Het bereik van 2.000 abri's.
Bereik heel Nederland
Met 50.000 bushaltes en tienduizenden bushokjes in Nederland zijn nagenoeg alle landgenoten te bereiken via dit medium. Stedelijk inwoners, maar ook de inwoners van de kleinste dorpen.
Kosten bushokje reclame
De kosten van een bushokje reclame hangen af van diverse factoren maar ga uit van +/- 75 per week per bushokje. In bepaalde seizoenen zal de prijs iets hoger liggen, op andere momenten juist iets lager.
Kostprijs. Wilt u uw bedrijf of product regionaal promoten, dan kan dat met abri's in bijvoorbeeld één grote stad voor ongeveer € 45.000,- per week. Hiervoor krijgt u 635 vlakken. Het drukwerk is hier niet bij inbegrepen en dat kan oplopen tot circa € 5.000,-.
De afkorting 'mupi' komt uit het Frans en staat voor: 'mobilier urbain pour l'information' (vertaald: straatmeubilair voor informatie), maar wordt ook weleens uitgelegd als 'mobilier urbain à publicité illuminé' (vertaald: straatmeubilair voor verlichte reclame).
Abri, ook wel wachthuisje genoemd, is een ruimte die niet geheel is afgesloten en bescherming biedt tegen de diverse weersomstandigheden. Het zijn veelal haltes voor het openbaar vervoer.
Een abri posterformaat is een uitstekende keuze om uw boodschap op te laten drukken. Het formaat van een abri poster betreft 1185 x 1750 mm. Letterlijk vertaalt betekent abri wachthokje. Dit is dan ook de locatie waar je deze posters het meeste tegenkomt.
Met abrireclame trekt u alle aandacht. In het hele land staan tram- en bushaltes. Vaak zijn dit glazen huisjes met één of twee advertentievlakken. Dagelijks wachten mensen in zo'n huisje op de tram of bus en staan ze letterlijk stil bij de reclame-uitingen.
In Amsterdam beheert JCDecaux 1500 bushokjes waarvan 200 zijn uitgerust met een 4G-antenne van Vodafone. Eerder plaatste het bedrijf al bushokjes voorzien van wifi-zenders. Daarnaast beheert JCDecaux in Amsterdam ook prullenbakken, bankjes, hekwerk en wc's in de openbare ruimte.
Kostprijs. U moet qua kosten rekenen op minimaal zo'n € 1.500,- all in, per lichtbak per jaar. Dat is dan inclusief huur-, leges-, aansluit-, electriciteit-, én servicekosten. Voor het ontwerp en de productie van de poster komt daar nog eenmalig € 625,- bij.
Abri posters hebben een afmeting van 1189 x 1750 mm, wat ongeveer 32x groter is dan het standaard A4 formaat is.
Hoe groot is B1 formaat 70 cm x 100 cm (700 mm x 1000 mm) Hoe groot B2 formaat 50 cm x 70 cm (500 mm x 700 mm)
breedte 50,0 x lengte 70,7 cm.
Een abri is een wachtruimte die reizigers of passanten beschutting biedt tegen regen en wind. Abri's staan meestal op locaties waar openbaar vervoersmiddelen stoppen. Voorbeelden hiervan zijn bushaltes en treinstations. Abri's worden door merken veel gebruikt voor het plaatsen van reclameposters.
als trefwoord met bijbehorende synoniemen: abri (zn) : bushokje, schuilhokje, wachthokje, wachthuisje.
Een abri een een kleinere vorm van (digitale) buitenreclame. Abri's staan veelal dicht langs wegen, wandel en of fietspaden maar ook bij (bus) haltes en op stations. Bij veel abri's zit een 'wachthuisje'. Het woord abri is afgeleid van het Franse woord abriter en betekent letterlijk beschutten.
Het uit laten zenden van een commercial van 30 seconden kost gemiddeld €3.000,- uitgaande van een tijdstip dat weinig kijkers de commercial te zien krijgen. Een spotje laten vertonen op een moment dat er veel kijkers het spotje te zien krijgen kunnen de kosten oplopen tot ongeveer €40.000 tot €50.000,-.
U mag geen reclameborden of andere reclame-uitingen op of bij rijkswegen plaatsen. De rijkswegen en de bermen daarvan zijn rijkseigendom.
Wat kost het? De opstartkosten zijn eenmalig €1750 ex BTW om de zeilen te ontwerpen en te produceren. Daarnaast rijdt de wagen tot februari "gratis" voor deze prijs. Vanaf februari betaalt u jaarlijks €995 ex BTW per jaar om de trailer te laten rijden.