Hoeveel dagen bedenktijd na aankoop online?

In veel gevallen krijgt u een bedenktijd van 14 dagen waarbinnen u de koop ongedaan kunt maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Heb je altijd recht op 14 dagen bedenktijd?

Wel of geen bedenktijd

Beide situaties moet u melden aan consumenten: Recht op wettelijke bedenktijd tot en met 14 dagen na leveren product of bevestigen contract. Geen recht op bedenktijd, want hun product of dienst staat op de wettelijke lijst met uitzonderingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Hoeveel dagen na aankoop mag je retourneren?

Binnen 14 dagen nadat je de verkoper hebt laten weten dat je van de koop af wilt, moet je het product terugsturen en moet de verkoper je het aankoopbedrag terugbetalen. De verkoper mag hiermee wachten totdat hij jouw retourzending heeft ontvangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Is 30 dagen bedenktijd verplicht?

Bij verkoop in een winkel geldt geen wettelijke bedenktijd. U kunt bedenktijd opnemen in uw algemene voorwaarden. U bent niet verplicht om producten te ruilen. Als de klant een product mag ruilen, moet u bij de verkoop duidelijk maken wat de voorwaarden zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ondernemersplein.kvk.nl

Hoe kan ik een online aankoop ontbinden?

Afzien van de koop binnen de bedenktijd

De verkoper is verplicht om dit op zijn website te plaatsen. Je kunt ook zelf een brief of e-mail schrijven waarin je aangeeft van de koop af te zien. Bijvoorbeeld met behulp van onze voorbeeldbrief. Na het versturen heb je nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe lang is de bedenktijd bij een online aankoop?

19 gerelateerde vragen gevonden

Kun je een online aankoop annuleren?

Als u iets koopt op afstand, moet de verkoper u informeren over onder andere het product en de bedenktijd. In veel gevallen krijgt u een bedenktijd van 14 dagen waarbinnen u de koop ongedaan kunt maken. Ook bij tweedehands of vintage producten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoeveel tijd heb ik om een ​​online aankoop te annuleren?

Sommige bedrijven vereisen dat u een bestelling binnen 30 minuten of een uur na het plaatsen annuleert. Sommige bedrijven geven u 24 uur om een ​​bestelling te annuleren. Veel bedrijven staan ​​niet toe dat u een bestelling annuleert nadat deze is verzonden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoelang kan je een online bestelling annuleren?

Ook bij een aankoop op afstand hebt u als consument recht op de wettelijke herroepingstermijn van 14 kalenderdagen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op economie.fgov.be

Kan ik nog afzien van een aankoop?

Bedenktijd bij koop of afstand

Bijvoorbeeld als je koopt via internet, telefonisch of via een bestelbon. Omdat je het product van te voren niet goed kunt beoordelen heb je bij koop op afstand een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen. Dit wordt ook wel het herroepingsrecht genoemd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op agajuristen.nl

Kan je een online bestelling terugbrengen in de winkel?

Als u spijt hebt van uw aankoop kunt u het product soms ruilen of teruggeven. Als u het via internet kocht, hebt u wettelijk het recht om uw aankoop terug te sturen. Maar als u iets in een gewone winkel kocht, mag de verkoper kiezen of u het mag ruilen. Behalve als een product te snel kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Kan een webshop retour weigeren?

Het is je recht als koper om gebruik te maken van je herroepingsrecht. Een verkoper mag het retourneren van het product niet weigeren wanneer deze binnen 14 dagen bedenktijd bekendgemaakt wordt. – Weet op welke manieren je het product terugsturen kan en voor wie de verzendkosten zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wettelijkegarantie.nl

Hoe lang is de bedenktijd na aankoop?

Als u een woning koopt, tekent u een koopcontract. Na het tekenen heeft u enkele dagen bedenktijd. U kan dan zonder reden of vergoeding afzien van de koop.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat te doen als de webshop niet terugbetaalt?

Betaalt de webshop het aankoopbedrag niet terug, stuur dan een betalingsherinnering. Een voorbeeld van een betalingsherinnering kunt u hieronder downloaden. Hierin geeft u aan het bedrag per direct terug te willen. Doet de winkel dat niet, dan geeft u de vordering aan ons incassobureau uit handen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op invorderingsbedrijf.nl

Kan een webshop een bestelling annuleren?

