Een e-mail terughalen met Verzenden ongedaan maken
Meteen nadat je een bericht hebt verzonden, kun je het bericht weer intrekken: Linksonder zie je Bericht verzonden en een optie Ongedaan maken of Bericht bekijken. Klik op Ongedaan maken.
Controleren of mail is ingetrokken
Dat doe je door de optie Voor iedere geadresseerde laten weten of intrekken is gelukt aan te vinken. Of het lukt om een bericht in te trekken, is afhankelijk van de Outlook-instellingen op de computer van de ontvanger.
E-mails kunnen om de hieronder genoemde redenen verdwijnen of verdwijnen uit de inbox van Outlook: Een probleem in Configuratie-instellingen: Als er een probleem is in de POP- of IMAP-instellingen van uw Outlook-account of als u de POP of IMAP verkeerd hebt ingesteld, kunnen de e-mails van het Outlook-inbox verdwijnen.
Bij POP download de mail client (zoals Outlook) nieuwe berichten van de mailserver en verwijdert daarna de mail van de mailserver. Bij IMAP worden de berichten gesynchroniseerd met de mailserver. De berichten blijven dus op de server staan, tenzij je zelf een bericht verwijdert.
De standaardperiode is 30 dagen.
Stel dat u per ongeluk per ongeluk een e-mailbericht naar iemand hebt verzonden Outlook.com. Hoe kunt u dit intrekken? Dat kan helaas niet. Het intrekken van berichten is niet beschikbaar voor gebruikers met e-mailadressen die eindigen op @outlook.com, @hotmail.com, @live.com of @msn.com.
Het terugtrekken van appjes is vrij simpel: tik op een verzonden berichten en houd even ingedrukt totdat de knopjes bovenin verschijnen.
Zodra je een e-mailbericht hebt verstuurd kun je het verzenden stoppen door onderaan je inbox of postbussen-overzicht te tikken/klikken op 'Maak verzenden ongedaan'. Je kunt het bericht nu opnieuw bewerken en alsnog verzenden.
Outlook-gegevensbestanden (. pst) bevatten uw e-mailberichten, agenda's, contactpersonen, taken en notities. U moet Outlook gebruiken als u met de items in een PST-bestand wilt werken. Als u Outlook-gegevens archiveert, worden de items in een PST-bestand opgeslagen.
Selecteer in het linkerdeelvenster de map Verwijderde items. Bovenaan de berichtenlijst, selecteert u Items die uit deze map zijn verwijderd herstellen. Selecteer de items die u wilt terugzetten en kies Herstellen.
Open de Prullenbak door te dubbelklikken op het pictogram op het bureaublad. Zoek en selecteer de bestand(en) en/of map(pen) die je wilt herstellen. Klik met de rechtermuisknop op de selectie en kies Terugzetten. De Prullenbak zal dan de verwijderde bestanden naar hun oorspronkelijke locatie herstellen.
Als je een bericht verwijdert, blijft het nog 30 dagen in de prullenbak staan. Daarna wordt het definitief verwijderd uit je account en kun je het niet meer herstellen.
Dit werkt zo: Heb je een verwijderd bericht ontvangen, verwijder Whatsapp dan van je telefoon. Installeer de app opnieuw, zodat je de vraag krijgt of je chats wilt herstellen via de reservekopie. Klik op 'ja', en je zult zien dat je alle verwijderde berichten te zien krijgt.
Herstellen vanuit een Google Drive-back-up
Zorg dat je nieuwe Android-apparaat is gekoppeld aan het Google-account waarop je back-up is opgeslagen. Installeer en open WhatsApp en verifieer je nummer. Zodra je hierom wordt gevraagd, tik op HERSTELLEN om je chats en media vanuit Google Drive te herstellen.
Als je een bericht voor iedereen verwijderd hebt, zal in de chat voor iedereen “bericht verwijderd” zichtbaar zijn. De ander zal dus altijd kunnen zien dat je jezelf hebt gecensureerd. Maar soms is dat minder erg dan dat het oorspronkelijke bericht tot in de eeuwigheid zichtbaar blijft.
Mogelijk kunt u uw verzonden e-mailberichten niet weergeven als Outlook niet is ingesteld om een kopie van verzonden items te bewaren. Selecteer Bestand > Opties > E-mail. Schuif omlaag naar Berichten opslaan en controleer of het selectievakje Kopieën van berichten opslaan in de map Verzonden items is ingeschakeld.
Selecteer in het lint het tabblad Weergave. Selecteer Weergave-instellingen in het gebied Huidige weergave. Selecteer Filter en bekijk vervolgens de volgende tabbladen voor selecties die specifieke berichten zouden kunnen wegfilteren: Taken.
Gebruikers kunnen berichten nog steeds verwijderen. Berichten worden verwijderd na 30 dagen of als de gebruiker de Prullenbak leegmaakt. De berichten blijven echter zoekbaar en exporteerbaar voor Vault-beheerders.
Je kan je persoonlijke bericht terugvinden door jezelf aan te melden op deze pagina, door in de rechterbovenhoek op Aanmelden te klikken. Het persoonlijke bericht zelf, kan je herkennen aan de rode tekst: "Er is een persoonlijk bericht voor dit bericht.
Hoe zoek ik de map Archief? Standaard zoekt Outlook in uw hele postvak als u naar items in Outlook zoekt via de functie Zoeken in huidig Postvak boven aan uw mappenlijst. Als u alleen in uw archiefmap wilt zoeken, moet u eerst de map Archief in de mappenlijst selecteren. Uw zoekvak zoekt nu alleen in de map Archief.