Uw boekingsnummer staat vermeld op de aankoopbevestiging en bestaat uit 6 letters.
Veelgestelde vragen
Het boekingsnummer vind je in de reisspecificatie en/of factuur die je van de reis hebt ontvangen. Heb je geboekt op TUI.nl, bij een TUI reisbureau, TUI mobiele reisadviseur of bij ons Customer Services Center dan bestaat het boekingsnummer uit 10 cijfers (bijvoorbeeld 2664567890).
Het boekingsnummer vind je in de reisspecificatie die je van de reis hebt ontvangen.
Een PNR is een identificatiecode waarmee een luchtvaartmaatschappij jouw boeking kan identificeren in het systeem. Het wordt daarom ook wel een boekingsreferentie genoemd. De boekingscode of PNR wordt gegenereerd door de luchtvaartmaatschappij zelf.
Geeft de TUI app “Sorry, we kunnen deze boeking niet vinden” aan, controleer dan de inloggegevens nogmaals. Als de TUI app aangeeft “Je boeking wordt nog niet ondersteund” dan heb je wellicht één van de uitgesloten reizen geboekt.
Je reserveringsnummer vind je terug op de bevestiging die je ontvangen hebt na het boeken van je vakantie. Dat nummer bestaat uit 9 cijfers, startend met een 0 (Bijvoorbeeld 017123456). Om in te loggen is het noodzakelijk dat je de familienaam van de hoofdreiziger gebruikt.
Na betaling van jouw reis krijg je 21 dagen voor vertrek een e-mail dat je de e-tickets en overige reisinformatie kunt downloaden in Mijn TUI. Veelgestelde vragen over je geboekte vakantie en corona lees je op onze corona informatiepagina.
Jouw inloggegevens vind je terug onder 'Vlucht & bagage' in Mijn Prijsvrij. Log in met je achternaam, vertrekdatum en boekingsnummer wat in 'Mijn Prijsvrij' staat aangegeven.
Om je e-ticket te bekijken kun je inloggen via MyTrips. Je ontvangt dan opnieuw de e-ticketmail. Let op, de e-mail is je e-ticket. Op je e-ticket staat per vluchttraject de boekingscode van de airline ( luchtvaatmaatschappij locator) aangegeven.
Houd je e-ticketmail bij de hand. Daarop staat/ staan de boekingscodes van de airline(s), ook soms luchtvaartmaatschappij locator genoemd. Je checkt jezelf en eventuele medepassagiers elektronisch in en na afloop ontvang je je boardingpass. Deze kun je uitprinten of opslaan op je smartphone.
Gebruik de zoekterm 'Transavia' in je e-mailprogramma. Als de boekingsbevestiging nog ergens in je mailbox zit, vind je hem waarschijnlijk wel. Helpt dit niet en heb je direct bij Transavia geboekt? Geen probleem, dan kan je de boekingsbevestiging opnieuw laten versturen.
Passenger Name Record (PNR)
Luchtvaartmaatschappijen leggen gegevens vast over de reservering en check-in van iedere passagier die een vlucht boekt. Bijvoorbeeld de datum van reservering, contactgegevens en bagage-informatie. Deze gegevens heten Passenger Name Records (PNR).
Je vindt je boekingsnummer in de boekingsbevestiging die je van ons hebt ontvangen. Heb je bij een reisorganisatie geboekt? Dan vind je je boekingsgegevens in de reisbescheiden.
Als het niet lukt om een stoel te reserveren kan dat verschillende oorzaken hebben: - De naam van de hoofdboeker of het boekingsnummer is niet juist ingevoerd. - Een stoel reserveren kan vanaf 30 dagen tot 48 uur voor de lokale vertrektijd.
Heb je problemen met het laden van pagina's in de TUI app, dan heeft dit mogelijk te maken met de netwerkverbinding. Controleer het netwerk en probeer het opnieuw. Veelgestelde vragen over je geboekte vakantie en corona lees je op onze corona informatiepagina.
Als de boeking bevestigd is worden de vluchtdetails op het scherm getoond met de details van de geboekte vluchten en het te betalen bedrag via de betalingsvorm die gekozen is. Uw reserveringsnummer staat in de e-mail met het reisoverzicht die u hebt ontvangen ten tijde van de boeking.
Je kunt mogelijk niet online inchecken wanneer je je vlucht hebt gekocht via een externe tussenpersoon, zoals een online reisagent (OTA) die niet door ons is geautoriseerd om onze website of app te gebruiken om onze vluchten te koop aan te bieden, en die dit doet in strijd met de Gebruiksvoorwaarden van onze website ( ...
Online inchecken is gratis, alleen voor de routes Kiev – Riga en Riga – Kiev moet betaald worden. Vanaf 1 oktober 2017 moeten passagiers op alle UIA-vluchten, met uitzondering van intercontinentale vluchten en vluchten vanuit Klaipėda, een extra vergoeding betalen voor inchecken op de luchthaven!
Waarom lukt het niet om online in te checken bij TUI fly? - Je bent te vroeg ingelogd. Online inchecken kan vanaf 24 uur voor vertrek, gerekend vanaf de vertrektijd van je heenvlucht én terugvlucht. - Voor sommige bestemmingen moet je eerst de benodigde inreisdocumenten uploaden.
Na het inchecken is de boardingpass automatisch zichtbaar in de app. Als je vertrekt vanaf Amsterdam, is het niet mogelijk om de mobiele boardingpass te downloaden. Wij verzoeken je deze te printen nadat je online bent ingecheckt. De instapkaarten zijn per passagier, per vlucht.
In Mijn TUI zetten wij je reisbescheiden (vanaf 21 dagen voor vertrek) klaar. Je kunt jouw e-tickets downloaden, zodra de betaling (volledig) voldaan is. Deze e-tickets zijn noodzakelijk om op reis te gaan. Reisbescheiden die niet digitaal beschikbaar zijn worden naar jouw adres gestuurd.
Lukt het nog steeds niet om in te loggen, neem dan contact op met het TUI Customer Services Center of ga langs bij het boekingskantoor waar de reis is geboekt. Contactgegevens vind je onder Service & Contact.
Je kan een type stoel reserveren via 'Mijn TUI fly' vanaf 30 dagen tot 48 uur voor vertrek (72 uur voor lange afstandsvluchten) voor alle TUI fly (TB) en Freebird (FH) vluchten.