De einddatum van je abonnement vind je in het contract dat je van je provider hebt ontvangen. Mocht je deze niet meer terug kunnen vinden, bekijk dan een van je maandelijkse facturen.
Verlengen kan vanaf 4 maanden voordat je contract afloopt. Je kunt de einddatum vinden in My Vodafone of in de My Vodafone App.
In MijnKPN kun je de begindatum en de einddatum van je contract vinden. TV, Internet en/of Vast Bellen Voor elk nieuw abonnement geldt een contractstermijn van 1 jaar.
De einddatum van je huidige contract is terug te vinden onder het kopje Mijn abonnement in My T-Mobile. Ben je benieuwd wanneer je huidige abonnement afloopt? De einddatum van je abonnement kan je vinden in de sectie Mijn abonnement in My T-Mobile. Je kunt ook direct zien of je het huidige abonnement al mag verlengen.
Scan je MOBIB-kaart aan de scanner op de bus of tram: Druk op de blauwe infotoets. Houd je MOBIB-kaart voor de blauwe cirkel. Op het scherm zie je nu het geldige abonnement met vermelding van de einddatum.
Als het mobiele abonnement afloopt dan wordt het automatisch verlengd. Je betaalt dan hetzelfde tarief en er verandert niets. Je kunt blijven bellen, sms'en en internetten zoals je gewend bent. Het enige verschil is dat je vanaf dit moment het contract op ieder ogenblik op kunt zeggen.
U kunt uw telefoonabonnement online opzeggen of door telefonisch contact op te nemen met uw provider. Dit kan per provider verschillen. Let hierbij ook op de opzegtermijn (vaak één maand) en de contractduur om een afkoopsom te voorkomen. In principe hoeft u nooit zelf uw telefoonabonnement op te zeggen.
Hoe lang moet je bij een provider blijven? Dat is afhankelijk van de looptijd van je abonnement. Als je een contract met onbepaalde duur hebt, kun je jouw provider verlaten wanneer je wilt. Houd er wel rekening mee dat je wel eventuele toestellen nog verder dient af te betalen.
Opzeggen van een abonnement van 2 jaar
De wet heeft als uitgangspunt dat met een consument een overeenkomst voor maximaal 1 jaar mag worden aangegaan. Maar als het gaat om een overeenkomst met een looptijd van bijvoorbeeld 2 jaar, dan is dat toegestaan als je na het eerste jaar maandelijks kunt opzeggen.
- heb je in een Vodafone winkel besteld, dan kan de winkel waar je je contract genomen hebt je een kopie geven.
Dit kan komen omdat je voorheen gebruik hebt gemaakt van een actie. Het kan dan ook zijn, dat de huidige acties dit niet kan overtreffen. Onze abonnementen zijn in de afgelopen 2 jaar veranderd. Denk hierbij aan meer data in het abonnement, voorwaarden die veranderd zijn etc.
Bij een contractverlenging betaal je geen aansluitkosten en je behoudt automatisch je huidige mobiele nummer. Vanaf vier maanden voor de einddatum van je huidige abonnement kan je een verlenging aanvragen.
Bij een abonnement met telefoon 'krijg' je van de provider een telefoon. Deze betaal je tijdens de abonnementsperiode af. Met zo'n abonnement heb je vaak hogere maandlasten dan bij een Sim Only abonnement. Een abonnement met telefoon heeft de duur van één of twee jaar.
Uw abonnement omzetten op een iPhone, iPad of iPod touch
Open de Instellingen-app. Tik op uw naam en tik vervolgens op 'Abonnementen'. Tik op de naam van het abonnement dat u wilt wijzigen. Tik op 'Bekijk alle abonnementen' en volg de instructies op het scherm om uw aankoop te voltooien.
Je kunt naar een nieuwe provider overstappen nadat de looptijd van je huidige mobiele abonnement is verstreken. Hierbij moet je rekening houden met het opzegtermijn van één maand. Loopt je huidige contract bijvoorbeeld over twee maanden af, dan kun je het abonnement een maand voor die einddatum overstappen.
Opzegtermijn. Alle providers hanteren een opzegtermijn van één maand. Alleen voor zakelijk internet zijn hier uitzonderingen op. Wanneer u bijvoorbeeld wilt dat het abonnement wordt beëindigd op 1 december dan dient de opzegging uiterlijk op de laatste dag van oktober binnen te zijn bij uw provider.
Je hoeft niet tot de einddatum van je contract te wachten om te verlengen of over te stappen. Bij alle mobiele providers van 1- of 2-jarige abonnementen is dat 120 dagen of 4 maanden van te voren. Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement? Dan kan je verlengen of overstappen met één maand opzegtermijn.
Als je je abonnement bevriest, betaal je voor de periode dat je bevriest geen contributie. Het eerstvolgende incasso moment wordt er dus geen contributie ingehouden. Gedurende deze onderbreking zetten we de betaling stil. De einddatum van je abonnement schuift mee met het bevriezen.
Het afkopen van een mobiel abonnement is bij vrijwel alle providers mogelijk. Je provider staat alleen niet te springen om het afgesproken termijn van je contract te verkorten. Daarbij geldt dat hoe langer je contract nog loopt, hoe hoger de kosten hoger kunnen zijn.
Als je een nieuw toestel kiest bij een nieuw abonnement, dan kun je dat afbetalen met een toestellening. De hoogte van je lening bepaal je zelf. Hoe hoger het bedrag dat je meteen betaalt, hoe lager je lening en je maandelijkse kosten.
Overstappen is vaak al mogelijk vanaf 4 maanden voor de einddatum van je huidige telefoonabonnement. Je nieuwe provider regelt dan automatisch dat je op de einddatum van je oude contract overgaat naar die nieuwe provider, in het nieuwe mobiele abonnement.
Voor- en nadelen abonnement verlengen
Handig als je echt al toe bent aan een nieuwe telefoon. Goed om te weten, is dat de einddatum van je contract niet verandert en je geen dubbele kosten betaalt. Het grootste nadeel aan verlengen is dat je minder keuzevrijheid hebt. Je verlengt tenslotte bij dezelfde provider.
Met Vodafone NEXT kun je al na 4 maanden tijdens je contract wisselen van telefoon. Handig wanneer je huidige toestel stuk of kwijt is. Of wanneer je gewoon de allernieuwste smartphone wilt hebben.