Zet je carburateurs op een schone doek en schroef alle onderdelen los. Zorg ervoor dat je de onderdeeltjes per carburateur schoon en zorgvuldig bewaart. Gebruik een reinigingsspray om alle onderdelen schoon te spuiten. Laat de spray een half uurtje inwerken en blaas alles schoon met perslucht.
Afhankelijk van de auto, de fabrikant en de specificaties, varieert de prijs van producten in de categorie Carburateur en onderdelen van € 3 tot € 39.
Je sluit vacuüm slangen aan op je carburateurs en sluit de meter er op aan. Verhoog het stationair toerental iets en draai de synchronisatie stelschroeven totdat op de meter de carburateurs gelijk lopen. Zet de schroeven vast met de borgmoertjes (indien aanwezig) en controleer nog eenmaal of ze nogsteeds gelijk staan.
Je begint met een check van de kleur van je bougie nadat je een eind volgas hebt gereden. Aan de kleur van je bougie kun je namelijk aflezen hoe de verbranding van je gassen is. Is de kleur lichtgrijs tot grijs; dan is de sproeier te klein. Is de kleur zwart dan is de sproeier te groot.
Je vlotter drijft op de benzine in je vlotterbakje. Als hij op een bepaalde hoogte komt sluit de vlotternaald de benzinetoevoer af. Als dit niet gebeurd, overstroomt je vlotterbakje, of je hele carb.
Ultrasoon reinigen carburateurs
Voor het ultrasoon reinigen van CV (motorfiets) carburateurs zijn de kosten (gemiddeld1) : € 30,- per stuk. € 50,- voor een set van 2. € 80,- voor een set van 4.
Terwijl injectie met enorme precisie de juiste mix van brandstof en lucht samenstelt, zijn carburateurs simpelweg niet precies en dynamisch genoeg. Zelfs wanneer een motor met carburateurs stilstaat komen er nog brandstofdampen vrij, en Moeder Natuur blijkt dat toch niet echt te waarderen.
Alle losse onderdelen (sproeiers, gasnaalden, luchtschroeven, vlotters, gasschuiven, etc.) worden gedemonteerd. De carburateur(s) gaat 60 minuten op 50-60 graden in een Tickopur R33 ultrasoon bad. Dit om alle kanalen/sproeiers optimaal te reinigen en uw carburateur de reiniging te laten ondergaan zoals het hoort.
Als de carburateur schoon is moet deze grondig worden gespoeld met stromend water en vervolgens zeer goed gedroogd om oxidatie te voorkomen. Dit drogen kan gebeuren door het gebruik van perslucht.
Nee, je kunt ook je carburateur zonder carburateurreiniger schoonmaken. Een speciaal reinigingsmiddel is echter wel beter. Je beschermt namelijk de bewegende delen met het middel. Wil je geen carburateur reiniger gebruiken dan kun je wd40 als oplossing nemen.
Een carburateur reiniger van Overweg Olie reinigt carburateurs en onderdelen van brandstofinjectiesystemen snel en adequaat. Het verwijdert gom en vernis in het brandstofsysteem, maakt de automatische choke, sproeiers en injectienaalden schoon en voorkomt bovendien onregelmatig stationair draaien van de motor.
Bij een ultrasoon reiniging wordt de carburatie volledig gedemonteerd. Alle losse onderdelen worden eruit gehaald, zodat alle openingen voor lucht en brandstof vrij zijn. De carburateur gaat 15 min onder een hoogfrequent geluid in een bad met spoelvloeistof, gevolgd door een 2de sessie op laagfrequente trillingen.
Een carburateur of carburator is een deel van een verbrandingsmotor dat ervoor zorgt dat de brandstof (meestal benzine) wordt verneveld en met lucht vermengd voordat het aldus ontstane mengsel in de cilinders wordt gezogen.
De injectoren bij DI (Direct Injection) of DISI (Direct Injection Spark Ignition) zitten naast de bougie, bovenin de verbrandingsruimte geplaatst. De brandstof wordt door deze injector met een hoge druk van ca. 200 bar ingespoten tijdens de inlaatslag.
Een injectie scooter kun je niet verzuipen, tenzij je een elektrische carburateur hebt. Mocht je de brommer of scooter niet aan de praat krijgen? Dan kun je hem altijd bij ons langsbrengen voor reparatie (wanneer je vlak in de buurt woont), of hem laten ophalen en terugbrengen.
Wat kost het inwendig reinigen van de motor? Personen- en bedrijfauto's met cylinder inhoud tot 4,5 liter – € 85 Boot motor met 1 luchtinlaat – € 105 Mobiele service toeslag – € 35 Alle anderen op aanvraag.
het probleem is dus gewoon dat dit niet gebeurd ,een aantal oorzaken zijn een versleten vlotternaald , slechte of vuile vlotterpen (waarmee de vlotter vastzit en scharniert) , lekke vlotter of gewoon dat de vlotter vast zit in de vlotterbak en dus niet omhoog KAN.
In dit reservoir zit een drijver – de vlotter – die is verbonden met een klepje in de benzinetoevoer. Doordat de drijver op de benzine blijft drijven, drukt deze het klepje vanzelf dicht als het benzineniveau precies hoog genoeg is gestegen.
De carburateur bevindt zich op het inlaatspruitstuk van de motor. In de carburateur vindt de toevoer en menging van benzine en lucht plaats.
Koffiebruin en schoon
Zo moet je bougie eruit zien. Koffiebruin. Dit duid op een goed mengsel en goedeonsteking! Je bougie moet er in grote lijnen zo uit zien!