Hoe maak je van meerdere cellen 1 cel in Excel?

Cellen samenvoegen
  1. Selecteer de eerste cel en druk op Shift terwijl u de laatste cel selecteert in het bereik dat u wilt samenvoegen. Belangrijk: Zorg ervoor dat slechts één van de cellen in het bereik gegevens bevat.
  2. Selecteer Start > Samenvoegen en vervolgens Cellen samenvoegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe combineer ik meerdere cellen tot één cel in Excel?

Selecteer de cel waarin u de gecombineerde gegevens wilt plaatsen. Typ =CONCAT(. Selecteer de cel die u als eerste wilt combineren. Gebruik komma's om de cellen die u combineert te scheiden, gebruik aanhalingstekens om spaties, komma's, andere tekst of het ampersand-symbool (&) toe te voegen aan de volgende cel die u wilt combineren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe tekst uit 2 cellen samenvoegen in Excel?

Typ = en selecteer de eerste cel die u wilt combineren.Typ & en gebruik aanhalingstekens met een spatie ertussen.Typ & opnieuw, selecteer de volgende cel die u wilt combineren en druk op Enter. Een voorbeeld van een formule is =A2&" "&B2.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe gegevens samenvoegen in Excel?

Open elk bronwerkblad. Selecteer in het doelblad de cel linksboven van het gebied waarin u de geconsolideerde gegevens wilt weergeven. Opmerking: Zorg ervoor dat er aan de rechterkant en aan de onderkant voldoende cellen zijn voor de samengevoegde gegevens. Ga naar Gegevens > Samenvoegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je van 2 kolommen 1 kolom in Excel?

U kunt bijvoorbeeld meerdere cellen horizontaal samenvoegen tot een tabelkop die meerdere kolommen breed is. Selecteer de cellen die u wilt samenvoegen.Klik met de rechtermuisknop op de geselecteerde cellen en klik op Cellen samenvoegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe meerdere cellen in één cel in Excel te plakken

17 gerelateerde vragen gevonden

Hoe maak je van 1 cel 2 cellen in Excel?

Volg de onderstaande stappen om de tekst te splitsen in meerdere kolommen:
  1. Selecteer de cel of de kolom met de tekst die u wilt splitsen. ...
  2. Selecteer Gegevens >Tekst naar kolommen, waarmee de wizard Tekst naar kolommen wordt weergegeven.
  3. Selecteer Gescheiden > Volgende.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe krijg ik 2 regels in 1 cel in Excel?

Als u een nieuwe tekstregel wilt beginnen of witruimte wilt toevoegen tussen tekstregels of -alinea's in een werkbladcel, drukt u op Alt+Enter om een regeleinde in te voegen. Dubbelklik op de cel waarin u een regeleinde wilt invoegen. Klik op de plek binnen de geselecteerde cel waar u een regeleinde wilt invoegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe moet je consolideren in Excel?

Consolideren
  1. Als u dat nog niet hebt gedaan, stelt u de gegevens in elk samenstellend werkblad als volgt in: ...
  2. Klik in het hoofdwerkblad op de cel in de linkerbovenhoek van het gebied waar u de samengevoegde gegevens wilt weergeven. ...
  3. Klik op Gegevens>Samenvoegen (in de groep Hulpmiddelen voor gegevens ).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe voornaam en achternaam samenvoegen in Excel?

Als u voor- en achternamen wilt combineren, gebruikt u de functie CONCATENATE of de operator ampersand (&). Belangrijk: In Excel 2016, Excel Mobile en Excel voor het web is deze functie vervangen door de functie CONCAT .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe cellen samenvoegen in een spreadsheet?

  1. Open een spreadsheet in Google Spreadsheets op je computer.
  2. Selecteer de rijen, kolommen of cellen die je wilt samenvoegen.
  3. Klik bovenaan op Opmaak. Cellen samenvoegen en selecteer hoe je de cellen wilt samenvoegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Wat betekent concatenate in Excel?

De functie CONCAT combineert de tekst uit meerdere bereiken en/of tekenreeksen, maar biedt geen argumenten voor scheidingstekens of Negeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe groeperen in Excel?

Selecteer de gegevens (inclusief eventuele samenvattingsrijen of kolommen). Ga naar Gegevens > Overzicht > Groep > groepen selecteer rijen of kolommen. Als u een binnenste, geneste groep wilt weergeven, selecteert u desgewenst de rijen of kolommen in het omlijnde gegevensbereik en herhaalt u stap 3.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe kan ik twee formules combineren in Excel?

