Van de 1337 geproduceerde exemplaren zijn er nu nog 1311 over, sommigen beweren 1315, dus dat rekenen we voor het gemak ook goed.
Er zijn maar ongeveer 1.315 Ferrari's F40 geleverd aan klanten, wereldwijd. F40 occasions zijn dan ook zeer zeldzaam op de markt. Bovendien zijn de afzonderlijke modellen zeer duur. Het is niet ongewoon dat een gebruikte Ferrari F40 in perfecte staat veel meer dan drie miljoen euro kost.
De heilige graal der Ferrari's
De F40 werd gebouwd tussen 1987 en 1992 en is in beperkte oplage verschenen: iets meer dan 1300 exemplaren. En aan zo'n iconische bolide hangt helaas een aardig prijskaartje. Voor een Ferrari F40 occasion moet je minimaal 1,5 miljoen aftikken.
Er bestaan drie afgebouwde exemplaren van de F50 GT. Chassis 001 is het enige exemplaar dat door Ferrari werd geassembleerd en gebruikt tijdens de ontwikkeling van de GT, chassis 002 en 003 werden afgebouwd van overgebleven reserveonderdelen nadat het programma was gestopt.
Op een veilig in New York is maandag een Ferrari 250 GTO uit 1962 verkocht voor 51,7 miljoen dollar (48,3 miljoen euro). Dat maakt de wagen de op een na duurste auto die ooit is geveild.
De gezegenden op deze aarde die dit ultieme autogenot mogen bezitten zijn dan ook zeer karig in aantal; slechts 400. In Nederland zijn er ooit 6 verkocht waarvan er nog 3 binnen de landsgrenzen verblijven. Uniek is de Enzo dus in ieder geval.
Voor wie een Ferrari kan betalen is het niet zo belangrijk hoe hoog de prijs van de auto is, maar de Portofino is wel de goedkoopste van de Ferrari reeks.
De F40 gaat in zo'n 4 seconden naar 100 km/h en haalt een top van ongeveer 320 km/h.
Ferrari-hoofdtestrijder Dario Benuzzi vindt dat de auto, ondanks de technologie uit de jaren 70 en 80, zeer relevant en interessant is voor gepassioneerde bestuurders: " Het was een lichte auto met veel vermogen en dat maakt het leuk om te rijden . Natuurlijk was de wegligging ook erg goed. Dus al met al een heel goed pakket!
Pas in 1947 rolde de allereerste Ferrari van de productielijn: de Ferrari 125 S, uitgerust met een V12-motor die de basis zou leggen voor de beroemde motoren die het merk zouden definiëren. Enzo Ferrari's visie was simpel, maar gedurfd: hij wilde de beste, snelste en mooiste auto's ter wereld maken.
Het is geen verrassing dat de duurste F40's van vandaag de dag ook de zeldzaamste zijn : de Ferrari F40 LM-racewagens die deelnamen aan IMSA en verschillende andere raceklassen, waarvan er slechts 19 zijn geproduceerd.
Hoewel de productie oorspronkelijk beperkt zou blijven tot 400 exemplaren, werden er in totaal 1.311 Ferrari F40-modellen geproduceerd, waarvan er 213 in de Verenigde Staten arriveerden . Dat maakt de Ferrari F40 een unieke optie als u op wilt vallen op de wegen van Indianapolis, IN.
Een duik in het kentekenregister van de RDW geeft het antwoord op die vraag. Er zijn nu 3830 Ferrari's geregistreerd in Nederland. Ongeveer 0,02 procent van de Nederlanders (1 op de 4680) heeft er dus een.
Iedereen kan een Ferrari kopen, het zijn de auto's met beperkte productie die je niet kunt kopen.
Als Ferrari-eigenaar word je onderdeel van deze legendarische reis. Investeringswaarde: Ferrari-supercars zijn niet zomaar voertuigen; ze zijn waardevolle investeringen . Veel Ferrari-modellen worden in de loop van de tijd meer waard. De Ferrari 250 GTO is bijvoorbeeld vandaag de dag miljoenen waard.
Ferrari 288 GTO EVO (Onno)
De Ferrari 288 GTO Evoluzione is voor hem de lelijkste Ferrari ooit gemaakt. Nu moeten we het de auto vergeven, het is voornamelijk een competitie-auto bedoeld om zo snel mogelijk te zijn. Het is dus wel functioneel lelijk.
De afschrijving is hoger op een Porsche of Mclaren dan op een Italiaanse supercar. Sommige Ferrari-modellen hebben bijna geen afschrijving . Laten we dat niet meenemen in de berekening. In plaats daarvan gaan we ervan uit dat de auto na 36 maanden meer waard is dan de restwaarde van de financiering.
Wil je op dit moment een Ferrari F40 kopen, dan betaal je gemiddeld zo'n 2 miljoen euro.
Hij verdient naar schatting zo'n € 40.000 per maand. Dit bedrag komt voornamelijk uit advertentie-inkomsten op YouTube, sponsordeals en de verkoop van zijn merchandise. Het salaris van Enzo Knol is zeker passend voor zijn functie als een van de meest invloedrijke Nederlandse YouTubers.
De meest bekende Ferrari wagen
De auto staat bekend als de auto met de scherpe luchtsleuven. Hoewel de 1992 Ferrari Testarossa de laatste versie is die van deze sportwagen is geproduceerd, wordt dit model nog altijd gezien als een van de meest populaire oudere modellen van het merk.
In 2016 was de Ferrari 335 Sport Scaglietti de duurste auto die ooit op een veiling werd verkocht. Het is een van de slechts vier geproduceerde modellen.