Zoekwoorden zijn woorden of woordgroepen die worden gebruikt om advertenties te koppelen aan de termen waarnaar mensen zoeken. De zoektypen voor zoekwoorden bepalen in welke mate het zoekwoord moet overeenkomen met de zoekopdracht van de gebruiker zodat de advertentie in aanmerking kan komen voor de veiling.
Vraag eens rond waar mensen op zouden zoeken als ze naar jouw product of dienst op zoek zijn. Daarnaast kan je ook gebruik maken van tools die laten zien op welke woorden veel wordt gezocht (Google Ads of Google Trends). Op deze manier kan je voor jezelf een lijst interessante zoekwoorden opstellen.
Keyword Surfer is een gratis extensie voor Chrome en Firefox. Bij het uitvoeren van een zoekopdracht in Google, krijg je naast de zoekresultaten meteen een overzicht te zien van gerelateerde zoekwoorden en het zoekvolume per maand, zie afbeelding 1. Daarnaast heb je ook nog de mogelijkheid om het land in te stellen.
Een keyword is in het Nederlands een zoekwoord. Dit is een woord dat in Google wordt gebruikt om naar iets te zoeken (vandaar de naam zoekwoord). Zoekwoorden worden in zoekmachine marketing gebruikt om advertenties voor in te kopen of landingspagina's voor te optimaliseren.
De makkelijkste manier is om een trefwoord in Google te zoeken en dan te kijken naar de "gerelateerde zoekopdrachten" helemaal onderaan de resultaten . Voor uitgebreidere resultaten kunt u een gratis trefwoordentool gebruiken zoals Google Keyword Planner of KeywordsFX. U kunt ook genoeg andere opties online vinden.
Keyword Surfer gebruikt een geheel nieuw systeem om zoekgegevens voor uw trefwoorden te verzamelen . Essentiële statistieken zoals zoekvolume, kosten per klik, geschat verkeer, aantal woorden van de pagina's van uw concurrenten, exact aantal gebruikte trefwoorden - alles is nauwkeuriger dan ooit tevoren dankzij deze nieuwe methode en bijgewerkte database.
Ubersuggest is een gratis SEO-tool die je helpt om de juiste zoekwoorden en de bijpassende suggesties te kunnen vinden door gebruik te maken van de zoekfunctie in Google.
Goede zoekwoorden zijn woorden of termen die gebruikers typen in zoekmachines om informatie, producten of diensten te vinden die gerelateerd zijn aan jouw bedrijf. Om goede zoekwoorden te vinden, moet je begrijpen wie je doelgroep is en wat hun behoeften zijn.
Gebruik tools voor trefwoordonderzoek: Gebruik tools zoals Google Keyword Planner, Semrush en Ahrefs om relevante trefwoorden te vinden . Deze tools kunnen u helpen zoekvolume, concurrentie en gerelateerde termen te identificeren. Analyseer concurrenten: Bekijk content van concurrenten met een hoge ranking om te zien op welke trefwoorden zij zich richten.
De kosten van een zoekwoorden onderzoek variëren van €0 tot aan ca.€2500.
Negatieve zoekwoorden – vaak ook uitsluitingszoekwoorden genoemd – zijn woorden of zinnen, waarop je als ondernemer niet gevonden wilt worden. Ze sluiten niet aan bij de producten of diensten die je aanbiedt.
Ga naar de Keyword Generator tool, te vinden onder het Keyword Explorer menu. Voer een seed keyword (of keyword lijst) in die u wilt gebruiken om meer keyword ideeën te genereren door te klikken op de 'Enter a Keyword' knop.
Breed zoeken is het standaard zoektype dat aan al uw zoekwoorden wordt toegewezen omdat dit het uitgebreidste is. Dit betekent dat u geen ander zoektype hoeft op te geven (zoals exact zoekwoord, woordgroep of een uitgesloten zoektype). Bij breed zoeken geeft u gewoon het zoekwoord op.
Enkele populaire tools zijn de Google Zoekwoordplanner, SEMrush, Ahrefs en Moz Keyword Explorer. Deze tools kunnen je informatie geven over het zoekvolume van bepaalde keywords, de concurrentie en gerelateerde zoektermen.
Tijdens het zoekwoorden research onderzoek je welke zoekopdrachten potentiële klanten in zoekmachines zoals Google intypen. Vervolgens tracht je deze strategisch op te nemen in de content van je website zodat jouw site méér en hoger in de zoekresultaten zal verschijnen.
In een zoekwoord analyse ga je op zoek naar belangrijke termen die worden gebruikt wanneer mensen zoeken naar jouw product of dienst. Het belangrijkste doel hierbij is dat je de beste woorden vindt, welke het meest relevant zijn en waar niet al te veel concurrentie op zit.
U kunt dit doen door naar de officiële website te gaan en op de knop "Toevoegen aan Chrome" te klikken . U moet de extensie toestemming geven om toegang te krijgen tot uw browsergegevens en uw Google-zoekopdrachten. Zodra deze is geïnstalleerd, ziet u een klein pictogram in de rechterbovenhoek van uw browser dat aangeeft dat Keyword Surfer actief is.
Surfen (of golfsurfen) is een watersport waarbij men zich door de kracht van de aanrollende golven van de branding naar het strand laat drijven. Surfen is mogelijk de op één na meest oorspronkelijke vorm van boardsporten die er is.
Keyword overlapping treedt op wanneer meerdere pagina's op uw website dezelfde of zeer vergelijkbare keywords targeten . Dit kan verwarring veroorzaken bij zoekmachines, waardoor het voor hen moeilijker wordt om te bepalen welke pagina moet ranken voor die keywords.
Het minimaal aantal woorden voor een goede SEO-tekst wordt meestal geschat rond de 350 woorden voor productpagina's en 500 woorden voor hoofdpagina's. Maar als je op nummer 1 wilt staan met zwaar concurrerende zoekwoorden, zijn teksten van 2000-2500 woorden aan te raden.
Trefwoorden zijn woorden of zinnen die worden gebruikt om uw advertenties te matchen met de termen waarnaar mensen zoeken . Door hoogwaardige, relevante trefwoorden te selecteren voor uw advertentiecampagne, kunt u de klanten bereiken die u wilt, wanneer u dat wilt.