Schakel naar LTE/4G Modus: Controleer of je telefoon is ingesteld op de juiste netwerkmodus. Ga naar Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus en selecteer LTE/4G. Herstart je Telefoon: Het herstarten van je telefoon kan helpen om opnieuw verbinding te maken met het netwerk en het signaal te verbeteren.
Een 4G versterker bestaat uit vier onderdelen: een buitenantenne om een zwak 4G of GSM signaal te ontvangen, een coaxkabel om dit signaal naar de 4G versterker te brengen, een 4G versterker om het zwakke signaal te versterken en een binnenantenne om het verbeterde signaal in uw huis of kantoor opnieuw uit te zenden.
Een andere eenvoudige manier om de 4G-prestaties te optimaliseren in gebieden met een laag signaal is om naar een betere locatie te verhuizen . Dit kan betekenen dat u naar buiten gaat, dichter bij een raam gaat staan of een hoger gelegen plek zoekt. U moet plekken vermijden die het signaal kunnen blokkeren of verstoren, zoals kelders, liften, tunnels of metalen constructies.
Langzaam internet kan worden veroorzaakt door een slechte netwerkverbinding, onjuist gebruik van een beschermhoes, het bereiken van de limiet van mobiele data, een defecte simkaart, afwijkingen in de app of onjuiste instellingen.
Waarom is 4G zo traag? Netwerkcongestie, signaalproblemen en achtergrondapps zijn de meest praktische redenen.
Sluit onnodige apps die op de achtergrond draaien, schakel automatische app-updates uit en beperk data-intensieve processen zoals cloudback-ups of grote bestandsdownloads tijdens het gebruik van uw 4G-verbinding. Door app-gebruik te beheren, kunt u netwerkbronnen voor uw apparaat vrijmaken en mogelijk uw 4G-snelheden verbeteren.
Maar zwakke, inconsistente of slechte signalen kunnen om verschillende redenen voorkomen. Slecht weer, interferentie van bouwmaterialen of terrein, afstand tot uw dichtstbijzijnde zendmast of netwerkoverbelasting kunnen allemaal bijdragen aan een slecht signaal.
Als u het 4G-signaal in uw gemiddelde huis met 3/4 slaapkamers wilt versterken, kunt u de benodigde signaalversterker bij veel elektriciteitswinkels kopen, zowel online als offline, en deze zelf installeren .
Het enige wat je hoeft te doen is een stuk koperdraad in folie wikkelen. Knip vervolgens een uiteinde van een 3,5 mm RCA-kabel af en strip de isolatie, plak dat uiteinde vast aan de draad in de folie en sluit het andere uiteinde aan op de jack van je telefoon om het signaal te versterken.
Normaal gesproken wordt een indoor repeater-apparaat ergens geplaatst waar het mobiele signaal van buitenaf kan worden gedetecteerd, zoals bij een raam of in een kamer op de bovenverdieping.De repeater versterkt vervolgens het signaal binnen het gebouw , zodat u kunt bellen, sms'en en mobiele data kunt gebruiken als u binnen bent.
1 Controleer uw instellingen
Het eerste wat u moet doen als uw mobiele data verdwijnt, is de instellingen van uw apparaat controleren. Soms hebt u per ongeluk uw mobiele data, vliegtuigmodus of roaming uitgeschakeld. Om dit te verifiëren, gaat u naar de instellingen van uw apparaat en zoekt u naar de netwerk- of mobiele opties.
Uw Android-apparaat kan de netwerkverbinding verliezen om verschillende redenen, waaronder: Problemen met de lokale mobiele netwerkoperator in uw regio . Netwerkproblemen met de Wi-Fi. Onjuiste netwerkinstellingen of systeeminstellingen op uw Android-apparaat.
Start uw apparaat opnieuw op .
Open je Instellingen-app en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Schakel wifi uit en mobiele data in en controleer of er een verschil is. Als dat niet het geval is, schakel je mobiele data uit en wifi in en controleer je het opnieuw.
Een trage dataverbinding op uw telefoon wordt meestal veroorzaakt door een slechte verbinding op uw locatie, overbelasting van het netwerk of te veel apps die op de achtergrond actief zijn .
Hier is het technische gedeelte. Gemiddelde 4G-downloadsnelheden liggen waarschijnlijk tussen de 8 en 10 megabits per seconde (Mbit/s), met mogelijke gevallen tot 40 Mbit/s . Typische uploadsnelheden liggen tussen de 5-6 Mbit/s, met mogelijke gevallen tot 15 Mbit/s.
Om de netsnelheid van uw Android-telefoon te verhogen, wist u regelmatig de cache voor apps en uw webbrowser . U kunt dit doen door naar Instellingen > Apps > [App-naam] > Opslag > Cache wissen te gaan. Daarnaast kunt u de cache van uw browser wissen door naar de instellingen te gaan en de optie te vinden om browsegegevens te wissen.
De simkaart is een schakeling die de unieke gegevens draagt van het netwerk om verbinding te kunnen maken tussen het mobiele apparaat en het onderscheid tussen de netwerkprovider. Wanneer de simkaart verouderd is of beschadigd kan dit leiden tot slecht bereik.
Controleer mobiele data en dataverbinding
Zet Mobiele data of Cellulaire data aan. Als het al aan staat, zet het dan uit en weer aan. Controleer of er een data-indicator, zoals 2G, 3G, 4G of H, naast de signaalsterktebalken boven aan het scherm staat. Soms wordt dit niet weergegeven als u een actieve wifi-verbinding hebt.