Hoe word ik een betere collega?

Zo word je de leukste collega
  1. Communiceer. Hét middel om ervoor te zorgen dat jij een goede collega bent, is communicatie. ...
  2. Creëer sfeer. Niet iedereen is een extraverte gangmaker. ...
  3. Denk mee. ...
  4. Werk samen - niet op eilandjes. ...
  5. Neem verantwoordelijkheid - ook over dat wat je graag anders ziet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nationalevacaturebank.nl

Hoe word ik een goede collega?

Vijf tips om een goede collega te zijn
  1. Behandel je collega's met respect. Het klinkt misschien vanzelfsprekend, maar het is wel de basis van collegiaal zijn. ...
  2. Ondersteun je collega's. Probeer mee te denken met je collega's. ...
  3. Interesse tonen in je collega's. ...
  4. Luister naar je collega's. ...
  5. Wees behulpzaam.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op flexibility.nl

Hoe word je beter in samenwerken?

Hoe verbeter ik de samenwerking met mijn collega's?
  1. Verdiep je in je collega's. Probeer je in te leven in je collega's. ...
  2. Maak duidelijk wat jouw rol en bijdrage is. ...
  3. Maak helder wat je bindt. ...
  4. Ga met elkaar in gesprek. ...
  5. Vergader efficiënt. ...
  6. Stel prioriteiten. ...
  7. Praat met elkaar en niet over elkaar. ...
  8. Sta open voor nieuwe initiatieven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nouvellecoaching.nl

Wat is oncollegiaal gedrag?

Valt collega's niet af en zeker niet tegenover anderen of in het openbaar maar spreekt eigen gevoelens direct uit naar de collega die het betreft. Gaat op grond van gelijkwaardigheid om met anderen. Komt afspraken na. Houdt rekening met collega's.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op desteven.nl

Hoe ga je om met moeilijke collega's?

Omgaan met je lastige collega in 4 stappen
  1. Identificeer de lastige collega en wat hij doet dat over jouw grenzen heen gaat. ...
  2. Overweeg de opties die je hebt om op je lastige collega en zijn actie te reageren. ...
  3. Communiceer netjes wat er aan de hand is en waarom dat niet oké is naar je lastige collega toe.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op timemanagement.nl

3 Gesprekstechnieken Die Je Altijd Kan Gebruiken

28 gerelateerde vragen gevonden

Hoe herken ik een rat op het werk?

Ontlasting. U kunt de aanwezigheid van ratten meestal herkennen aan de rattenkeutels. Deze kunnen worden aangetroffen in donkere hoeken van een magazijn of een loods.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op meldpuntongedierte.nl

Waarom past iemand niet in een team?

Te veel spanning. Het lijkt soms magie, als mensen goed werk verrichten in een groep collega's. Het is vaak lastig om aan te wijzen waar de kracht zit, het werkt gewoon. Maar als de spanningen oplopen, bijvoorbeeld tussen botsende karakters, dan is er al snel geen houden meer aan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op businessinsider.nl

Hoe kan je iemand op zijn plek zetten?

Leer hoe je een ander op zijn plaats zet.
  1. Gesprekstechnieken voor omgaan met lastige mensen. ...
  2. Tip 2: Leer feedback te geven op de juiste manier. ...
  3. Tip 3: Interpreteer de reactie van anderen als positief. ...
  4. Tip 4: Vergeet niet je eigen gevoelens. ...
  5. Tip 5: Het is niet persoonlijk. ...
  6. Tip 6: Blijf rustig (in elke situatie)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vitaalgezond.com

Hoe ga je om met achterbakse collega's?

Hoe kan ik mijn achterbakse collega aanpakken?
  1. Beheers je.
  2. Vertrouw op jezelf!
  3. Laat het negatieve gevoel bij de ander.
  4. Leg alles vast.
  5. Ga op onderzoek uit.
  6. Roep hulp in om de pester aan te pakken.
  7. Dien een klacht in.
  8. Doe een (online) weerbaarheidscursus.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op geluktinjeleiderschap.nl

Hoe moet je omgaan met lastige mensen in je omgeving?

Zo maak je omgaan met moeilijke mensen of situaties leuk!6 tips.
  1. De deur naar verandering gaat naar binnen toe open. ...
  2. Maak contact in plaats van te blijven zenden en argumenteren. ...
  3. Geef ruimte aan ieders behoefte aan vrijheid en autonomie. ...
  4. Durf te differentiëren. ...
  5. Heb lol in veranderen en 'leren' ...
  6. Laat je overtuigingen los.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op debaak.nl

Hoe krijg je een team op 1 lijn?

De sleutel om je team op 1 lijn te krijgen is dus eigenlijk dat onderlinge vertrouwen.
...
Je zorgt voor meer vertrouwen in je team, door:
  1. Openheid te stimuleren.
  2. Zelfinzicht bij je medewerkers te creëren.
  3. Een teamcultuur van wederzijdse waardering te faciliteren.
  4. Successen te vieren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op peacockyourtalent.com

Wat zijn de kenmerken van een goed team?

Bij een sterk projectteam hoort heldere communicatie, effectief leiderschap, een duidelijke taakverdeling, resultaatgerichtheid, verantwoordelijkheid en vertrouwen. Is een groep met deze eigenschappen gegarandeerd een succesvol team?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpa.nl

Wat kan er fout gaan bij samenwerken?

