De speler gooit alle acht dobbelstenen. De speler kiest een van de geworpen symbolen (een getal of de regenworm) en legt alle dobbelstenen met dit symbool opzij. De speler mag het gooien en opzijleggen een aantal keren herhalen, telkens met de overgebleven dobbelstenen.
In de doos zitten zestien stenen met de cijfers 21 tot en met 36; deze stenen worden op volgorde en op een rij neergelegd op tafel. Verder zijn er acht dobbelstenen die op tafel worden klaargelegd. Op de dobbelstenen staan de cijfers één tot en met vijf en een regenworm; deze is ook vijf punten waard.
Elke speler die tot 36 kan tellen, die kan een spelletje meedoen. Wanneer een speler aan de beurt zal zijn, mag hij of zij acht dobbelstenen gooien. Alle dobbelstenen met hetzelfde aantal mogen opzij worden gelegd, datzelfde geldt voor een regenworm.
Het gooien van de dobbelstenen
De speler die mag beginnen werpt de acht dobbelstenen. Uit deze worp kiest de speler één symbool. De wormen op de dobbelstenen zijn daarbij altijd vijf punten waard.
Als je totaal hoger is dan 20 en je hebt ten minste één worm gegooid, mag je de steen met het betreffende getal uit de rij pakken. Heeft een andere speler deze steen in zijn bezit? Dan mag je deze afpakken! Het kan zomaar voorkomen dat het totaal uitkomt op een getal die je zelf al in je bezit hebt.
De speler gooit alle acht dobbelstenen. De speler kiest een van de geworpen symbolen (een getal of de regenworm) en legt alle dobbelstenen met dit symbool opzij. De speler mag het gooien en opzijleggen een aantal keren herhalen, telkens met de overgebleven dobbelstenen.
Regenwormen spaar je door stenen met getallen te winnen. Zo'n steen win je als je met je dobbelstenen het totaal van de steen weet te gooien, bijvoorbeeld 21 (dan heb je één worm) of 35 (dan heb je vier wormen). Dit mag in verschillende worpen.
De officiële spelregels Rummikub
Iedere speler mag 14 stenen, Pak de stenen per 2-3 tegelijk en dan mag de volgende speler pakken. Wil je de eerste keer uitkomen dan moet dit met een combinatie van minimaal 30 punten. Dit kan ook met 2 combinaties die samen 30 punten zijn.
Conclusie. Regenwormen is een simpel dobbelspel, maar toch is het leuk om te spelen. Zeker omdat je de stenen van elkaar kan afpakken. Het spel heeft natuurlijk een heel hoge geluksfactor, want helaas heb je geen invloed op hoe je gooit.
Om beurten dobbel je met 6 dobbelstenen. Na elke worp leg je alle dobbelstenen met een gelijk symbool opzij. Daarna mag je stoppen of doorgooien. Als je stopt, mag je een tegel met regenwormen van tafel of van een andere speler pakken.
veelgestelde vragen. Wat is het verschil tussen de Regenwormen Junior en Regenwormen Junior (A13)? Er is alleen een verschil in het materiaal van de tegels. De tegels van de oude versie zijn van kunststof en de tegels van de vernieuwde versie zijn van stevig karton.
De levensduur van de gewone regenworm in het wild is enkele jaren, maar weinig exemplaren leven lang genoeg om de maximale lengte van 30 centimeter te bereiken. Uit waarnemingen van de worm in gevangenschap blijkt dat een leeftijd van zes jaar kan worden bereikt.
Wormen hebben rood bloed, omdat diep in de grond minder zuurstof voorkomt en de rode bloedkleurstof hemoglobine zuurstof heel goed aan zich bindt en dus elk miniem beetje ervan naar de organen brengt. Iedereen weet hoe een regenworm eruitziet.
Wormen online kopen
Bestel de compostwormen eenvoudig online of per telefoon bij Wormenkwekerij Wasse in Drenthe of een andere wormenkweker, je krijgt ze per post thuisbezorgd.
We onderscheiden twee grote soorten: de mestworm en de regenworm. Lintwormen behoren tot een andere categorie ð. Regenwormen (Lumbricus terrestris) eten o.a. bladeren van loofbomen, maar ook zaden en allerlei dood plantenmateriaal.
Het dobbelspel Yahtzee is wereldwijd bekend en is ook in ons land razend populair. Het spel wordt gespeeld met vijf dobbelstenen en scoreblok, waar het ook een zeer compact spel is. Elke deelnemer mag bij elke beurt driemaal de dobbelstenen werpen.
De uitbreiding van Regenwormen bevat 2 extra tegels, 7 regenwormenfiches en 5 specialisten in de vorm van 'animeeples' en een dobbelsteen. De specialisten zijn aan bepaalde tegels gekoppeld. Win je één van die tegels, dan krijg je de bijbehorende extra mogelijkheden.
Bij een begin van een Rummikub spel trekken alle spelers 14 stenen. Wanneer iedereen zijn stenen heeft, wordt opnieuw een steen getrokken om de startspeler te bepalen. De persoon met het hoogste cijfer, mag het spel beginnen. De steen die getrokken wordt om de startspeler te bepalen, wordt terug in de zak gestopt.
Heb je geen actieve internetverbinding? Geen probleem! Je kunt Rummikub ook offline spelen via de enkelspel-modus. Je speelt hier tegen de computer met je door jezelf gekozen voorkeuren (aantal spelers, tijd per beurt en de moeilijkheidsgraad).
Rummikub is geschikt voor kinderen vanaf zes jaar oud. Het spel duurt ongeveer een uur en er kunnen maximaal vier spelers gelijkertijd meespelen.
- De riek of schep hard heen en weer bewegen! - Altijd vragen aan je ouders of juf of meester of het wel mag! PAS OP: voordat je de regenworm oppakt, wacht dan eerst totdat hij helemaal uit de bodem is gekomen.
Wil men zoete mestpiertjes dan mengt men afval van appels en druiven onder hun voedsel. Na een week kan men een stuk of tien grootte pieren in de bak zetten, die na ongeveer drie á vier weken al enkele honderden (kleine witte) nakomelingen zullen hebben.
De eitjes komen via de mond in de darmen en groeien daar uit tot wormpjes. 's Nachts kruipen de wormpjes uit de anus om eitjes te leggen rond de anus. Omdat het daar dan jeukt, krabt het kind zich daar. Zo krijgt het eitjes aan de handen.
De spelers leggen kaarten volgens bepaalde spelregels af, maar proberen door vals te spelen sneller van hun kaarten af te komen. Eén van de spelers is echter de bewakingskever. Als die een speler betrapt, moet de dader zijn kaarten weer terugnemen en er extra bijpakken.
Wie is de Ezel is een kaartspel voor minimaal 3 personen en maximaal 12 personen. Het spel is voor 8 jaar en ouder. Het doel van Wie is de ezel is zo snel mogelijk je kaarten weg te spelen. De kaarten in de handen van alle andere spelers leveren strafpunten op.