ING neemt per 1 maart 2024 een volgende stap in de digitalisering van betaaldiensten. Dagelijks of wekelijks een bankafschrift ontvangen is per die datum bij geen enkele betaalrekening meer mogelijk.
Het spaarafschrift volgt de maandfrequentie van het betaalafschrift. De spaarafschriften worden maximaal twee weken vastgehouden om gezamenlijk te kunnen verzenden met betaalafschriften die de frequentie tweewekelijks hebben.
Wij verwerken betalingen gedurende de gehele dag. Wij hebben geen zicht op inkomende betalingen. Neem contact op met de persoon of instelling die de betaling verzendt.
Particulieren hoeven hun administratieve gegevens (zoals bankafschriften en loonstrookjes) niet verplicht te bewaren. Maar de Belastingdienst mag tot 5 jaar terug belasting navorderen. Daarom is het verstandig om uw administratie in ieder geval 5 jaar te bewaren.
In Mijn ING en de ING app kun je af- of bijschrijvingen van en op je Betaal-, Spaar- en/of Beleggingsrekening terugzoeken. De bij- of afschrijvingen kun je eenvoudig downloaden als afschrift. Betaalrekening tot 10 jaar terug (9 jaar en de afgelopen maanden in het huidige jaar).
Vraag de bank of ze de gevraagde overzichten kunnen verstrekken en of dit via de post, e-mail of online download zal zijn . Er kunnen kosten in rekening worden gebracht voor het ophalen en verzenden van oude overzichten. Vraag om details over de kosten en zorg ervoor dat u eventuele schattingen schriftelijk krijgt. Kosten variëren doorgaans van $ 5 tot $ 50 per overzicht.
De standaard opnamelimiet is €500 per rekening per dag. Je kunt dit limiet zelf aanpassen in de app naar maximaal €5.000 per rekening per dag. Wil je liever een lager opnamelimiet, dan kan dat natuurlijk, je past dit gemakkelijk zelf aan in de app of via Mijn ING Zakelijk.
Mogelijkheden downloaden en afdrukken van afschriften
Zo kun je bijvoorbeeld een overzicht downloaden van alle uitgaven van de maand december. Je kunt ook een overzicht downloaden van je inkomsten en uitgaven tot 10 jaar terug (9 jaar, plus het lopende kalenderjaar), in verschillende bestandsformaten.
Vanaf €3,45 per maand.
Tot € 50.000 digitaal betalen of overschrijven
Standaard kun je € 2.000 per dag digitaal betalen, betalen met een betaalinitiatiedienst of overschrijven via de app of Mijn ING. Je kunt deze digitale daglimiet zelf aanpassen tot maximaal € 50.000. Een verlaging van je limiet gaat direct in.
Een overschrijving in euro naar een rekening bij een andere bank binnen Europese zone (SEPA) wordt meestal binnen 3 bankwerkdagen uitgevoerd. Een overschrijving naar een rekening bij een andere bank buiten de Europese zone (SEPA) wordt meestal binnen 5 bankwerkdagen uitgevoerd.
NL10INGB0005300114 met tegenrekening naam ING Bank NV. NL13ABNA0506417344 met tegenrekening naam ABN AMRO Bank NV.
De wijziging houdt in dat je twaalf keer per kalenderjaar kosteloos geld op kan nemen. Daarna kost een geldopname 0,80 eurocent per keer. Dit geldt voor alle EER-landen (inclusief Nederland). De geldopnames die je vóór 1 oktober 2020 hebt gedaan tellen overigens niet mee.
Tegenwoordige tijd: spelling in -ing-vorm
Als het werkwoord eindigt op -e, halen we de -e eraf en voegen we -ing toe . Als het werkwoord eindigt op een klinker gevolgd door een enkele medeklinker en als de laatste lettergreep wordt benadrukt, dan wordt de medeklinker verdubbeld.
Dat kan. Log dan in op Mijn ING en ga naar 'Service en instellingen'. Bij 'Instellingen' en 'Stopzetten afschrift' kunt u aangeven dat u afschriften wilt blijven ontvangen. Voor het maandelijks ontvangen van uw afschriften worden geen kosten in rekening gebracht.
ING hoeft bankafschriften, mutatieoverzichten en informatie over de betaalrekening van klanten niet langer dan zeven jaar te bewaren, waartoe het wettelijk verplicht is.
Afschriften die ouder zijn dan 8 jaar kun je niet downloaden of aanvragen. De maximale historie van je betaal- en spaarrekeningen is 8 jaar.
Tweewekelijkse afschriften kosten 1,75 euro per maand, maandelijks een afschrift ontvangen kost 1,25 euro per maand.
In Nederland geldt er geen limiet voor de hoeveelheid geld die u in huis mag hebben. Contant geld boven een bepaald bedrag moet u wel opgeven bij uw belastingaangifte. Ook de waarde van cadeaubonnen die u in huis heeft telt mee.
Contante transacties boven de € 20.000 moeten altijd gemeld worden.
Digitale daglimiet boven € 50.000
Ga dan op de dag dat je het grote bedrag wilt betalen of overschrijven langs bij een ING-kantoor. Je digitale daglimiet wordt dan voor die dag tijdelijk verhoogd tot maximaal € 1.000.000 en gaat direct in.
De meest veilige manier om uw bankafschriften van ouder dan 10 jaar weg te gooien is door gebruik te maken van vertrouwelijk papier container. Deze containers zijn gemaakt van aluminium, hebben een sterk veiligheidsslot en zijn bovendien brandveilig.
Banken zijn wettelijk verplicht om de meeste gegevens ten minste vijf jaar te bewaren, hoewel veel banken en financiële instellingen de rekeningafschriften van hun leden doorgaans tot zeven jaar beschikbaar houden. U kunt bij uw bank navragen hoe lang zij een fysieke versie van uw financiële gegevens bewaren.
Over het algemeen vragen banken om bankafschriften van de afgelopen **3 tot 6 maanden**. Dit geeft de bank een goed beeld van je huidige financiële situatie.