaker dan vorig jaar gegoogeld zijn.
Het meest gezocht op trefwoord op Google is YouTube. Meer dan 60% van Google zoekopdrachten zijn gedaan met de mobiele telefoon. Ongeveer de helft van de Trefwoorden "bij mij in de buurt" on Google resulteren in een winkelbezoek.
Elke seconde voeren we zo'n 40.000 zoekopdrachten uit op Google. Dat zijn 3,5 miljard zoekopdrachten per dag en 1,2 biljoen zoekopdrachten per jaar. Dit zijn hele indrukwekkende cijfers. En het aantal zoekopdrachten wordt met de dag alleen maar groter.
Een typische Google-gebruiker voert 3,4 zoekopdrachten per dag uit. Alles samengeteld komt dat wereldwijd op zo'n 60 miljard zoekopdrachten per maand. Hiervan resulteert 66% in één of meerdere klikken.
Het enige wat je hoeft te doen is naar history.google.com/history gaan en zorgen dat je inlogt. Dan kun je precies vinden welke YouTube-filmpjes je hebt gekeken, wat voor zoektermen je hebt gebruikt en op welke plekken je vaak komt.
Colorblocking it is wat betreft de trends voor de zomer van 2022. Ruil je donkere kleren voor de herfst en winter maar in voor een flinke portie kleur in je kast. Van een knalroze jurk tot aan een powersuit in opvallend geel. Ook kun je bij deze trends meerdere kleuren en prints uit je kast combineren.
Fidget Slak
Na de Fidget Spinner en Pop It gaat dit de rage worden van het jaar 2022.
Met afstand staat op plaats 1 een product dat verder niet veel met tech te maken heeft: Coca-Cola. Wereldwijd worden er dagelijks bijna 1,8 miljard glazen Cola gedronken.
Kun je zien of iemand je googled? Je naam en profielfoto kunnen worden bekeken door andere mensen die gebruikmaken van Google-services waarin het hoofdprofiel van je Google-account wordt getoond, ook wanneer je communiceert of content deelt.
Mensen zoeken op Google
Tik de naam tussen aanhalingstekens, bijvoorbeeld "sophie de groot". Probeer ook voorletter en achternaam: "s. de groot". Voeg toe wat je weet over deze persoon, bijvoorbeeld woonplaats, club of bedrijf. Tip: kijk ook bij afbeeldingen.
Tip 3: houd de juiste lengte aan voor je SEO-tekst
Hanteer de volgende richtlijnen: Tekst bovenaan categoriepagina's: 50-150 woorden. Tekst onderaan categoriepagina's: 300-1000 woorden.
70,1% van de Nederlanders gebruikt Google Search. Nog eens 22,4% maakt gebruik van Google Images om iets op te zoeken. Het marktaandeel van Google komt daarmee op 92,5%. Het andere taartpuntje wordt grotendeels opgegeten door YouTube: met 3,8% de op twee na grootste zoekmachine van Nederland.
SEO is de afkorting van de Engelse term 'Search Engine Optimization' wat in het Nederlands zoekmachine optimalisatie betekent. Een zoekmachine optimalisatie specialist is iemand die ervoor zorgt dat websites op de juiste manier aangepast worden zodat ze beter gevonden worden in Google.