Alle producten die bij MediaMarkt worden gekocht, kunnen binnen 30 dagen worden geretourneerd. Wanneer gaat de retourtermijn in? De retourtermijn gaat in op het moment dat het product in jouw bezit is.
Hoe kan ik mijn product retourneren? Alle producten die bij MediaMarkt in Nederland zijn gekocht, kunnen binnen 30 dagen worden geretourneerd. Een product retourneer je in nieuwstaat, compleet en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking. Op die manier kunnen wij het product een tweede leven geven.
Zodra wij het product hebben ontvangen en geconstateerd hebben dat het product aan de retourvoorwaarden voldoet, betalen we je terug. Terugbetaling gebeurt op dezelfde manier als waarop je voor het product hebt betaald. Bedragen boven € 500,- worden, voor jouw en onze veiligheid, altijd op je bankrekening teruggestort.
Een product waarvan de garantie of economische levensduur nog niet verlopen is, moet voldoen aan wat je bij normaal gebruik mag verwachten. Wanneer je een product hebt gekocht bij MediaMarkt en het product voldoet niet aan de verwachtingen die je als consument mag hebben, is MediaMarkt daarvoor aansprakelijk.
Zolang als je garantie hebt op een product, garandeert de fabrikant of importeur dat het product bij normaal gebruik goed blijft werken. Als een product kapot gaat terwijl je er nog garantie op hebt, zullen wij eerst proberen het kosteloos te repareren of vervangen.
De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.
Goederen terugsturen naar de leverancier omdat ze niet in overeenstemming zijn met de gemaakte afspraken.
Belangrijke informatie over de MediaMarkt-bezorgservice
We bezorgen producten binnen een afstand van 10 km van onze winkels. Alle bestellingen die niet door ons kunnen worden bezorgd, zullen door PostNL bij je worden afgeleverd.
Om te controleren of onze producten nog wel echt goedkoop zijn gebruiken we een bijzondere methode. Elke dag vergelijken we meer dan 100.000 prijzen met onze belangrijkste concurrenten. Mochten zij goedkoper zijn, dan passen we waar nodig de prijzen aan in al onze winkels en in de webshop.
Als u niet tevreden bent met uw aankoop, kunt u het product samen met het oorspronkelijke ontvangstbewijs, de oorspronkelijke verpakking en de bijbehorende accessoires binnen veertien (14) kalenderdagen na het ophalen van uw product(en) retourneren.
Dus ja: oordopjes en hoofdtelefoons mag je gewoon terugsturen.
Verzegelde producten zijn producten waarop een verzegeling is aangebracht met als doel zichtbaar te maken of de verzegeling wel of niet is verbroken. De ontvanger van het product kan hierdoor zien of met het product gemanipuleerd of gefraudeerd is.
Red Night MediaMarkt is een event waarin vanaf 22:00 's avonds speciale aanbiedingen online komen te staan. Aangezien deze deals pas laat op de avond bekendbaar worden gemaakt, kun je alleen profiteren door online te shoppen bij MediaMarkt.
Omdat u het product van te voren niet goed kunt beoordelen, heeft u bij koop op afstand een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen de termijn kunt u laten weten dat u het product wilt retourneren en u krijgt dan binnen 14 dagen uw geld terug, ook de bezorgkosten. De koopovereenkomst wordt dan ontbonden.
Hoe is dit wettelijk geregeld? Volgens de wet moet u het aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd .
Het recht op retour binnen de zichttermijn staat los van het recht op garantie. Gaat er iets kapot, dan ligt de bewijslast dat je daar schuld aan hebt de eerste zes maanden bij de verkoper; daarna moet je bewijzen dat het niet door jouw toedoen is.
Ik heb het product gekocht in een gewone winkel
In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.
Wat houdt de zichttermijn precies in? Tijdens deze 30 dagen mag je het product bekijken en eventueel proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou kunnen doen. Een luchtbevochtiger mag bekeken worden, maar mag niet in gebruik worden genomen.
Over het algemeen adviseren wij webwinkels in dit soort situaties om het artikel retour te nemen en eventueel waardevermindering toe te passen. Voor die waardevermindering moeten het product wel echt beschadigd zijn. Alleen het feit of je ze al dan niet gedragen hebt is daarbij niet voldoende.
Je kan altijd een verzoek tot garantie bij ons aanmelden maar onderstaande schadevormen vallen in de regel niet onder de wettelijke- of fabrieksgarantie: Normale slijtage van het product. Schade door impact. Schade ontstaan door incorrect gebruik, misbruik of verwaarlozing.
De levensduur van apparaten is vaak langer dan winkels je willen laten geloven. Hoe lang een huishoudelijk apparaat gemiddeld meegaat, wisselt per productgroep. Sommige apparaten zijn na 6 jaar aan vervanging toe, terwijl anderen gemiddeld 14 jaar meegaan.
Er staat niet in de wet hoelang een reparatie precies mag duren. Dit moet een redelijke tijd zijn. Wat een redelijke tijd is, verschilt per product. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.