Activeer de Betaalpas niet eerder totdat je de pas én pincode hebt ontvangen.
Als je een nieuwe betaalpas hebt met dezelfde pincode. Bij een eerste geldopname of betaling is je pas geactiveerd. Als je bij PostNL hebt getekend voor ontvangst van een geactiveerde betaalpas.
Waarom kan ik niet betalen met mijn nieuwe betaalpas? Je hebt contactloos betalen nog niet geactiveerd met je pincode. Gebruik je de betaalpas voor de eerste keer? Steek hem dan in de betaal- of geldautomaat en toets je pincode in.
Uw nieuwe betaalpas werkt meestal direct met uw oude pincode. U hoeft uw oude pincode niet zelf te wijzigen of activeren en u hoeft ook niet zelf een nieuwe pincode aan te vragen of in te stellen.
Onlangs heb je van ons een nieuwe Betaalpas met een nieuwe pincode ontvangen. Om deze te kunnen gebruiken, moet je de pas eerst activeren. Heb je een vervangende Betaalpas met dezelfde pincode ontvangen?Dan kun je jouw pas direct gebruiken.
De activatie vindt plaats door middel van een transactie waarbij de geheime code vereist is. Zonder deze activatie wordt een betaling zonder pincode of via het internet geweigerd. U kunt uw kaart activeren door: Een aankoop te doen bij een handelaar met gebruik van de pincode.
Als u uw debitcard niet activeert , kunt u deze niet gebruiken voor verschillende transacties, zoals geldopnames bij geldautomaten of aankopen waarvoor debitcardgegevens nodig zijn . Bovendien kan een niet-geactiveerde kaart een veiligheidsrisico vormen als deze verloren raakt of wordt gestolen.
Hoe activeer ik mijn betaalpas? Heb je een nieuwe of vervangende betaalpas en ook een nieuwe pincode gekregen? Dan moet je de betaalpas activeren voordat je hem kunt gebruiken. Ga naar rabo.nl/activeren en klik op 'Betaalpas activeren'.
Dit zijn de meest voorkomende redenen: De kaart is niet geactiveerd . Pogingen om uw dagelijkse transactiebedrag te overschrijden. Gebrek aan beschikbare fondsen.
Zodra u een vervangende of nieuwe debitcard hebt ontvangen, moet de kaart mogelijk worden geactiveerd voordat transacties worden verwerkt. Als u onlangs een nieuwe kaart bent gaan gebruiken, moet u de kaart doorgaans eerst online, telefonisch of bij een geldautomaat activeren. De activeringsinstructies moeten bij de kaart worden geleverd.
Je ontvangt de vervangende pas binnen 3 werkdagen na je aanvraag per post op je correspondentie adres. Wil je een nieuwe pincode? Dan ontvang je deze ook binnen 3 werkdagen na je aanvraag op je correspondentie adres. Alleen in dit geval moet je de nieuwe Betaalpas eerst activeren voordat je deze kunt gebruiken.
Zodra u uw nieuwe kaart in handen hebt, duurt de activering slechts enkele minuten .
U kunt de welkomstkit controleren voor het sms-nummer van de bank om het bericht te verzenden. Nadat u het bericht naar de bank hebt verzonden, ontvangt u een OTP op uw geregistreerde mobiele nummer. De OTP is twee dagen geldig en u moet naar de dichtstbijzijnde geldautomaat van uw bank gaan om uw bankpas te activeren.
Zo vraag je een extra betaalpas aan
En volg de stappen. Binnen 3 werkdagen ontvang je de betaalpas per post.
Als je betaalautomaat geen betaalpassen accepteert of betaalpassen slecht leest, kan dit verschillende oorzaken hebben: De chiplezer of de betaalpas is versleten of defect. De betaalpas wordt niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.
Om fraude te voorkomen kun je na 3 dagen je creditcard activeren met een activatiecode.
Maestro is een multinationale debetkaartdienst die opgericht werd in 1990 en eigendom is van Mastercard. Maestro-kaarten kunnen verkregen worden van aangesloten banken en kunnen ofwel gekoppeld zijn aan de bankrekening van de kaarthouder ofwel verstrekt worden als prepaidkaarten (vooruitbetaalde kaarten).
Om dit te doen, kunt u een kleine transactie uitvoeren, online of bij een geldautomaat, of u kunt uw banksaldo controleren om te zien of het goed werkt.
U kunt uw debitcard activeren door een ATM-pincode te genereren . Voor uw gemak staat Central Bank u toe dit te doen via mobiel bankieren via de mobiele app, via de ATM-optie en via online bankieren vanaf elk apparaat of elke locatie. Vergeet niet om altijd een nieuwe veilige pincode te kiezen wanneer u uw eerste keer invoert.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur wordt de blokkade automatisch weer opgeheven. Let op! Gebruik uw pas pas écht weer na 24 uur !!
U heeft vijf pogingen om uw kaart te activeren. Bij ingave van vijf verkeerde codes (6 tot 8 cijfers, geen letters en leestekens), moet u een nieuwe kaart bestellen. Vraag uw contractbeheerder om uw kaart te vervangen via de module Administratie.
Bel het geautomatiseerde kaartactivatiesysteem van uw bank of gebruik de website of mobiele app om uw debitcard te activeren . U kunt ook geld storten of opnemen bij een geldautomaat of een aankoop doen met uw nieuwe kaart met behulp van de pincode van uw bestaande debitcard. Of ga langs bij uw bank en vraag een kassier om uw kaart te activeren.
Gebruik je pincode om je kaart te activeren
De eerste keer dat je je kaart met je pincode gebruikt, wordt ze automatisch geactiveerd. Bijvoorbeeld als: je je pincode wijzigt in een geldautomaat (ING /CASH-punt of andere geldautomaat) (aanbevolen) je een betaling doet in een winkel.