Een orderbevestiging is een document of e-mail waarin de details van een bestelling worden bevestigd. Een orderbevestiging bevat informatie zoals de producten of diensten die zijn besteld, de prijs, de verzend- en betalingsvoorwaarden, de leveringsinformatie en eventuele extra kosten.
De orderbevestiging (of bestelbevestiging) per mail is een garantie voor de koper en bevestigt dat de order in behandeling is genomen. Het is niet alleen een wettelijke verplichting, het is ondertussen ook al zodanig ingeburgerd dat de consument zich zorgen maakt als hij geen mail heeft ontvangen.
Benoem alles in de orderbevestiging, zoals: Besteldatum, ordernummers, klantnummer, overzicht van bestelde producten en prijzen, totale kosten, eventuele opmerkingen en de geplande levertijd.
Zodra de koopovereenkomst gesloten is, zit u er in principe aan vast. De koop is gesloten op het moment dat de koper het aanbod van de verkoper aanvaardt. Beide partijen moeten de gemaakte afspraken nakomen. U hebt de koop aanvaardt door de orderbevestiging ondertekend terug te sturen.
Orderbevestiging. Als u iets koopt, maar niet in een echte winkel, bijvoorbeeld via internet of postorder, of per telefoon, dan moet u een schriftelijke bevestiging van uw transactie ontvangen, bijvoorbeeld op papier of via e-mail.
De schriftelijke bevestiging dat de order is ontvangen en geaccepteerd tegen de overeengekomen voorwaarden.
Wanneer in het aanbod naar algemene voorwaarden werd verwezen, geldt de orderbevestiging/aanvaardingsbrief ook voor de algemene voorwaarden. Een orderbevestiging kan ook de uitwerking zijn van een reeds gesloten overeenkomst.
Je krijgt orders binnen via de telefoon, e-mail, aan de balie, in de showroom, via een wederverkoper en vanuit de webshop en andere online kanalen.
Een limietorder is een opdracht aan een broker om een transactie te plaatsen op een bepaald niveau dat gewoonlijk beter is dan de huidige marktwaarde. Met andere woorden, het maximumbedrag dat u bereid bent te betalen voor de onderliggende waarde en het minimumbedrag waarvoor u bereid bent die te verkopen.
Limit order
Met deze order bepaalt u van tevoren hoeveel aandelen u wilt kopen of verkopen en tegen welke prijs. Stel, u wilt 100 aandelen van het bedrijf ABC kopen. De koers is op dat moment €35, maar u wilt maximaal €33 per aandeel betalen. U kunt dan een limit order inleggen voor 100 stukken tegen een prijs van €33.
Een order is eenvoudigweg een instructie om een onderliggende waarde te kopen of verkopen. Er zijn verschillende soorten orders, waarbij u direct kunt handelen of kunt wachten tot bepaalde marktvoorwaarden zich voordoen.
Wanneer een klant een factuur binnenkrijgt zoeken ze de bijbehorende order op en controleren of de order en de factuur met elkaar overeenkomen. Een ordernummer helpt dan om de betreffende order te vinden.
Na betaling sturen we je bestelling naar het door jou gekozen afhaalpunt in een neutrale en discrete verpakking zodat niemand ziet waar en wat je hebt besteld. Dus ook medewerkers van een afhaalpunt weten niet dat het van ons komt of wat er in je pakketje zit.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen.
Heb je iets gekocht, maar heb je er achteraf spijt van? Dan kun je in sommige gevallen de aankoop annuleren. Een online bestelling annuleren mag altijd.Je hebt namelijk een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.
Heel eenvoudig: een offerte bevat nieuwe elementen, een opdrachtbevestiging niet. Dus als u nog moet nadenken over wat u de klant precies gaat aanbieden, als u opties in de offerte hebt staan of als u heel lang twijfelt over het voorstel, dan bent u in uw gesprek niet ver genoeg gegaan.
De ideale offerte is eigenlijk een schriftelijke bevestiging van hetgeen je met de klant besproken hebt. Je hebt een of enkele gesprekken met de klant gehad en je weet precies waar hij behoefte aan heeft en wat jij voor hem kunt betekenen. Aanleiding, behoeften, jouw oplossing, prijs en voorwaarden, enz.
Bij een koopcontract heeft u ook verplichtingen. Is het contract eenmaal gesloten, dan zitten beide partijen eraan vast.
Annuleren van een aankoop is afhankelijk van de situatie
De wet zegt dat als u eenmaal een overeenkomst sluit, u daaraan ook gebonden bent. Er zijn wel uitzonderingen op deze regel. Of u van de koop kunt afzien hangt vooral af van de situatie: Annuleren van een aankoop via internet, telefoon of uit een catalogus.
Dé hamvraag: mag een bedrijf een bestelling annuleren? Kort gezegd: nee. In tegenstelling tot een particulier die vaak 14 dagen herroepingsrecht heeft, is dat herroepingsrecht voor professionele klanten niet van toepassing. De verkoop is bindend en ze moeten de factuur altijd betalen.