Open PowerPoint en klik op Start > Nieuwe dia.Selecteer Dia's uit overzicht.Zoek en selecteer het Word-document in het dialoogvenster Overzicht invoegen en klik op Invoegen.
Klik op Bestand > Afdrukken. Ga naar Instellingen > Dia's op een volledige pagina, selecteer onder Hand-outs de gewenste indeling en bekijk het voorbeeldvenster.
Begin met een korte introductie en leg uit waarover deze presentatie gaat, dus: 'Straks ga ik het hebben over...' Zo weet de luisteraar wat hij van jou kan verwachten. Vervolgens vertel je het hele verhaal. Aan het einde van de presentatie vat je het geheel voor de volledigheid nogmaals kort samen.
Selecteer PowerPoint dia waar u het bestand aan wilt toevoegen en selecteer vervolgens Invoegen >object. Selecteer Bestand gebruiken in het vak Object invoegen en voer de locatie van het PDF-bestand in. Of klik op Bladeren, zoek het PDF-bestand en selecteer OK.
U kunt de Windows- of Mac-bureaubladversie van Microsoft 365 of Office 2016 niet installeren op een Chromebook. De Android-versies van Office, Outlook, OneNote en OneDrive worden momenteel niet ondersteund op een Chromebook.
Apps gebruiken op een Chromebook
Werkt Microsoft Office op een Chromebook? Op alle Chromebooks kun je veel Microsoft Office-bestanden openen, bewerken, downloaden en converteren. Op Chromebooks die Android-apps ondersteunen, is Microsoft Office momenteel beschikbaar als Android-app.
Op je Chromebook kun je veel Microsoft® Office-bestanden openen, bewerken, downloaden en converteren, zoals Word-, PowerPoint- of Excel-bestanden.
Klik met de rechtermuisknop op het tekstvak, de tijdelijke aanduiding of de vormrand en klik op Vorm opmaken. Klik op Kolommen,voer het aantal kolommen in het vak Getal in en de spatie tussen elke kolom (in inches) in het vak Afstand.
U kunt de tabel of kolommen automatisch aanpassen aan de grootte van uw inhoud met de knop AutoAan te passen. Selecteer de tabel. Klik op het tabblad Indeling in de groep Celgrootte op AutoAan te passen.
De snelste manier om een mooie tabel te creëren, is door de functie Snelle tabellen te gebruiken. Deze ingebouwde ontwerpen besparen je een hoop gedoe. Word bewaart deze snelle tabellen in een galerie van zogenaamde bouwstenen. Ga naar Invoegen / Tabel / Snelle tabellen en selecteer een kant-en-klaar ontwerp.
PDF-bestanden maken: Open Acrobat en kies “Gereedschappen” > “PDF maken”. Selecteer waarvan je een PDF wilt maken: één bestand, meerdere bestanden, gescande documenten of een andere optie. Klik afhankelijk van het type op “Maken” of “Volgende”.
De presentatie opslaan
Klik op bestand > Opslaan, selecteer een map, typ een naam voor de presentatie in het vak bestandsnaam en klik op Opslaan. Sla uw werk tussendoor op. Druk regelmatig op Ctrl+S.
In PowerPoint 2010 is deze optie te vinden onder bestand>>opslaan en verzenden>>pakket inpakken voor CD. Middels deze optie kan je het bestand ook afspelen op een computer waar PowerPoint niet op is geïnstalleerd. Tijdens het opslaan kies je dan je usb stick als opslaglocatie.
PDF-bestanden online bewerken
Kies een PDF door op de knop Een bestand selecteren te klikken of sleep een bestand naar de dropzone. Zodra Acrobat het bestand heeft geüpload, meld je je aan om je opmerkingen toe te voegen. Gebruik de werkbalk om tekst, plaknotities, markeringen, tekeningen en meer toe te voegen.
Gebruik de 1-6-6 regel: één idee per slide, maximaal zes regels tekst of opsommingstekens, maximaal 6 woorden per regel.
Een bekende maatstaf voor PowerPoint-presentaties is de 10/20/30-regel. Deze regel dicteert dat je ongeveer 10 dia's nodig hebt voor een presentatie van 20 minuten, en dat elke dia een 30-punts lettertype gebruikt. Met andere woorden, elke dia duurt ongeveer twee minuten. Misschien werkt de 10/20/30-regel voor jou.