Je kunt 2 formules verbinden door de ampersand (&). Voor de overzichtelijkheid, de spaties kunnen worden weggelaten. Voor het haakje links staat wel een spatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op answers.microsoft.com

Hoe maak ik twee rijen in één cel in Excel?

Om meerdere rijen met regels in een Excel-cel toe te voegen, gebruikt u de Alt+Enter-methode . Dit is een eenvoudige en effectieve manier om meerdere rijen met regels in te voegen, zodat u regeleinden in een cel kunt opnemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe combineer ik tekst en getallen in Excel?

Als u zowel tekst als getallen in een cel wilt weergeven, plaatst u de teksttekens tussen dubbele aanhalingstekens (" ") of laat u de getallen voorafgaan door een backslash (\) . OPMERKING: Als u een ingebouwde opmaak bewerkt, wordt de opmaak niet verwijderd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe lege cellen vullen in Excel?

Voer de volledige naam in cel C2 in en druk op Enter. Ga naar Gegevens > Snel aanvullen of druk op Ctrl+E.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe krijg je alle tekst in 1 cel in Excel?

Selecteer in een werkblad de cellen die u wilt opmaken. Selecteer op het tabblad Start in de groep Uitlijningde optie Tekstterugloop. (In Excel voor bureaublad kunt u ook de cel selecteren en vervolgens op Alt + H + W drukken.)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waar zit samenvoegen in Excel?

U kunt twee of meer cellen en hun inhoud in dezelfde rij of kolom combineren tot één cel.
  1. Selecteer de cellen die u wilt samenvoegen.
  2. Selecteer op het tabblad Indeling naast het tabblad Tabelontwerp de optie. Cellen samenvoegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je van 1 kolom 2 kolommen in Excel?

Probeer het zelf
  1. Selecteer de cel of de kolom met de tekst die u wilt splitsen.
  2. Selecteer gegevens > tekst naar kolommen.
  3. Selecteer in de wizard Tekst naar kolommen de opties Gescheiden > Volgende.
  4. Selecteer de Scheidingstekens voor uw gegevens. ...
  5. Selecteer Volgende.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe 2 kolommen samenvoegen in Excel?

Cellen samenvoegen Excel

Klik op de cellen die u wilt samenvoegen en houd daarbij de Shift-toets ingedrukt. Klik in het lint op het tabblad Start. Klik in de groep 'Uitlijning' op de tekst Samenvoegen en centreren of op het bijbehorende pictogram.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Hoe werkt consolideren?

Consolidatie is een term voor het samenvoegen van één enkelvoudige jaarrekening tot een gezamenlijke jaarrekening. Er is dus sprake van het financieel samenvoegen van bedrijven. Een geconsolideerde jaarrekening geeft dus inzicht in de totale cijfers van een groep (bij elkaar behorende) ondernemingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op brouwers.nl

Hoe maak ik geconsolideerde gegevens in Excel?

Ga naar Gegevens > Consolideren.Selecteer in het vak Functie de functie die Excel moet gebruiken om de gegevens te consolideren.Selecteer in elk bronblad uw gegevens . Het bestandspad wordt ingevoerd in Alle verwijzingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe voeg ik meerdere namen toe in één cel in Excel?

Om voor- en achternamen te combineren, gebruikt u de functie CONCATENATE of de ampersand (&) operator . Belangrijk: In Excel 2016, Excel Mobile en Excel voor het web is deze functie vervangen door de functie CONCAT.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe maak ik een kader in Excel?

Selecteer de cel of het celbereik waaraan u een rand wilt toevoegen, wijzig de randstijl op of verwijder een rand. Selecteer Start > de pijl Randen en kies vervolgens de gewenste randoptie. Randstijl : selecteer de pijl Randen > Randstijl en kies vervolgens een lijnstijloptie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe laat je tekst doorlopen in Excel?

Selecteer de cellen.Klik op het tabblad Start op Tekstterugloop. De tekst in de geselecteerde cel wordt teruglopen zodat deze past bij de kolombreedte.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Populaire vragen

  Vorige artikel
Wat kost laden aan de paal?
Volgende artikel  
Is er veel armoede in Japan?