Als je zes keer achter elkaar de verkeerde toegangscode invoert, kun je het apparaat niet meer ontgrendelen en krijg je een bericht dat de iPhone is uitgeschakeld. Als je je toegangscode niet meer weet, kun je je iPhone wissen vanaf een computer of via de herstelmodus en vervolgens een nieuwe toegangscode instellen.
Apple: 'Gemiddelde iPhone wordt 80 keer per dag ontgrendeld' De gemiddelde iPhone wordt 80 keer per dag ontgrendeld, heeft Apple bekendgemaakt. Ook weten ze hoe vaak Touch ID wordt gebruikt. De gemiddelde iPhone-gebruiker ontgrendelt zijn of haar iPhone 80 keer per dag.
Als je iPhone geblokkeerd is, kun je niets anders doen dan de gegevens op het toestel wissen. Dat kun je doen via Finder, iTunes, Zoek mijn iPhone of via de herstelmodus. Daarna kun je jouw data en instellingen weer terugzetten op het apparaat.
Vul je meermaals het verkeerde password in, dan blijft je Apple ID geblokkeerd en kan je het de volgende dag opnieuw proberen. Als je twee-factor-authenticatie gebruikt voor je Apple ID, heb je een vertrouwd apparaat (zoals je Mac of pc) of een vertrouwd telefoonnummer nodig om je account te heractiveren.
Als u uw toegangscode niet meer weet wanneer u het opnieuw probeert, gebruikt u een computer om uw iPhone in de herstelmodus te zetten. In de herstelmodus kunt u de iPhone wissen, waarna u deze opnieuw kunt configureren. Nadat u uw iPhone hebt gewist, kunt u uw gegevens en instellingen terugzetten met een reservekopie.
Toetst iemand zes keer de verkeerde code in, dan wordt het iOS-apparaat één minuut vergrendeld – alleen het alarmnummer kan nog gebeld worden. Is de zevende poging weer fout, dan duurt de blokkering vijf minuten. Na de achtste fout is de wachttijd een kwartier, na de negende een uur.
Als je nooit een 6-cijferige toegangscode voor je iPhone hebt ingesteld, kun je proberen een enkel nummer herhaaldelijk in te voeren, zoals 000000, 888888, 555555 of 123456 om het te ontgrendelen. Veel iOS-gebruikers melden dat 123456 de standaard 6-cijferige toegangscode voor iPhone na de iOS 16-update.
Als u een bericht krijgt dat uw Apple ID is vergrendeld of uitgeschakeld. Als uzelf of iemand anders uw wachtwoord, beveiligingsvragen of andere accountinformatie te vaak onjuist invoert, wordt voor uw veiligheid uw Apple ID automatisch geblokkeerd en kunt u niet inloggen bij Apple voorzieningen.
Wat is accountherstel? Accountherstel is een procedure die is ontworpen om u weer toegang te geven tot uw Apple ID-account wanneer u niet voldoende informatie hebt om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Om veiligheidsredenen kan het een aantal dagen of nog langer duren voordat u uw account weer kunt gebruiken.
Als u een Apple ID wilt aanmaken op een Apple TV, Android-apparaat, smart-tv of streamingapparaat, kunt u normaal gesproken de stappen op het scherm volgen en uw volledige naam, geboortedatum, e-mailadres of telefoonnummer en een betaalmethode invoeren.
Een Apple ID is onlosmakelijk verbonden aan een Apple-apparaat en heb je nodig om jouw device te kunnen gebruiken. Zonder Apple ID is al deze geweldige technologie onbruikbaar.
De oorzaak van het probleem kan een niet goed werkende wifi verbinding zijn. In dat geval kan het probleem heel snel verholpen worden door je iPhone uit te schakelen en opnieuw aan te zetten. Er wordt dan namelijk helemaal opnieuw verbinding met de wifi router gemaakt.
In het voorkeurenpaneel 'Naam, telefoon, e-mail' wijzig je de gegevens die aan je Apple ID zijn gekoppeld, zoals de naam, het telefoonnummer en het e-mailadres. Kies op de Mac Apple-menu > 'Systeemvoorkeuren'. Klik op 'Apple ID' en selecteer vervolgens 'Naam, telefoon, e-mail' in de navigatiekolom.
'Begin direct' gebruiken
Zorg ervoor dat je oude iPhone aanstaat, zich in de buurt van je nieuwe iPhone bevindt en dat bluetooth is ingeschakeld. Je krijgt dan op je oude toestel de optie 'Begin direct' te zien.
De iPhone wissen via Instellingen
Wanneer je klaar bent, ga je terug naar Instellingen > 'Algemeen' > 'Zet over of stel iPhone opnieuw in' en tik je vervolgens op 'Wis alle inhoud en instellingen'. Wis al je gegevens op de iPhone: Tik op 'Wis alle inhoud en instellingen'.
Het wachtwoord van uw Apple ID op uw iPhone, iPad, iPod touch of Apple Watch wijzigen. Tik op 'Instellingen' > 'uw naam' > 'Wachtwoord en beveiliging'. Tik op 'Wijzig wachtwoord'. Voer het huidige wachtwoord of de huidige toegangscode in, voer een nieuw wachtwoord in en bevestig het nieuwe wachtwoord.
Een Apple ID en iCloud account zijn gelijk aan elkaar, voor iCloud wordt namelijk je Apple ID gebruikt. Je moet dus alleen het wachtwoord van je Apple ID herstellen.
Je Apple ID is de account die je gebruikt om toegang te krijgen tot iCloud en alle andere Apple diensten. Wanneer je inlogt op een apparaat met je Apple ID heb je toegang tot al je foto's, bestanden en andere gegevens die je in iCloud bewaart.
Heeft jouw iPhone een iCloud lock? Dan betekent dit dat jouw iCloud-account geblokkeerd is. Dit komt bijvoorbeeld doordat je té vaak het verkeerde wachtwoord van je Apple ID hebt ingevoerd. Het account krijgt dan automatisch een blokkering, waardoor het niet meer mogelijk is om nieuwe apps of games te downloaden.
Zoek mijn iPhone
Met de app Zoek mijn kun je je iPhone traceren en er – als hij ergens in de buurt blijkt te zijn – een geluid op laten afspelen. Je vindt de app Zoek mijn op de volgende Apple-devices: iPhone. iPad.
Uw Apple ID wijzigen in een ander e-mailadres
Ga naar appleid.apple.com en log in. Kies Apple ID onder 'Log in en beveiliging'. Geef het e-mailadres op dat u als Apple ID wilt gebruiken. Kies 'Wijzig Apple ID'.
Een accountherstelcontact is iemand die uw identiteit kan verifiëren en u kan helpen om weer toegang te krijgen tot uw account en al uw gegevens als uw account ooit wordt geblokkeerd.
Verificatiecodes. Een verificatiecode is een tijdelijke code die naar uw vertrouwde apparaat of telefoonnummer wordt verstuurd wanneer u met uw Apple ID op een nieuw apparaat of in een nieuwe browser inlogt. U kunt ook een verificatiecode verkrijgen via Instellingen op uw vertrouwde apparaat.