U kunt bijvoorbeeld meerdere cellen horizontaal samenvoegen tot een tabelkop die meerdere kolommen breed is. Selecteer de cellen die u wilt samenvoegen.Klik met de rechtermuisknop op de geselecteerde cellen en klik op Cellen samenvoegen.
Klik op het tabblad Gegevens onder Extra op Samenvoegen. Klik in het vak Functie op de functie waarmee Excel de gegevens moet samenvoegen. Selecteer in elk bronwerkblad de gegevens en klik vervolgens op Toevoegen. Het bestandspad wordt ingevuld in Alle verwijzingen.
Zie Een query maken, laden of bewerken in Excel voor meer informatie. Selecteer Start > Query's samenvoegen. De standaardactie is het uitvoeren van een inline-samenvoeging. Als u een tussenliggende samenvoeging wilt uitvoeren, selecteert u de pijl naast de opdracht en selecteert u query's samenvoegen als nieuw.
Dubbelklik op de cel waarin u een regeleinde wilt invoegen.Klik op de plek binnen de geselecteerde cel waar u een regeleinde wilt invoegen.Druk op Alt+Enter om het regeleinde in te voegen.
Ga naar Start > Voorwaardelijke opmaak > Nieuwe regel. Selecteer in het vak Een regeltype selecteren de optie Een formule gebruiken om te bepalen welke cellen moeten worden opgemaakt.
De functie REEKS, waarmee u een lijst van opeenvolgende cijfers in een matrix kunt genereren, bijvoorbeeld 1, 2, 3, 4.
Plaats 2 getallen in 2 cellen, selecteer tegelijk de twee cellen (je hebt dan een bereik) en voer het geheel door met de linkermuisknop. Je ziet nu dat Excel een lineaire reeks maakt.
De .xls bestandsindeling heeft een limiet van 65.536 rijen in elk blad, terwijl de .xlsx bestandsindeling een limiet van 1.048.576 rijen per blad heeft. Zie Bestandsindelingen die worden ondersteund in Excel - en Excel-specificaties en -limieten voor meer informatie.
Als u snel rijen wilt tellen die gegevens bevatten, selecteert u alle cellen in de eerste kolom van die gegevens (mogelijk niet kolom A).Klik op de kolomkop.Op de statusbalk in de rechterbenedenhoek van Excel venster ziet u het aantal rijen.
Onder 'Start' in het lint bovenaan je scherm, zie je de optie 'Opmaken als tabel'. Dat is de knop die je wilt hebben wanneer je een tabel gaat maken in Excel. Klik erop en je ziet een heel scala aan mogelijkheden voor het opmaken van jouw tabel. Kies de voorinstelling die jij mooi vindt uit de geboden opties.
Een query is een reeks instructies die u kunt gebruiken voor het werken met gegevens. U voert een query uit om deze instructies uit te voeren. Een query kan niet alleen resultaten opleveren (die kunnen worden gesorteerd, gegroepeerd of gefilterd) maar ook gegevens maken, kopiëren, verwijderen of wijzigen.
Een query is in Access een databaseobject. Hierin worden geen gegevens opgeslagen. In plaats daarvan worden gegevens weergegeven die zijn opgeslagen in tabellen en kunt u met deze gegevens werken. Met een query kunnen gegevens uit een of meer tabellen, uit andere query's of een combinatie hiervan worden weergegeven.
Met een query (Engels voor vraagstelling) wordt in de informatica een opdracht bedoeld die aan een database wordt gegeven om een bepaalde actie uit te voeren, die ook potentieel gegevens teruggeeft. De term wordt ook gebruikt voor een zoekstring die in een zoekmachine wordt ingevoerd.
Als u een kolom links van de cel wilt toevoegen, klikt u op Links invoegen in de groep Rijen en kolommen. Als u een kolom rechts van de cel wilt toevoegen, klikt u op Rechts invoegen in de groep Rijen en kolommen.
Klik ergens in de grafiek die u wilt wijzigen in een combinatiegrafiek om de hulpmiddelen voor grafieken weer te geven. Klik op ONTWERPEN > Grafiektype wijzigen. Kies op het tabblad Alle grafiekende optie Combinatie en kies vervolgens de grafiek Gegroepeerde kolom - Lijn op secundaire as .
Ga naar de doelwerkmap en klik op het werkblad waar u de gekoppelde gegevens wilt plaatsen. Selecteer de cel waarin u de gekoppelde gegevens wilt plaatsen en selecteer Start > Klembord > Plakken > Koppeling plakken.