Mag een webshop mijn bestelling zomaar annuleren? Nee, dat mag niet zomaar. De webshop moet uw bestelling leveren. Er zijn wel een aantal uitzonderingen, bijvoorbeeld bij overmacht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op achmearechtsbijstand.nl

Is een webshop verplicht geld terug te geven?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. Jij als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Wat betekent retourneren binnen 30 dagen?

Als consument kan je de bestelling (of een deel ervan) dan binnen 30 dagen retour sturen. De 30 dagen gaan in op de dag van ontvangst.Je kunt dan kiezen om het product te ruilen voor een ander product of je kunt het volledige aankoopbedrag terug ontvangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op accudienst.nl

Heb ik altijd 14 dagen bedenktijd?

De bedenktijd stopt 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract voor een dienst is gesloten. Volgens de wet mag u tot die tijd zonder reden van de koop af. U hebt ook bedenktijd bij afgeprijsde producten (in de 'uitverkoop'), tweedehands producten of speciale aanbiedingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Kun je een aankoop ontbinden?

U kunt een koop ongedaan maken als u te maken had met een misleidende of agressieve verkoper. Dit kan alleen als de verkoper een bedrijf of professionele verkoper is. Niet als de verkoper een particulier is, bijvoorbeeld op Marktplaats.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Wat moet ik zeggen als ik een bestelling annuleer?

Ik heb onlangs (productnaam) bij u besteld en ik wil deze indien mogelijk annuleren. Mijn bestelnummer is (bestelnummer) en mijn gegevens zijn (inclusief informatie). Bevestig dat u deze e-mail hebt ontvangen en dat mijn bestelling is geannuleerd. Als u mij kunt vertellen wanneer ik mijn geld terug kan krijgen, zou ik dat op prijs stellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Kan ik een online bestelling binnen 14 dagen annuleren?

Maak gebruik van uw afkoelingsperiode

U moet de verkoper binnen 14 dagen na ontvangst laten weten dat u het artikel niet wilt .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Kan je een online betaling annuleren?

Een overschrijving kan je niet annuleren, hoe snel je er ook bij bent. Betaald is betaald. Zelfs een betaling in het kader van een doorlopende opdracht is onomkeerbaar. Enkel wanneer de fout bij de thuisbankmodule en dus buiten jezelf ligt, kan je je bank vragen om het per vergissing overgemaakte geld te recupereren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wikifin.be

Kun je een bestelling annuleren?

Ga naar het tabblad 'Recente bestellingen' in Mijn account.(U moet inloggen als u dat nog niet hebt gedaan)Zoek uw bestelling en klik op 'Artikel annuleren' . U ziet dan een bevestigingsbericht om te bevestigen of het mogelijk is geweest.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Waarom 3 dagen bedenktijd?

De bedenktijd is vooral in een verkopersmarkt erg belangrijk. Omdat meerdere gegadigden hetzelfde huis willen aankopen moet je als koper soms snel reageren. Door de 3 dagen bedenktijd wordt de koper beschermd tegen overhaaste beslissingen en loopt hij minder risico.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op herschut.nl

Kan ik een transactie binnen 24 uur annuleren?

Kun je een creditcardtransactie binnen 24 uur annuleren? Ja . Om een ​​in behandeling zijnde creditcardtransactie te annuleren voordat deze is voltooid, begin je door rechtstreeks contact op te nemen met de verkoper. Vraag de verkoper of detailhandelaar om de kosten terug te draaien, de verkoop te annuleren of de blokkering voor het bevestigde bedrag op te heffen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Waarom kan ik mijn volgende bestelling niet annuleren?

We verwerken bestellingen snel, zodat uw artikelen zo snel mogelijk aankomen. Dit betekent dat we uw bestelling niet kunnen wijzigen of annuleren nadat u deze hebt geplaatst . De enige uitzondering hierop is als u een artikel wilt annuleren dat vertraging heeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Populaire vragen