De 4 meest voorkomende problemen waarop het bij samenwerking in een team fout kan lopen. Weet ieder groepslid wat het gezamenlijke doel is van het team? Wat willen jullie met elkaar bereiken? Hebben jullie hier met elkaar hetzelfde beeld bij?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op foqus-advies.nl

Wat maakt je een leuke collega's?

Op de vraag aan welke eigenschappen de ideale collega moet voldoen is de top 5 als volgt: betrouwbaar, behulpzaam, talentvol, vrolijk en aardig. Eigenschappen die veel minder vaak worden genoemd zijn: slim, zelfverzekerd en bescheiden. In de huidige samenwerking met collega's kunnen nog wel wat dingen verbeterd worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ad.nl

Hoe gedraag je je op de werkvloer?

Daarom:
  • Spreek je werknemer op een positieve manier aan.
  • Benoem het gedrag heel concreet. niet: Hé, da's niet veilig! ...
  • Praat opbouwend met je medewerker. Laat hem zelf ook zeggen waarom hij het doet.
  • Geef feedback. ...
  • Probeer te weten te komen waar het gedrag vandaan komt: ...
  • Toon jouw argumenten. ...
  • Toon goede alternatieven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op coaching.volta-org.be

Hoe werk je in een team?

Tips
  1. Open communicatie en goede feedback. Goede samenwerken vraagt om een open communicatie en goede feedback. ...
  2. Iedereen heeft een eigen rol. Binnen het team neemt ieder een bepaalde rol op. ...
  3. Zorg voor vertrouwen. ...
  4. Conflicten zijn onvermijdelijk. ...
  5. Nood aan specifieke vaardigheden. ...
  6. Diversiteit. ...
  7. Wees betrokken bij je team. ...
  8. Stap 1.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op waardevolwerk.be

Hoe merk je dat een collega jaloers is?

Ze geven eigenlijk de ander de schuld van hun eigen tekortkomingen. Deze negatieve gevoelens kunnen heel ver gaan. Het kan een echte strijd worden. Er worden roddels rondgestrooid, er ontstaan conflicten, de ander wordt genegeerd of de prestaties worden naar beneden gehaald of zelfs gesaboteerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ruudmeulenberg.nl

Hoe herken je achterbakse mensen?

Achterbaks is niet open maar stiekem, achter de ellebogen, geniepig of slinks. Een tweede kenmerk: het is niet eerlijk. Men heeft bijbedoelingen of men speelt onder één hoedje. Kortom: je kunt er niet op aan, het is gemeen, gluiperig, gehaaid, slinks, sluw, doortrapt en vals.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op desteven.nl

Wat moet je doen als een collega je negeert?

Stel duidelijke grenzen: dit pik ik wel en dat pik ik niet. Schrijf deze grenzen voor jezelf op. Laat dit duidelijk in je gedrag merken. Probeer niet extra aardig of juist onaardig te zijn als hun gedrag er niet naar is, maar blijf neutraal en blijf je richten op dingen die wel goed gaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op psychologiemagazine.nl

Hoe reageren op mensen die niet luisteren?

Als iemand slecht luistert, ook nadat je hem nadrukkelijk aandacht hebt gevraagd voor jouw boodschap, dan is het zaak de teugels wat strakker aan te halen. Nodig de slechte luisteraar uit voor een gesprek. Leg uit waarom het belangrijk is dat de boodschap goed overkomt. Vraag hem expliciet om er goed naar te luisteren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op leren.nl

Hoe kun je zien of iemand je niet mag?

Enkele dingen die mensen kunnen irriteren zijn:
  • Bepaalde gespreksonderwerpen.
  • Taal of symbolen die hij/zij misschien beledigend vindt.
  • Humor die hij/zij ongepast vindt.
  • Verzoekjes of hij/zij dingen wil doen of veranderen.
  • Hoe jij met anderen omgaat, vooral zijn/haar goede vrienden of partner.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikihow.com

Hoe reageren op respectloos gedrag?

Neen, maar ik geef je hier enkele tips mee om sterker te staan als het je overkomt.
  1. Neem het niet persoonlijk op. ...
  2. Probeer de intentie van de respectloze persoon te achterhalen. ...
  3. Blijf vriendelijk en vraag desnoods naar verduidelijking. ...
  4. Bepaal of het de moeite waard is om te reageren. ...
  5. Verras hen met een positieve reactie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op neledeboeck.be

Hoe lig je goed in een groep?

Blijf trouw aan jezelf.

Mensen gaan voor oprecht contact. Een groep voelt haarfijn aan als je te hard probeert in de smaak te vallen. Soms werkt het veel beter om je juist een beetje terughoudender op te stellen zodat mensen naar jou kunnen komen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op psychologiemagazine.nl

Hoe lang duurt het voordat je goed ingewerkt bent?

Hoe lang duurt een inwerkperiode? De inwerkperiode voor een nieuwe baan begint meestal zo'n twee weken voordat de nieuwe medewerker begint en vervolgens duurt het over het algemeen zes maanden voordat iemand volledig ingewerkt is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op oneteam.io

Hoe omgaan met ruzie op het werk?

Hoe los je een conflict op de werkvloer op
  1. Voorkom conflicten met open communicatie. ...
  2. (H)erken het conflict. ...
  3. Focus op het probleem, niet op de mensen. ...
  4. Benadruk het gemeenschappelijke doel. ...
  5. Zorg voor een gezamenlijke oplossing.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op blog.liantis.be

Populaire vragen