Als u de mobiele bankieren-app hebt, vindt u daar uw gebruikersnaam.Als u de app niet hebt, pak dan uw debitcard en vraag online uw gebruikersnaam aan . We sturen hem binnen 5 werkdagen naar u op.
Binnen 5 werkdagen (na het openen van je Betaalrekening) ontvang je twee brieven, één met je gebruikersnaam en één met je tijdelijke wachtwoord. In deze brieven staat uitgelegd hoe je je toegang regelt tot Mijn ING (internetbankieren) en hoe je je gebruikersnaam eenvoudig kunt wijzigen.
Het ING-ID op uw debetkaart. Uw ING-ID bestaat uit 10 cijfers en staat linksonder op de voorkant van uw debetkaart Bancontact/Maestro en op de achterkant van uw debetkaart Bancontact/Mastercard .
Log in op de app, kies rechtsonderin je overzicht Service. Dan Toegang & bevestigen. Daarna Gebruikersnaam Mijn ING. Daar zie je je gebruikersnaam en kun je deze ook wijzigen.
Wat is een ING ID? De ING ID is een unieke identificatiecode bestaande uit 10 cijfers waarmee ING jou als persoon kan identificeren.
Hang dan gewoon direct op en bel de Alarmlijn. Een échte ING-medewerker vindt dat geen probleem. Je kunt de Alarmlijn vanuit de app bellen (via de Serviceknop onderaan het scherm,) of gewoon telefonisch via 020 22 888 00. De Alarmlijn is 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar.
Het is een pincode die je zelf verzint. Je stelt hem in als je de app activeert op je smartphone of tablet. En gebruikt deze daarna iedere keer dat je inlogt in de app.
Of heb je 5 keer een verkeerd wachtwoord ingetoetst en is daardoor je toegang tot Mijn ING geblokkeerd?Dan kun je zelf je wachtwoord voor Mijn ING opnieuw instellen. Download de app opnieuw en wijzig je wachtwoord tijdens het activeren van de app. Dan bevestig je je nieuwe wachtwoord namelijk met een SMS-code.
Als u het 3 keer hebt geprobeerd en buitengesloten bent, bel ons dan op 133 464 zodat we het voor u kunnen resetten . U kunt uw toegangscode resetten via de ING App of Online Banking.
Bij ING kan dat, vooralsnog, niet: slechts 1 kan de app gebruiken, anderen moeten gebruik maken van hun eigen smartphone, als ze die hebben, of een handscanner.
Als je jouw persoonlijke gebruikersnaam kwijt bent of vergeten moet je helaas opnieuw een DigiD aanvragen. Om fraude te voorkomen verstrekt de overheid geen vergeten of verloren gebruikersnamen. Hoe je opnieuw een DigiD moet aanvragen lees je op www.aanvragendigid.nl.
Een naam die de gebruiker toegang tot iets geeft. Met het intypen van de gebruikersnaam (ook wel inlognaam genoemd) en bijbehorend wachtwoord, krijgt de gebruiker toegang tot een computer, een netwerk, een bepaald programma of een dienst op internet.
Als digitaal bankieren niet lukt
Je kunt ons bellen van maandag t/m vrijdag van 8.30u tot 17.00u. Voor een telefoongesprek met ING betaal je de kosten van je telefonieaanbieder.
Als de klant geen gebruik maakt van Mijn ING, kan hij of zij contact met ons opnemen via 020-2288888.
Je inloggegevens van Mijn ING zijn geblokkeerd
We blokkeren de toegang tot Mijn ING dan voor 3 uur. Na deze 3 uur kun je weer gewoon gebruik maken van Mijn ING zoals je gewend bent. Je hoeft niets te doen.
Ik heb een app die al werkt. Moet ik hem nu opnieuw activeren? Nee, dan hoef je niks te doen. Activeren is alleen nodig als je de app opnieuw installeert.
Het identiteitsnummer staat op al uw nationale identificatiedocumenten, zoals uw identiteitskaart, paspoort, verblijfsvergunning etc. Het staat meestal naast of onder uw naam of uw geboortedatum. Zoek naar een nummer met 11 cijfers dat uw geboortedatum bevat in een jaar-maand-datum of datum-maand-jaar formaat.
Nee, uw kaart rekeningnummer en kaartnummer zijn twee verschillende nummers.