Een gegevenstabel is een cellenbereik waarin u waarden in sommige cellen kunt wijzigen en verschillende antwoorden op een probleem kunt vinden.
U kunt Microsoft Query gebruiken om gegevens uit externe bronnen op te halen. Als u Microsoft Query gebruikt om gegevens op te halen uit uw bedrijfsdatabases en -bestanden, hoeft u de gegevens die u wilt analyseren niet opnieuw te typen in Excel.
Onder 'Start' in het lint bovenaan je scherm, zie je de optie 'Opmaken als tabel'. Dat is de knop die je wilt hebben wanneer je een tabel gaat maken in Excel. Klik erop en je ziet een heel scala aan mogelijkheden voor het opmaken van jouw tabel. Kies de voorinstelling die jij mooi vindt uit de geboden opties.
Klik in de tabel die u wilt opmaken. Klik onder Hulpmiddelen voor tabellen op de tab Ontwerpen. Plaats de aanwijzer in de groep Stijlen voor tabellen op de afzonderlijke stijlen voor tabellen totdat u de gewenste stijl hebt gevonden. Klik op de stijl om deze op de tabel toe te passen.
Selecteer in het vak Beheren de optie Excel-invoegtoepassingen en klik op Start. Als u Excel voor Mac gebruikt, gaat u in het bestandsmenu naar Extra > Excel-invoegtoepassingen. Selecteer in het vak Invoegtoepassingen het selectievakje Analysis ToolPak en klik vervolgens op OK .
Als u een lijst of tabel wilt selecteren, selecteert u een cel in de lijst of tabel en drukt u op Ctrl+A. Gebruik de knop Alles selecteren in de linkerbovenhoek om het hele werkblad te selecteren.
Selecteer het tekstvak bovenaan het deelvenster Gegevens analyseren en u ziet een lijst met suggesties op basis van uw gegevens. U kunt ook een specifieke vraag over uw gegevens invoeren.
Tabellen helpen jou met het groeperen en analyseren van data in je Excelbestand. Zo kan je gegevens in je tabel filteren en kan je gemakkelijk dingen berekenen of analyseren. Om je tabel zo overzichtelijk mogelijk te maken hebben wij deze week daarom twee tips over tabellen in Excel.
Een tabel bestaat uit rijen en kolommen. Bij een rij gaat het om de horizontale hokjes van links naar rechts. Bij een kolom gaat het om de verticale hokjes van boven naar beneden.
Als u een element wilt opmaken, klikt u op het element en vervolgens op Opmaak.Selecteer de gewenste opmaakopties op de tabbladen Lettertype, Rand of Opvulling. Als u bestaande opmaak uit een element wilt verwijderen, klikt u op het element en klikt u vervolgens op Wissen.
Voorwaardelijke opmaak toepassen
Klik op het tabblad Start op Voorwaardelijke opmaak. Waarden in bepaalde cellen. Voorbeelden zijn datums na deze week of getallen tussen 50 en 100, of de laagste 10% van scores. Wijs Markeringsregels voor cellen of Regels voor bovenste/onderste aan en klik op de gewenste optie.
Een selectiequery maken
Maak een query om u te richten op specifieke gegevens. Selecteer Maken > Wizard Query. Selecteer Selectiequery en selecteer OK. Selecteer de tabel die het veld bevat, voeg de gewenste Beschikbare velden toe aan Geselecteerde velden en selecteer Volgende.
Queer of questioning
De 'q' staat voor queer, de term voor een brede seksuele of genderidentiteit. De term wordt gebruikt voor en door mensen die zichzelf niet willen identificeren met een vaststaande gender- of seksuele oriëntatie.
Een query is een reeks instructies die u kunt gebruiken voor het werken met gegevens. U voert een query uit om deze instructies uit te voeren. Een query kan niet alleen resultaten opleveren (die kunnen worden gesorteerd, gegroepeerd of gefilterd) maar ook gegevens maken, kopiëren, verwijderen of wijzigen.
Selecteer de cel of cellen waarin u de externe verwijzing wilt maken. Typ = (gelijkteken). Ga naar de bronwerkmap en klik op het werkblad met de cellen die u wilt koppelen. Druk op F3, selecteer de naam waarnaar u een koppeling wilt maken en druk op Enter.