De McLaren P1 kwam in drie varianten Daarnaast was er de zogenaamde McLaren P1 GTR, een raceauto die niet toegestaan was op de openbare weg. Van de P1 GTR werden er 58 gemaakt en toen hij nieuw was, mochten alleen eigenaars van een gewone P1 deze auto kopen.
Vijf stuks
Uitgangspunt voor de auto zijn bestaande exemplaren. Er worden slechts vijf stuks getransformeerd van coupé naar spider, zo geeft Lanzante aan. De McLaren P1 gaat dus niet opnieuw in productie, waardoor de laatste nieuwe P1 nog altijd in 2017 werd gemaakt.
Nieuw moest de McLaren P1 GTR een bedrag van 2,48 miljoen euro opbrengen. Toch waren de 45 stuks van de circuitklare hyperhybride binnen no-time uitverkocht. Om in aanmerking te komen om er een te kopen, moest je daarnaast ook al een 'normale' McLaren P1 ter waarde van 1,1 miljoen euro in je bezit hebben.
McLaren P1™: tien feiten die een iconische hypercar onderscheiden: De McLaren P1™ accelereert vanuit stilstand tot 300 km/u in 16,5 seconden, oftewel maar liefst 5,5 seconden sneller dan de legendarische McLaren F1.
Zelfs extreem zeldzame McLaren F1 LM is nooit voor meer geveild, in 2019 vond het duurste exemplaar ooit voor $ 19,8 miljoen een nieuwe eigenaar. De nu voor ruim € 17 miljoen geveilde F1 heeft chassisnummer 029, maar is de 25ste straatversie ooit gebouwd.
De McLaren P1 prijs gaat door het dak
Nieuw kostte de auto in 2013 maar liefst 1.1 miljoen euro en sindsdien zijn de prijzen alleen maar gestegen. De McLaren P1 prijs gaat nu gemakkelijk boven de twee miljoen euro en wie een McLaren P1 GTR tegenkomt, kan daar nog minstens een miljoen bovenop doen.
Een McLaren rijden in Nederland kan vanaf 246.500 euro. Voor dat geld rijd je in de McLaren Artura 3.0t v6 phev 500kW 8-ssg aut, de goedkoopste McLaren van Nederland.
Oscar Piastri krijgt zijn zin: de 21-jarige Australiër rijdt vanaf volgend seizoen bij Formule 1-team McLaren. Alpine kondigde vorige maand nog de komst van Piastri aan, alleen dat ontkende hij zelf. "Volgend jaar rijd ik niet voor Alpine", zo klonk het toen uit de mond van Piastri. En dat blijkt nu.
of the Speedtail
En met 1.070 pk zit je op 300 km/u in slechts 12,8 seconden. Bedenk je eens wat dat voor gevoel geeft! Dat is namelijk de snelste acceleratie die tot nu toe door een McLaren is geleverd. Blijf je jouw voet op het gaspedaal houden, dan bereik je een topsnelheid van maar liefst 403 km/u.
Het huidige McLaren Automotive bestaat sinds 2010 en is samen met het McLaren Formule 1-team onderdeel van de McLaren Technology Group. Het hoofdkwartier is gevestigd in Woking. Daar worden momenteel de 540C, 570S, 570S Spider, 570GT en 720S gebouwd. De P1-hypercar is niet meer in productie.
Deze versie van de Mclaren Artura is in Nederland op de markt sinds januari 2022 en kost rijklaar € 235.500. De achterwielaangedreven auto heeft een plugin-hybride aandrijflijn met een elektromotor en een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 500 kW (680 pk) en een maximum koppel van 720 Nm.
Je kunt met de P1 meter precies zien wanneer je veel stroom en/of gas verbruikt. Je kunt dagen, weken en maanden terugkijken, zodat je het verbruik in een andere periode kunt vergelijken met je huidige verbruik. De kosten van het apparaatje vallen mee, ongeveer €30,-.
Perfect met zonnepanelen
Als je zonnepanelen hebt, kan de P1-meter je laten zien wat je van het net gebruikt, hoeveel je terug levert aan het net en het netto verbruik van uw woning. Als u wilt zien wat uw werkelijke thuisgebruik is, kan je de P1-meter combineren met de HomeWizard Wi-Fi kWh-meter op uw zonnepanelen.
Iedere slimme meter beschikt over zo'n P1-poort.Waar deze poort precies zit vindt u terug in de handleiding van uw type meter. Een P1-poort kan worden gebruikt voor het aansluiten van uw laadpaal, maar ook voor het aansluiten van een energieverbruiksmanager.
Op wat duurdere modellen na, ligt de gemiddelde prijs voor een McLaren GT op dit moment rond de €100000,-.
Aangedreven door een 6,1 liter V12-motor, bereikte de McLaren F1 niet alleen de mijlpaal van 320 km/u, hij ging daar zelfs ver bovenuit met een topsnelheid van 386 km/u!
Gordon Murray, de man die begin de jaren 1990 de legendarische McLaren F1 bedacht, heeft vandaag een heuse spirituele opvolger van zijn geesteskind onthuld in de vorm van de Gordon Murray T.
Het aantal kan hoger liggen, aangezien de specificaties van de allerlaatste auto's niet bekend zijn. Het is tot de finale-auto mogelijk om de optionele voorruit te bestellen. De Elva met 4.0 V8-motor met 820 pk kost in Nederland om en nabij de 1,8 miljoen euro, inclusief belastingen.
De laatste nieuwprijs zonder extra opties bedroeg € 679.890. De achterwielaangedreven auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 460 kW (626 pk) en een maximum koppel van 780 Nm.
Deze versie van de Mclaren 720S is in Nederland op de markt sinds juni 2020 en kost rijklaar € 344.185. De achterwielaangedreven auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 527 kW (720 pk) en een maximum koppel van 770 Nm.
De productie van de originele F1 begon in 1992. Het LM-model werd geïntroduceerd in 1995 en het GT-model in 1997. De GTR werd gebouwd van 1995 tot 1997. Productie van de McLaren F1 werd afgerond in mei 1998, met een totale productie van honderd auto's.
Met 106 geproduceerde exemplaren, waarvan er slechts 64 voor gebruik op de openbare weg bestemd waren, is de McLaren F1 een spreekwoordelijke eenhoorn.
De nieuwe McLaren GT – voorzien van een nieuwe 620 pk sterke 4,0-liter twinturbo V8 met 630 Nm – is per direct te bestellen. De vanafprijs bedraagt 252.000 euro. Daarmee is de GT is duurder dan een 570 pk sterke 570S Coupé (vanaf 246.500 euro) en iets goedkoper dan een 570GT (258.500 euro).