Schakel je console en router uit en weer in.
Als je Wi-Fi gebruikt om je console met internet te verbinden, probeer dan een bekabelde verbinding te gebruiken. Ga naar Fix & Connect voor meer informatie over het oplossen van verbindingsproblemen.
Een online-ID is een unieke weergavenaam die wordt gebruikt om je op PSN te identificeren. Je kunt je huidige online-ID controleren door op je console of in de PlayStation®App naar je profiel te gaan.
Je moet een gebruiker selecteren als je je PS4™-systeem inschakelt of een controller aansluit. Je kunt inloggen door een gebruiker te selecteren en vervolgens de instructies op het scherm te volgen. Selecteer [Nieuwe gebruiker] om een nieuwe gebruiker te maken en in te loggen of om in te loggen als gast.
Je hebt een account nodig om PlayStation Network-services te gebruiken. Je kunt gratis een account maken en je hoeft geen betalingsgegevens op te geven.
Als je accounts voor je kinderen wilt maken, moet je eenaccount voor PlayStation Networkhebben. Als je eenmaal je eigen account hebt, kun je voor elk kind een account aanmaken. Elk kind jonger dan 18 jaar heeft een apart kinderaccount nodig voor onze online services.
Ga naar Instellingen > Accountbeheer > Aanmelden. Druk in het aanmeldingsscherm op de driehoektoets en selecteer vervolgens Volgende. Er wordt een e-mail om je wachtwoord te wijzigen verzonden naar de aanmeldings-ID (e-mailadres) die op dit scherm wordt weergegeven. Je ontvangt een e-mail met een beveiligde koppeling.
Ga naar Instellingen> Gebruikers en accounts> Account. Selecteer Aanmeldings-ID (e-mailadres).
Elk account heeft een unieke aanmeldings-ID, die overeenkomt met een geldig e-mailadres dat wordt gebruikt om in te loggen bij PSN. E-mail is de belangrijkste manier van communiceren tussen PlayStation en spelers. Het wordt gebruikt om: je account te verifiëren.
Start je PS4 opnieuw op
Zorg ervoor dat je PlayStation is uitgeschakeld door de aan / uit-knop een paar seconden ingedrukt te houden. Koppel je PlayStation los van de voedingskabel en wacht 30 minuten. Sluit het netsnoer weer aan en zet de console weer aan met de knop op het voorpaneel.
PlayStation NL (@PlayStationNL) / Twitter. Play Has No Limits. Hulp nodig? Onze helpdesk staat voor je klaar via 020 709 5025.
Waarom we spelers schorsen
Wanneer je een account voor PlayStation™Network (PSN) aanmaakt, ga je akkoord met de Servicevoorwaarden van PlayStation Network, waaronder de gedragscode van de community. Als je deze voorwaarden schendt, kunnen we je account tijdelijk of permanent opschorten.
Elke speler kan één PS4-console activeren als de primaire PS4-console voor zijn/haar account. Ga naar Instellingen > Accountbeheer > Activeren als je primaire PlayStation 4. Selecteer Activeren.
Met een My Sony-account ontvangt u: aanbiedingen en acties. uitgebreide productondersteuning via registratie en de app Support by Sony. en kunt u zich aanmelden bij de online Sony-community.
Selecteer (Instellingen) > [Accountbeheer] > [Licenties herstellen]. Als content die je hebt gedownload vanuit PlayStation™Store of toegevoegde content niet kan worden gestart, kun je het probleem mogelijk hiermee oplossen.
INSTELLINGEN VOOR OUDERLIJK TOEZICHT VOOR GAMES EN NON-GAME APPLICATIES. Dus als uw kind 13 jaar is, moet u de instelling van ouderlijke controle op uw console instellen op niveau 5. Dit betekent dat uw kind games kan spelen en non-game applicaties kan toepassen tot de leeftijd van 12 jaar.
De vijfde generatie PlayStation en opvolger van de PlayStation 4 werd in april 2019 aangekondigd door Sony. De PlayStation 5 is op 12 november 2020 uitgebracht in de Verenigde Staten, Japan, Canada, Mexico, Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Korea. De rest van de wereld volgde een week later.
Om leeftijdsbeperkingen in of uit te schakelen, ga je naar: Instellingen > Ouderlijk toezicht/Familiebeheer > Familiebeheer en klik je op het account waar je de toezicht voor wilt instellen. Ga onder Ouderlijk toezicht naar Applicaties/apparaten/netwerkfuncties. Hier kun je instellen om een niveau in te stellen.
Ga naar Instellingen > Accountbeheer > Accountgegevens en voer je wachtwoord in. Selecteer Beveiliging > Wachtwoord. Kies en bevestig het nieuwe wachtwoord en selecteer Doorgaan.
Sony introduceert tweetrapsauthenticatie voor PlayStation Network-accounts. Sony heeft bekendgemaakt dat het voor gebruikers vanaf nu mogelijk is om hun PSN-accounts te voorzien van een aanvullende laag beveiliging in de vorm van tweetrapsauthenticatie. Daarmee ontvangen gebruikers een verificatiecode via sms.
Play Has No Limits. Hulp nodig? Onze helpdesk staat voor je klaar via 02 588 42 40.
Je kunt informatie voor je account bekijken en bewerken door (Instellingen) > [Accountbeheer] > [Accountgegevens] te selecteren.
Bellen of mailen met Sony
De Sony klantenservice is op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 en 18:00. Dan kun je ze bellen op het Sony telefoonnummer 020-3469524.