Na het 3 keer intoetsen van een verkeerde pincode, heb je je creditcard geblokkeerd. Je deblokkeert je creditcard in de meeste gevallen zelf.
3 keer verkeerde pincode ingetoetst: je kunt je pas altijd deblokkeren. Kwijt of gestolen: je kunt je pas deblokkeren als die binnen 14 dagen na blokkering weer terecht is. Is de pas langer dan 14 dagen geleden geblokkeerd? Vraag dan een vervangende betaalpas aan.
Voer je opnieuw een verkeerde pincode in, dan wordt je betaalpas geblokkeerd. Heb je 3 keer een verkeerde pincode ingetoetst en is je betaalpas nu geblokkeerd? Je kunt je betaalpas zelf weer deblokkeren en een nieuwe pincode aanvragen als je kunt inloggen zonder Rabo Scanner en je browser of toestel hebt geregistreerd.
Als de bank uw rekening blokkeert, kunt u niet meer bij uw geld. En anderen kunnen geen geld aan u overmaken.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur wordt de blokkade automatisch weer opgeheven. Let op! Gebruik uw pas pas écht weer na 24 uur !!
Deblokkeren bij een geldautomaat
Om betalen veilig te houden, kunt u niet altijd online uw pas deblokkeren. Gelukkig kunt u dan gewoon naar een geldautomaat: door uw saldo te checken of geld op te nemen. Deblokkeer uw pas via een geldautomaat als: U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd met een e.
Als je bankrekening geblokkeerd is, kun je contact opnemen met de bank om te vragen wat de reden voor de blokkade is en wat je kunt doen om de blokkade op te heffen. In sommige gevallen is het voldoende om de oorzaak van de blokkade weg te nemen, bijvoorbeeld door een openstaande schuld af te lossen.
Indien je 3x na elkaar de foutieve PIN code ingeeft van de identiteitskaart, dan is deze geblokkeerd, je kan deze terug heractiveren door middel van de PUK code.
De standaardlimiet voor betalen bij een betaalautomaat in de winkel is € 5.000 per week. De standaardlimiet voor geld opnemen bij een geldautomaat van Geldmaat is € 1.250 per week. Bij andere geldautomaten in Nederland kun je één keer per dag tot € 250 opnemen. Buitenlandse banken kunnen lagere limieten hebben.
Rabofoon: 0900 - 0909
De Rabofoon is 24 uur per dag bereikbaar via: 0900-0909 (€ 0,20 per gesprek plus de gebruikelijke telefoonkosten).
Card Stop kan je kaarten niet meer opnieuw activeren als je ze eerst liet blokkeren na verlies, maar daarna toch nog terugvindt. Er zit niets anders op dan naar het loket van de bank te gaan en te wachten op nieuwe kaarten.
Direct een betaling doen
Sta je net op het punt een betaling te doen en weet je je pincode niet meer? Het opvragen van je pincode duurt 3 werkdagen. Kies daarom tot die tijd voor een andere betaalmethode, bijvoorbeeld je betaalpas.
Deblokkeren duurt maanden
Dat komt omdat er moet worden nagegaan of de overleden of één van de erfgenamen fiscale en sociale schulden heeft. De fiscus heeft wettelijk gezien 12 werkdagen om iets te laten weten aan de notaris of ontvanger, maar in de praktijk wachten de ontvanger en de notaris doorgaans een maand.
Stel: Je wordt gebeld door een medewerker van een bank, de politie of een andere (financiële) instelling. Er wordt verteld dat je geld op je bankrekening in gevaar is en dat je je geld veilig moet stellen. Fraudeurs weten dat jouw betaalrekening door de bank wordt geblokkeerd bij een verdachte overboeking.
Een geblokkeerde rekening is een rekening op naam van de huurder waarop de huurwaarborg gestort wordt. Het is een 'geblokkeerde' rekening: alleen als de verhuurder én de huurder daarvoor hun uitdrukkelijke toestemming geven, wordt het geld op de rekening gedeblokkeerd.
Uw kaart is beschadigd of onleesbaar . Uw kaart is niet geactiveerd voor het buitenland. Het beschikbaar en/of het saldo van uw betaalrekening zijn onvoldoende. Uw rekening toont een niet-geoorloofde debetstand.
Als je betaalautomaat geen betaalpassen accepteert of betaalpassen slecht leest, kan dit verschillende oorzaken hebben: De chiplezer of de betaalpas is versleten of defect. De betaalpas wordt niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.
Je kunt tot en met € 50 per keer contactloos betalen zonder pincode. Voor bedragen boven € 50 heb je wel je pincode nodig. Als al je contactloze betalingen zonder pincode bij elkaar opgeteld het bedrag van € 100 hebben bereikt, betaal je de eerstvolgende keer met je pincode.
Allerlei combinaties
Omdat een pincode uit vier cijfers bestaat, zijn er 10x10x10x10 pincodes mogelijk. Dat zijn er dus 10.000. Pincodes zoals 1111, 1234 en 4444 worden als onveilig beschouwd. Er zijn daarom iets minder dan 6561 (9x9x9x9) pincodes in omloop.
Je hebt drie pogingen om de juiste pincode in te voeren. Vul je de pin drie keer fout in? Dan wordt de simkaart geblokkeerd. Je kunt met de simkaart dan niet mobiel bellen, sms'en en internetten.
Je pas staat uit voor gebruik buiten Europa
Je pas staat standaard 'uit' voor landen buiten Europa. Dat betekent dat je buiten Europa geen contant geld kunt opnemen bij geld- en betaalautomaten. Je kunt je betaalpas alsnog aanzetten via Rabo Online Bankieren, via de Rabo App of telefonisch via de Alarmlijn.
Wij hebben sinds kort 's werelds eerste payment integratie in WhatsApp gebouwd. In onze ogen gaat dat de toekomst worden: bestellen en betalen via een WhatsApp-flow. Zo kunnen mensen bij een restaurant via WhatsApp een conversatie starten, de menukaart online inzien, een bestelling plaatsen én afrekenen.