De tank heeft een inhoud van 35 liter. Iedere 5 liter is een streepje op het display. Bij het laatste streepje gaat hij knipperen en dan zit er nog 5 liter in. Daar kun je ongeveer nog 60/100 km mee rijden.
Als deze op nul staat is er nog een 'reservetank' met - meestal - vijf liter brandstof. Hiermee kan in de regel nog zo'n 50 kilometer gereden worden. Maar hoe ver je er daadwerkelijk mee komt, hangt af van het automodel en jouw persoonlijke rijstijl.
Het laatste streepje is wel betrouwbaar: 4-5 liter over en dus 75-100 km reserve (afgezien van reservekannetje).
De Citroën C1 als occasion
Het enige sterke aankoopargument: goedkoop autorijden. Dat gaat op, zo lang je kijkt naar de lopende kosten. De meeste C1's zijn heel zuinig, kosten weinig in onderhoud en ze zijn best betrouwbaar, waardoor je zelden andere kosten hebt dan normale slijtage.
Een auto is zuinig wanneer het zo min mogelijk brandstof verbruikt per kilometer. Als u gaat kijken naar wat zuinig is om te rijden, dan is 1 liter brandstof op 20 kilometer zuinig en 1 liter brandstof op 3 kilometer onzuinig. Een gemiddelde benzineauto rijdt ongeveer 1 op 15.
Reacties. U kunt er makkelijk 50km mee rijden, als u op rustige toeren rijd en zo snel mogelijk naar een hoge versnelling indien mogelijk.
Ford F-Series Super Duty – 181 liter
Deze pick-up van Ford heeft daarom ook de grootste benzinetank van dit moment. In de tank verdwijnen 48 Amerikaanse gallons aan benzine, wat neerkomt op 181 liter.
Alle Citroën, Peugeot en DS modellen vanaf bouwjaar 1 januari 2000 zijn geschikt voor het gebruik van E10.
Wanneer de benzine bijna op is, zal de brandstofpomp lucht aanzuigen. Tot slot verzamelen vuil en vettigheid zich op de bodem van de tank. Rijd je de tank leeg, dan gaat de brandstofpomp deze troep opslurpen, met eveneens kans op een haperende motor of schade.
Het bezinksel van benzine ligt als het ware onder in je tank. Wanneer je dit bezinksel in je brandstofleidingen terecht komt kan dit verstoppingen veroorzaken. Dit geldt overigens ook voor diesel. Bovendien kan er altijd vuil en vocht op de bodem van je tank liggen.
Hoe open ik de tankdop? Open de tankklep met het benzine hendeltje aan de linkerkant naast het stuur. Nu kun je de tankdop openen. Draai met de klok mee en hij gaat open.
Knijp in het 'pistool' van de handgreep, nu komt er brandstof in je tank. Als de pomp meteen afslaat, kan je proberen de tank een klein stukje terug te halen, of zachtjes een beetje rond te draaien. Als de tank vol zit slaat de pomp automatisch af. Haal nu het mondstuk uit de tank.
De Peugeot 107 heeft een lengte van 3430 mm, een breedte van 1630 mm en een hoogte van 1470 mm. Verder heeft de Peugeot 107 een gewicht van 775 kg en een tankinhoud van 35 liter. Met 6,1 liter kunt u met de Peugeot 107 100 km rijden.
Geeft je auto het verbruik in liters aan dan betekent het dat je auto zoveel liter brandstof nodig heeft om 100 kilometer af te leggen. Geeft je auto bijvoorbeeld 9/100 aan dan moet je 100 door 9 delen. Het getal wat er dan uitkomt is de hoeveelheid kilometers die je kan rijden met 1 liter brandstof.
Het brandstoflampje gaat branden als de auto rijdt op de reservetank. Je hebt dan meestal ongeveer vijf liter over, waar je gemiddeld vijftig kilometer mee kunt rijden. Maar hoeveel dit precies is hangt af van je auto en je rijstijl.
De kosten per kilometer zijn het aantal gereden kilometers gedeeld door de kosten van de verbruikte brandstof.
Hoeveel kost een volle tank Citroën C1? Citroen c1. Wij hebben een volle tank voor ongeveer 45,- en kunnen daar zo'n 500 km mee rijden.
De distributieriem is een belangrijk onderdeel voor het functioneren van de motor van een Citroen C1. De distributieriem zit aan de zijkant van de motor verstopt en is een lastig uit te voeren klus. Het is dan ook belangrijk om vakkundig te werk te gaan bij het vervangen van de distributieriem.
De Citroën C1, Peugeot 107/108 en Toyota Aygo zijn bijna-identieke auto's in de zogenaamde miniklasse, ontwikkeld en geproduceerd in Tsjechië door een joint venture van PSA Peugeot Citroën en Toyota Motor Corporation.