Bij een motorrevisie wordt de motor meestal volledig uit elkaar gehaald, schoongemaakt, geïnspecteerd, en waar nodig worden versleten of defecte onderdelen vervangen. Daarna wordt de motor weer in elkaar gezet en getest. Een motor reviseren kan soms voordeliger zijn dan het kopen van een nieuwe automotor.
Hoewel sommige enthousiastelingen ervoor kiezen om zelf motoronderdelen te reviseren, is het reviseren van een krukas een complexe klus die speciaal gereedschap en expertise vereist. Fouten kunnen leiden tot ernstige motorschade, dus het is vaak beter dit aan professionals over te laten.
De kosten van een motorrevisie bedragen gewoonlijk € 1500 tot € 5000, maar kunnen ook hoger uitvallen. De uiteindelijke prijs wordt bepaald door het automerk en -model, het soort motor, hoeveel werk ermee gemoeid is en de kwaliteit van de onderdelen die worden gebruikt.
Een gereviseerde motor kan een kosteneffectieve oplossing zijn als uw huidige motor niet meer functioneert. Een gereviseerde motor is een gebruikte motor die is opgeknapt om te voldoen aan de specificaties van de fabrikant. Over het algemeen zijn gereviseerde motoren zeer betrouwbaar.
Gebruik WD-40 Specialist Reinigingsspray en een kwast.Spray de reinigingsspray over het hele compartiment.Schrob met een borstel vuil, vet en vlekken weg. Wanneer het motorcompartiment erg vies is, spuit je de spray opnieuw, en boen je het vuil weg totdat je het gewenste resultaat krijgt.
Breng ontvettingsoplossing aan op alle vette of olieachtige plekken en laat het intrekken volgens de productinstructies. Gebruik borstels met borstelharen om vuil en aanslag van de set los te maken. Spoel voorzichtig af met een zachte waterstraal en zorg ervoor dat u niet rechtstreeks op elektrische componenten spuit.
Je motor afspuiten
Je begint met het goed afspuiten van je motor, je kunt dit doen met bijvoorbeeld een gieter of een tuinslang. Met het afspuiten van je motor zorg je ervoor dat al het ergste vuil van de motor verdwijnt. Hierdoor verklein je de kans op schade door het poetsen aanzienlijk.
Na een goed uitgevoerde motorrevisie mag u een fors hogere levensduur dan 4000 km verwachten, uitgaande van normaal gebruik en onderhoud. In principe mag men van een gereviseerde motor dezelfde verwachtingen hebben als van een nieuwe motor.
Normaal gesproken kan een goed gereviseerde motor 100.000 tot 150.000 mijl of meer meegaan, wat een levensduur oplevert die vergelijkbaar is met die van een nieuwe motor. Moderne diagnose- en bewerkingsgereedschappen hebben de precisie en betrouwbaarheid van gereviseerde motoren enorm verbeterd.
Je moet dan denken aan het vervangen van zuigers en kleppen, aan het persen van nieuwe cilinderbussen of aan het vlakken van de cilinderkop en het plaatsen van een nieuwe koppakking.
Kosten voor vervanging van de motor
Een gereviseerde motor voor een auto is meestal de goedkoopste optie , met kosten die meestal tussen de $ 2.500 en $ 5.000 liggen. Een gereviseerde motor kost vaak ongeveer $ 4.000 tot $ 7.000 voor een mainstream voertuig. Nieuwe vervangende motoren komen uit de fabrieken van de autofabrikant.
Reken voor het motorblok vervangen op kosten die tussen de € 1.000 en € 4.000 of zelfs nog hoger bedragen.
Kosten motorrevisie
Koelvloeistof bijvullen: tussen de 50 en 90 euro, afhankelijk of je dit zelf uitvoert. Totale motorrevisie: tussen de 1.800 en 7.500 euro, afhankelijk van de onderdelen die moeten worden vervangen en het soort automerk (aantal werkuren die nodig zijn).
Als uw motor grote schade heeft opgelopen, zoals een kapotte koppakking of een gebarsten cilinderkop, kan een revisie nodig zijn om de functionaliteit te herstellen . Als uw voertuig constant kapotgaat en reparaties frequent en kostbaar worden, kan een revisie een meer permanente oplossing bieden.
Simpel gezegd is een motorrevisie het opknappen van alle motordelen zodat je de motor een tweede leven inblaast. Hierbij haal je het hele motorblok uit elkaar, om vervolgens elk onderdeel grondig na te kijken en te reinigen. Dingen die hierbij gedaan kunnen worden zijn bijvoorbeeld polijsten, slijpen en borstelen.
Revisie van een motor (of een gereviseerde motor plaatsen) is heel ingrijpend. Als er overmatige slijtage heeft plaatsgevonden is het wel een goede oplossing. Een gereviseerde motor is eigenlijk weer zo goed als een nieuwe.
Een gereviseerde motor kan u een grote besparing en een betrouwbare motor opleveren, maar alleen als het goed is gedaan . Een gereviseerde motor is een motor die is gestript of gedemonteerd, schoongemaakt en mogelijk wat beschadigde onderdelen heeft vervangen voordat hij opnieuw wordt opgebouwd. Het is dus beter om een gereviseerde motor te gebruiken.
Het motorblok, soms ook wel cilinderblok genoemd, bevat de meeste belangrijke onderdelen die helpen bij de verbranding. Het is meestal een enkel stuk gemaakt van gietijzer of lichtgewicht materialen, meestal aluminium. Hoewel het bedoeld is om de hele levensduur van de auto mee te gaan, kan het blok barsten, wat tot grote problemen leidt.
Tijdens de eerste 1000 tot 2000 kilometer is het daarom raadzaam om de gereviseerde motor op een laag pitje te laten draaien. Dit kan door de motor op lage toeren te laten draaien of door de omstandigheden waaronder de motor moet draaien voorlopig minder belastend te maken.
Waar een auto al 70.000 tot 150.000 kilometer kan rijden, is dit voor een motor al aan de hoge kant. Gelukkig zijn er tegenwoordig veel bedrijven waar je vrijblijvend kunt uitzoeken hoeveel je motor waard is en waar je het beste bod krijgt.
Revisie betekent dat een onderdeel wordt opgeknapt en zo een tweede leven krijgt. Versleten delen worden vervangen door nieuwe delen. Daarna wordt alles weer in elkaar gezet. Als u besluit zelf een motor revisie te doen met DEUTZ revisie kits, dan heeft u altijd 100% originele DEUTZ onderdelen met volledige garantie.
De beste manier om je motor voorzichtig schoon te maken is met een spons, een zachte borstel en een emmer warm water met een beetje geconcentreerde autoshampoo. Was eerst het oppervlak van de motor met de spons en verwijder dan voorzichtig met de borstel het vuil van de koelribben en de kleine openingen.
De levensduur van de motor is over het algemeen bepalend voor de levensduur van je auto. Hoeveel kilometer kan een auto rijden? Benzinemotoren gaan gemiddeld zo'n 300.000 km mee. Dit betekent niet dat een auto na 300.000 kilometer uit elkaar valt, maar de kans op problemen is wel aanzienlijk hoger.
De motor buiten laten staan verhoogt het risico op diefstal. Heb je niet de mogelijkheid je motor ergens binnen op te bergen, dan kan je als extra veiligheid je motor best vergrendelen met een motorslot.