Een Betaalverzoek kan meerdere keren betaald worden. Het Betaalverzoek kan zoveel gebruikt worden als gewenst tot een maximaal bedrag van €5.000.
Verzoek kan één keer betaald worden. Wanneer je bij het aanmaken van een betaalverzoek deze optie selecteert, kies je ervoor dat jouw betaalverzoek één keer gebruikt kan worden om het bedrag te ontvangen.
Een eenmalig betaalverzoek blijft na aanmaken maximaal 100 dagen geldig. Een betaalverzoek voor meerdere keren blijft na aanmaken 2 jaar geldig. Dit kan via WhatsApp, sms, Facebook Messenger, QR-code of e-mail.
Je kunt een Betaalverzoek meerdere malen delen. Je Betaalverzoek blijft namelijk 35 dagen staan, dus ook op een later moment kun je binnen deze aantal dagen het verzoek opnieuw versturen. Een betaalverzoek heeft een limiet van €5000 in totaal. Creëer een nieuwe betaalverzoek, zodra dit bedrag is bereikt.
Elk verzoek kan maximaal 30 keer betaald worden. Elke 24 uur kun je maximaal € 2.500 ontvangen via Tikkie.
We willen niet dat Tikkie wordt gebruikt voor fraude of zaken. Daarom hebben we extra regels: Per betaalverzoek kun je maximaal € 2.500 ontvangen. Elk verzoek kan maximaal 30 keer betaald worden.
Ook op een later moment binnen deze 35 dagen kan je je QR-code opnieuw delen. Let wel op: een Betaalverzoek heeft een limiet van € 5.000 in totaal.
Een Tikkie is een betaalverzoek via je telefoon. Met een betaalverzoek vraag je makkelijk geld terug aan vrienden of familie.
Per betaalverzoek kun je maximaal 30 betalingen ontvangen. Een Tikkie mag niet hoger zijn dan €750. In totaal mag je niet meer dan €2500 terugkrijgen van iedereen samen. Binnen 24 uur kun je maximaal €2500 terugvragen.
Hier kunnen verschillende redenen voor zijn: Je hebt je aangemeld als nieuwe gebruiker, deze betaaloptie is alleen mogelijk voor al eerder geregistreerde gebruikers. Je hebt je afgemeld voor Betalen met één klik. Je hebt de tenaamstelling van je rekeningnummer gewijzigd.
Ja, dat kan!
Kunnen mensen met een buitenlandse rekening een betaalverzoek betalen? Nee, alleen mensen met een rekening bij een Nederlandse bank kunnen een betaalverzoek betalen met iDEAL.
Als de betaler de betaling afbreekt, kan diegene jouw geverifieerde naam en, afhankelijk van jouw bank, jouw rekeningnummer zien. Zolang iemand echter geen inloggegevens en geen bankpas met pincode van jou heeft, kan diegene via Tikkie geen toegang tot jouw bankrekening krijgen.
Via Mijn ING (internetbankieren)
Log in op Mijn ING. Klik op Betalen en kies Nieuwe betaling. Selecteer of je een Europese Overschrijving of een Wereldbetaling wilt doen. Vul het bedrag in en kies de juiste valuta.
Hoeveel betaalverzoeken mag je doen? Je kunt maximaal 20 betaalverzoeken per dag aanmaken in de app.
Elk verzoek kan maximaal 30 keer betaald worden. Elke 24 uur kun je maximaal € 2.500 ontvangen via Tikkie.
Klik op 'Betaalverzoek'. Vul het bedrag in dat u wilt ontvangen (maximaal € 750). Geef een omschrijving, bijvoorbeeld 'Lunch'. Verstuur uw betaalverzoek via WhatsApp, sms, Facebook Messenger, andere social media, QR-code of e-mail.
Hoe vaak kan een Betaalverzoek betaald worden? Een Betaalverzoek kan meerdere keren betaald worden. Het Betaalverzoek kan zoveel gebruikt worden als gewenst tot een maximaal bedrag van €5.000.
Standaard kun je € 2.000 per dag digitaal betalen, betalen met een betaalinitiatiedienst of overschrijven via de app of Mijn ING. Je kunt deze digitale daglimiet zelf aanpassen tot maximaal € 50.000. Een verlaging van je limiet gaat direct in.
Tikkie-fraude
De link van een echt betaalverzoek via Tikkie ziet er altijd zo uit: https://tikkie.me/pay/[code]. Bij 'code' staat steeds een andere code. Oplichters spelen graag met de link. Er staat dan bijvoorbeeld 'tlkkie.nl' in plaats van 'tikkie.me'.
Je kunt maximaal € 1.500 per dag met je Betaalpas betalen. Dit is de standaard betaallimiet. Ga je grote aankopen doen? Verhoog je limiet dan tijdelijk tot € 50.000 per dag.
Elk verzoek kan maximaal 30 keer betaald worden.
Contante transacties boven de € 20.000 moeten altijd gemeld worden.