Je vindt jouw e-ticket(s) onder 'mijn e-tickets' in het menu linksboven in het startscherm. Bus-, tram- en metrotickets worden 15 minuten vóór de geplande reis geldig. De tickets veranderen dan ook in een ticket met een barcode of QR-code waarmee je kan inchecken. Je kan vanaf dan ook met het ticket reizen.
Reizen met een e-ticket
Open de poortjes met de barcode op het e-ticket. Houd de vierkante barcode tegen het verlichte vlak aan je rechterkant. Het poortje gaat open. Je kunt nu het station binnenlopen.
Een e-ticket zet je in de app door de bevestigingsmail te openen op je telefoon en dan te kiezen voor laden in de NS app. Als je de mail opent op bijv. een laptop krijg je alleen de optie om het ticket uit te printen.
Reizen met een e-ticket kan op twee manieren: laad het e-ticket in de NS-app op een mobiele telefoon of print het uit op een computer. Let op: E-tickets zijn alleen geldig als je ze toont in de NS-app of uitgeprint hebt. Screenshots of pdf's getoond op een telefoon zijn geen geldig vervoerbewijs.
Scan de barcode of de QR-code van het e-ticket om het poortje te openen. Houd de barcode voor de kaartlezer van het poortje.Deze zit aan de rechterkant. Je hoort 1 piepje als het poortje opengaat.
Wanneer u met een e-ticket met de trein reist, hoeft u alleen de QR-code op het station te scannen . We hebben u een e-mail gestuurd met uw e-ticket als PDF met daarin een QR-code. U kunt deze voor uw reis thuis afdrukken of gebruiken op een mobiel apparaat (e-tickets kunt u echter niet ophalen op het station).
Je vindt jouw e-ticket(s) onder 'mijn e-tickets' in het menu linksboven in het startscherm. Bus-, tram- en metrotickets worden 15 minuten vóór de geplande reis geldig. De tickets veranderen dan ook in een ticket met een barcode of QR-code waarmee je kan inchecken. Je kan vanaf dan ook met het ticket reizen.
Een e-ticket wordt geleverd als een PDF bijgevoegd bij een e-mail, die u kunt openen vanuit uw e-mail of in onze app. Mobiele tickets zijn net als e-tickets, behalve dat u ze alleen rechtstreeks in onze app kunt openen en u het ticket moet 'activeren' voordat u het gebruikt .
Reizen met een elektronisch ticket is moeiteloos en veilig. Zodra u het aankoopproces hebt voltooid, ontvangt u een e-mailbevestiging, compleet met uw boekingsnummer en alle vluchtgegevens. Vervolgens voert u bij het online inchecken of op de luchthaven eenvoudig uw boekingsnummer in of toont u de QR-code op uw telefoon .
Bij poortjes scan je de QR-code van het e-ticket bij de lezer van een poortje waar het "scan ticket" symbool op staat om door het poortje te gaan. Als je op een station waar alleen paaltjes staan instapt hoef je niks te doen en kan je zo instappen. Krijg je controle, laat dan je e-ticket zien aan de conducteur.
E-tickets kunnen niet worden gebruikt voor de metro van Londen , ook al worden papieren tickets voor dezelfde reis wel geaccepteerd.
Wanneer u bij het station aankomt, opent u onze app en gaat u naar 'Mijn tickets' of als u het eTicket aan de mobiele portemonnee van uw telefoon hebt toegevoegd, opent u die in plaats daarvan. Scan vervolgens de eTicket QR-code boven de lezer om de ticketpoort te openen . Screenshots van eTickets kunnen niet worden gebruikt om te reizen.
Een e-ticket is een uitgebreid verslag van uw reis en bevat persoonlijke en reisschemagegevens zoals: PNR-nummer. Treinnaam/-nummer. Bronstation. Bestemmingsstation.
E-tickets scannen vanaf telefoon – Android
Door de Ticketbuy app te downloaden in de Google Play Store kun je gemakkelijk e-tickets scannen vanaf je telefoon via de app. Alle Android telefoons kunnen omgetoverd worden tot mobiele e-ticket scanner.
Elektronische ticketregistratie weergeven
Om toegang te krijgen tot de ETR vanuit het boekingsbestand, geeft u het boekingsbestand weer, typt u *HTE en drukt u op Enter of klikt u op *HTE . Als er meer dan één ticket in de PNR staat, wordt een lijst met ticketnummers weergegeven.
Betaalpas en creditcard
Je kunt in- en uitchecken met een contactloze betaalpas of creditcard. Vooraf aanmelden is niet nodig.
Moet ik mijn e-ticket printen? Nee, niet voor reisdoeleinden . Als u betalingsgegevens nodig hebt voor terugbetaling of belastingdoeleinden, is dat een ander verhaal.
Het online inchecken is het proces waarmee jij je stoel bevestigt en de instapkaart krijgt en je de instapkaart via web of mobiele telefoon verkrijgt. Bovendien kun je op de dag van de vlucht, als je geen koffers incheckt gelijk naar de gate gaan.
U kunt reizen op een e-ticket dat via SMS is verzonden of neem een Virtual Reservation Message (VRM) mee samen met een van de voorgeschreven ID's in origineel . Print de ERS alleen uit als dit echt nodig is. Dit ticket is geldig met een ID-bewijs in origineel. Neem een origineel identiteitsbewijs mee.
Via de IRCTC-website:
Passagiers kunnen hun treintickets downloaden met behulp van PNR door de volgende stappen te doorlopen: Ga naar de IRCTC-website (www.irctc.co.in) en log in op uw account met uw inloggegevens. Navigeer naar het gedeelte 'Geschiedenis van geboekte tickets'. Voer uw PNR-nummer in het daarvoor bestemde veld in.
Open de Google Wallet-app .Scroll omhoog om uw ticket te vinden.
Met een e-ticket kun je niet in of uitchecken aangezien er geen chip in zit. Je kunt er wel een gesloten poortje mee openen. Niet alle poortjes zijn geschikt voor een e-ticket. Zoek naar een poortje wat een "Scan tickets" symbool heeft en een glaasje op de plaats waar je normaal je OV-chipkaart aanbiedt.
Hoe werkt inchecken met je smartphone? Waar je voorheen je plastic pasje voor de scanner moest houden, kun je nu je smartphone gebruiken. Dit doe je door de achterkant van je telefoon tegen de incheckpaal te houden.De poortjes op het station gaan dan gewoon open.
Reis met OV-chipkaart of betaalpas
Met je OV-chipkaart reis je makkelijk met de bus, tram en metro.