Maximaal 14 dagen. Zodra je pakket in het afhaalpunt is afgeleverd, ontvang je een bericht en na twee dagen sturen we al een eerste herinnering. Wanneer het pakket er na twee weken nog ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
We bewaren je pakket maximaal 7 dagen bij een DHL ServicePoint. Zodra het pakket voor je klaarligt, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we je een herinnering. Je kunt via de track en trace altijd bekijken hoe lang je pakket al klaarligt.
Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week. Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Zodra we het pakket in je DHL Pakketautomaat hebben gestopt, ontvang je een unieke afhaalcode per mail of sms. Hiermee haal je 'm op wanneer het jou uitkomt. Je pakket blijft er maximaal 7 dagen liggen, daarna sturen we het terug naar de afzender.
Als je jouw pakket niet ophaalt binnen de afhaaltermijn, zoals aangegeven in het afhaalbericht, dan zal de pakketbezorger het pakket uit de kluis halen en je pakket wordt dan weer retour gestuurd naar de afzender.
Ja, dat is geen probleem.
Als u onze chauffeur hebt gemist, laten ze een kaartje achter met de melding dat ze de volgende werkdag opnieuw proberen te bezorgen . Als er bij de tweede bezorgpoging niemand thuis is, laat de chauffeur een kaartje achter met de melding dat u het pakket kunt ophalen bij een DHL-sorteercentrum.
Voor DHL zijn de maximale standaardafmetingen van een pakket: 120 × 60 × 60 centimeter. Een pakket mag maximaal 31,5 kilo wegen. Wil je een pakket versturen dat groter, langer of zwaarder is? Dan kun je kiezen voor DHL Europlus Pallet.
De aflevering van jouw pakket zal volgens voorkeur van de geadresseerde gaan. Indien er niet is gekozen voor een handtekening voor ontvangst, mag de chauffeur het pakket door de brievenbus leveren. Wanneer het pakket hiervoor te groot is, zal deze bij de buren worden aangeboden.
Een pakket blijft maximaal 5 dagen in de pakketautomaat. Zodra het pakket in een vak geplaatst is, ontvang je hiervan een bericht. Na enkele dagen krijg je een herinnering. Heb je het pakket niet binnen 5 dagen opgehaald dan moeten we het pakket terugsturen naar de verzender.
Je pakje blijft 14 kalenderdagen lang beschikbaar in een Afhaalpunt en 5 kalenderdagen in een Pakjesautomaat. Nadien wordt het teruggezonden naar de afzender.
Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.
Wij bezorgen je pakket in Nederland van maandag tot en met zaterdag, in verschillende tijdvensters. Heb je van de afzender, bijvoorbeeld de webshop waar je iets hebt besteld, een zendingsnummer ontvangen? Dan volg je het pakket altijd online met track en trace.
PostNL bewaart jouw pakket maximaal 7 dagen. Als je binnen die tijd jouw pakket niet hebt afgehaald, dan wordt jouw pakket teruggestuurd naar ons.
Geselecteerde DHL Service Points bieden ook pakketafhaling als u uw levering niet kunt ontvangen . De snelle, veilige en betrouwbare wereldwijde bezorgservice van DHL Express is beschikbaar bij geselecteerde Ryman, Safestore, WHSmith en Robert Dyas winkels, evenals 100-en onafhankelijke winkels in het hele land.
U heeft uw pakket geadresseerd of omgeleid naar een Packstation: Wij bewaren uw pakket gedurende zeven kalenderdagen voor u - inclusief de dag van bezorging.
We bewaren je pakket maximaal 7 dagen bij een DHL ServicePoint. Zodra het pakket voor je klaarligt, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we je een herinnering. Je kunt via de track en trace altijd bekijken hoe lang je pakket al klaarligt.
Wat kan ik doen? Neem aub contact op met onze klantenservice via 088 – 055 2000 voor een nieuwe koerier pick-up.
Geen probleem! Als je niet thuis bent, probeert PostNL het pakket te bezorgen bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt je pakket op een PostNL-punt bij je in de buurt afgegeven.
Ja. Uw zending kan door iemand anders worden opgehaald bij een ServicePoint, zolang deze vergezeld gaat van een naar behoren ingevulde machtiging en een kopie van het identiteitsbewijs van de persoon die de ophaling van uw zending autoriseert.
Naast onze naam verandert er eigenlijk niets; we blijven doen wat we altijd deden: pakketten en pallets bezorgen en ophalen bij consumenten en zakelijke adressen.
Als u een levering hebt gemist, vindt u een DHL-mislukte-leveringskaart in uw brievenbus.Onze DHL-koerier komt automatisch de volgende werkdag terug . Als u ook onze tweede bezorgpoging hebt gemist, kunt u uw pakket ophalen bij een DHL RegionHub. Volg de instructies op uw DHL-kaart en op onze Track & Trace-pagina.
"Missent" betekent dat het pakket in plaats daarvan is doorgestuurd naar een faciliteit waar het nooit naartoe had mogen gaan . Dit kan een stad of een staat zijn, en helaas zal het vertraging veroorzaken.
Een nieuwe tijd of dag afspreken
We komen graag nog een keer. Gebruik de info op de gele “gemiste DHL-bezorging”-kaart om een andere bezorgtijd of -dag af te spreken, ook op een avond of zaterdag .