In de LR zitten twee modules van 23 x 46 batterijen en twee modules van 25 x 46 batterijen Goed voor 74 kW (bron: electrek).
Wat zijn de kosten van een accu vervangen voor Tesla ? De installatie van een nieuwe accu neemt ongeveer 20 tot 30 minuten in beslag. De prijzen voor een nieuwe accu variëren van € 60 tot € 300, afhankelijk van het soort accu dat je nodig hebt.
De Tesla Model S Long Range schopt het volgens Tesla tot 652 kilometer. De BMW iX 50 en de i4 40 kunnen respectievelijk 630 en 590 kilometer afleggen. De Tesla Model 3 Long Range zit daar met 614 kilometer netjes tussenin, net als de Ford Mustang Mach-E met het grootste accupakket (610 kilometer).
Als de batterij helemaal leeg raakt, moet u deze weer opladen. Als u de batterij gedurende langere tijd leeg laat, kan het zijn dat u de Model 3 niet meer kunt opladen of gebruiken en u de auto met startkabels moet starten of de laagspanning-batterij moet vervangen.
De Model S heeft een 400 V lithium-ionbatterij onder de vloer. Let erop dat de batterij niet breekt als u de auto aan de onderzijde opkrikt. Let er bij het gebruik van speciaal gereedschap op dat de vloerplaat niet breekt.
De kosten voor snelladen komen in de buurt van kosten voor het tanken van brandstof. Wanneer je een auto met een groter accupakket oplaadt, zoals een Tesla Model S (met 75 kWh), tegen een tarief van €0,60 per kWh, komt dit uiteindelijk neer op zo'n €45,00 voor een volle accu.
In 2016 besloot Tesla toch geld te vragen voor een elektrische tankbeurt. Vanaf april 2017 moest elke koper van een nieuwe Tesla de knip trekken voor het opladen bij een Supercharger. Om vervolgens teleurstelling bij nieuwe klanten te voorkomen, besloot Tesla elke auto jaarlijks 400 kWh gratis te geven.
Als de Model 3 langer dan een week geparkeerd heeft gestaan, raadt Tesla u aan om te rijden zoals u normaal zou doen en bij de eerstvolgende gelegenheid 100% op te laden. Bovendien is het raadzaam de Model 3 regelmatig te laten "slapen" door hem indien mogelijk te parkeren met Bewakingsmodus uitgeschakeld.
Onderzoek onder Tesla-rijders heeft uitgewezen dat vrijwel alle accu's na 250.000 kilometer nog meer dan 90 procent van hun originele capaciteit hebben. Er is dus sprake van een heel beperkte batterijdegradatie en met het voortschrijden van de techniek wordt de levensduur van accu's nog steeds langer.
De 'N' van een elektrische auto werkt alleen om de remmen los te koppelen en de auto een paar meter naar de sleepwagenlier te laten duwen (eentje waar de auto op het platform komt te staan, niet met twee wielen op de grond gesleept).
Elektrische auto met laadruimte
De elektrische auto met de meeste bagageruimte is dan de Mercedes-Benz EQV 300 Extra Lang met 1.410 liter. Eerlijk is eerlijk: het is een flinke bus. En hij is aan de prijs. Kun je met iets minder ruimte toe, dan kom je weer uit bij een MPV die van een bestelauto is afgeleid.
Er zijn twee soorten chemie die Tesla toepast in hun lithium-ion batterijen: NCA: Nickel, Cobalt en Aluminium. Dit type wordt in de Tesla's gebruikt, omdat deze chemie hogere vermogens aankan bij zowel opladen als ontladen (accelereren). NMC: Nickel, Mangaan en Cobalt.
Tesla Model S - EVs grootste rijbereik
De Tesla Model S is een fullsize, volledig elektrische luxe vijfdeurs die wordt geproduceerd door Tesla Motors. Dit model heeft het predicaat 'op twee na snelste productieauto ooit geproduceerd' en heeft de grootste actieradius van alle elektrische auto's: 575 km.
Onder de huidige omstandigheden gaan de meeste accu's van een elektrische auto ongeveer 10 tot 20 jaar mee, voordat ze moeten worden vervangen.
Voor de Tesla kun je een onderhoudsplan afsluiten. Onderhoud voor de eerste 80.000 kilometer van een Tesla Model S kost 2.500 euro. Voor 30.000 kilometer per jaar gedurende vijf jaar zou je dus twee van dit soort onderhoudsplannen moeten afsluiten.
Waarom je elektrische auto tot 80% opladen? Nadat een elektrische auto tot 80% opgeladen is aan een snellader, gaat het snelladen een stuk langzamer. De reden hiervoor, is de levensduur van de accu. De chemische structuur in de lithium-ion accu kan op termijn namelijk te maken krijgen met degradatie.
Thuis opladen: 2 tot 5 cent per kilometer
Ongeveer 26 cent per kWh inclusief btw is gebruikelijk. Bij een gemiddelde elektrische auto, met een accu van 35 kWh, kost een volle accu dus 9 euro. Met een volle accu kan een auto gemiddeld 225 kilometer rijden op een volle accu, dus komen we uit op 4 cent per kilometer.
We raden aan om elke avond de auto in te pluggen om de batterij bij te laden. Tot welk percentage moet ik de batterij opladen? Voor regelmatig gebruik raden wij u aan de auto op te laden tot het bereik "Dagelijks", dus tot ongeveer 90%.
Als de accu opzwelt, slijt deze sneller en verliest de accu (op lange termijn) meer capaciteit. Dit heet degradatie. Iedere accu krijgt te maken met degradatie, maar dit proces kan versnellen als je regelmatig jouw Tesla tot 100% oplaadt.
De meeste elektrische auto's laden binnen twee uur, terwijl de Tesla modellen met 5 -7 uur laadtijd de auto's met de langste laadtijd zijn. Deze lange laadtijd van de Tesla modellen is te wijten aan de grote accu die ingebouwd zit in deze modellen.
Dankzij het grote netwerk voor super snelladen, de automatische voorverwarming van de batterij en het uitzonderlijke bereik van elke Tesla kunt u nog meer tijd op de weg doorbrengen. Met Superchargers kan in slechts 15 minuten voor 275 kilometer aan bereik worden bijgeladen.
Als een Supercharger-laadpaal is voorzien van twee kabels, kunnen auto's van andere merken dan Tesla alleen worden opgeladen via de CCS-stekker. Als de stekker niet past op uw auto, geef dit dan door aan de Klantondersteuning van Tesla.