Het gekochte e-ticket is je vervoersbewijs, waarmee je direct kunt reizen. Met jouw 9292 e-ticket op je telefoon open je eventuele poortjes die je onderweg tegenkomt. Via de app heb je het e-ticket snel bij de hand tijdens een controle door een conducteur of bij het instappen bij de chauffeur.
Moet ik inchecken met mijn e-ticket? Met een e-ticket hoef je niet in te checken. Reis je van of naar een station met gesloten poortjes, ga dan naar een poortje en open deze met de vierkante code op het e-ticket.
voor NS, Blauwnet, Qbuzz, Connexxion, Arriva en Keolis. Heb je geen OV-chipkaart of vind je het handig dat het kaartje voor je hele reis in één app zit? Koop dan je treinkaartje via de 9292 app en betaal met iDEAL of creditcard (Visa, Mastercard of American Express).
Het e-ticket is persoonsgebonden en alleen geldig in combinatie met een geldig identificatiebewijs; Je hebt bij het gebruik van e-tickets gewoon recht op Geld terug bij vertraging; Voor het reizen met een e-ticket gelden de Voorwaarden reizen met een e-ticket.
Op het e-ticket/(vlieg)ticket staan alle gegevens die je nodig hebt om (online) in te checken voor jouw reis. Het is niet nodig om je ticket uit te printen, maar zorg dat je je ticket goed bewaart in je bestanden, zodat je er altijd bij kunt.
Controleer of de printer aan staat en correct is aangesloten op de computer. Controleer of de printer genoeg geheugen beschikbaar heeft en sluit programma's die je niet gebruikt. Probeer om het ticket te printen als afbeelding: Open het PDF bestand.
Het kopen van een los kaartje kan uitmaken in de prijs van je reis. In de meeste gevallen ben je duurder uit in vergelijk met het reizen op saldo op een OV-chipkaart. Let wel op, want je kunt in de meeste gevallen niet meer met contant geld betalen bij de chauffeur.
Hoe lang is mijn e-ticket geldig in de app? Een treinticket kan gedurende de gehele dag gebruikt worden voor één rit op de dag waarvoor je ze gekocht hebt. Na aankoop verschijnt je ticket met barcode in je app, waarmee je vanaf dat moment kan reizen.
De OV-chip mobiel app is te downloaden voor Android-gebruikers via de Google play store. Tijdens de installatie wordt direct gekeken of je toestel geschikt is en of je de juiste NFC SIM-kaart hebt.
Hoe koop je e-tickets in de app van 9292? Plan je reis zoals je gewend bent in de 9292 app. Je krijgt direct de beste reisopties in je scherm. Vergelijk en selecteer de beste reisoptie en je koopt meteen je e-ticket via de button 'E-tickets kopen' onderaan het reisadvies in je app.
Een e-ticket is een euro goedkoper dan een wegwerpkaartje op het station. Ook nu de ov-chipkaart poortjes gesloten zijn op diverse stations kun je nog steeds met een e-ticket of wegwerp kaartje reizen. Op het e-ticket zit een barcode. Daarmee kun je de brede poortjes openen.
Lukt het niet om je reisbescheiden te downloaden of te openen? Controleer dan eerst of de betaling volledig is voldaan en de vertrekdatum binnen 21 dagen voor vertrek is. Is beide het geval, neem dan contact op met ons Customer Services Center of het boekingskantoor waar de boeking is gemaakt.
Als u uw kaart bij een kaartautomaat voor de lezer houdt, staat er "U bent ingecheckt bij NS" als u bent ingecheckt. U kunt na het uitchecken pas na 100 seconden weer inchecken bij hetzelfde paaltje, maar bij een ander paaltje kan het wel direct.
Houd je paspoort en e-tickets bij de hand om het incheckproces te versnellen. Als je geen ruimbagage in hoeft te checken, kun je ook bij de self-service palen op de luchthaven inchecken. Tegenwoordig kun je bij veel airlines ook online inchecken en een boarding pass uitprinten.
Houd je chipkaart tegen de kaartlezer van het poortje aan je rechterkant. Zo check je in en open je het poortje. Je hoort 1 piepje. Aan het eind van de reis check je op dezelfde manier weer uit.
Reizen met de bus kan ook zonder OV-chipkaart. Losse kaartjes zijn er in verschillende vormen: een papieren kaartje, een e-ticket en een m-ticket. Een aantal kaartjes hieronder kun je direct als e-ticket bestellen, andere kaartjes zijn alleen te koop bij verkooppunten of bij de buschauffeur.
Treinkaartje op het station kopen
Het is ook nog steeds mogelijk een treinkaartje op het station te kopen. Je betaalt dan één euro extra per treinkaartje. Als je een treinkaartje op het station koopt, dan lijkt dit erg op het ouderwetse papieren treinkaartje.
Bij het inchecken wordt 20 euro instaptarief ingehouden. NS communiceert daarom dat er minimaal 20 euro aan saldo op de kaart moet staan. Maar omdat het saldo tot vier euro negatief mag zijn, is in de praktijk minimaal 16 euro nodig.
Minimaal saldo op je OV-chipkaart
Om met NS te reizen moet er minimaal € 20,00 op je OV-chipkaart staan. Heb je een NS-abonnement? Dan gelden andere bedragen: Voor een OV-chipkaart met Dal Vrij, Weekend Vrij, Dal Voordeel, Altijd Voordeel of Voordeelurenabonnement is dit € 10,00.
Een e-ticket voor deze reis kost net zoveel als dat de reis kost wanneer met een anonieme OV-chipkaart of persoonlijke OV-chipkaart zonder abonnement gereisd wordt, namelijk 6,40 euro voor een enkele reis tweede klas. Een eenmalige OV-chipkaart die u bij de kaartautomaat kunt kopen, is een euro duurder.
U kunt op verschillende manieren een vliegticket boeken. Bijvoorbeeld via een reisbureau of via internet. Soms boekt u alleen een vliegticket, en soms een pakketreis. Een pakketreis is bijvoorbeeld een vliegreis inclusief overnachting in een hotel of appartement.
Los treinkaartje kopen
Op ieder station in Nederland staat een kaartautomaat van NS of een andere vervoerder waarmee je een treinkaartje kunt kopen. Deze automaten hebben een aanraakscherm waarmee je gemakkelijk aan kunt klikken wat voor kaartje je wilt kopen en naar welk station je wilt reizen.
Deze e-tickets zijn noodzakelijk om op reis te gaan. Reisbescheiden die niet digitaal beschikbaar zijn worden naar jouw adres gestuurd. Wanneer beschikbaar, is het mogelijk om aanvullende reisinformatie (over bijvoorbeeld de bestemming) te downloaden.