Hoe maak je een Gegevenstabel in Excel?

Probeer het zelf!
  1. Selecteer een cel in de gegevens.
  2. Selecteer Start > opmaken als tabel.
  3. Kies een stijl voor de tabel.
  4. Stel in het dialoogvenster Tabel maken het celbereik in.
  5. Markeer als de tabel kopteksten bevat.
  6. Selecteer OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe Gegevenstabel maken Excel?

U kunt een tabel maken en opmaken om gegevens visueel te groepeer en te analyseren.
  1. Selecteer een cel in de gegevens.
  2. Selecteer Start en kies. ...
  3. Kies een stijl voor de tabel.
  4. Bevestig of stel het celbereik in het dialoogvenster Tabel maken in.
  5. Markeer of de tabel kopteksten bevat en selecteer OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat is een Gegevenstabel in Excel?

Een gegevenstabel is een cellenbereik waarin u waarden in sommige cellen kunt wijzigen en verschillende antwoorden op een probleem kunt vinden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe moet ik een tabel maken?

Tabel maken
  1. Open een Word-document.
  2. Klik op de plek waar u een tabel wilt invoegen.
  3. Klik op het tabblad Invoegen.
  4. Klik op Tabel > Tabel invoegen.
  5. Vul onder Tabelgrootte' het aantal kolommen en rijen in.
  6. Onder 'Werking van AutoAanpassen' staan opties om de grootte van de tabel te bepalen. ...
  7. Klik op OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Hoe gegevens koppelen in Excel?

Samenvoegen op positie
  1. Open elk bronblad en zorg ervoor dat uw gegevens zich op elk blad op dezelfde positie bevinden.
  2. Klik in het doelwerkblad op de cel in de linkerbovenhoek van het gebied waar u de samengevoegde gegevens wilt weergeven. ...
  3. Ga naar Gegevens > Samenvoegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe de gegevenstabel in Excel te gebruiken

44 gerelateerde vragen gevonden

Hoe kun je gegevens van verschillende werkbladen samenvoegen?

Gegevens in meerdere werkbladen samenvoegen
  1. Klik in het hoofdwerkblad op de cel in de linkerbovenhoek van het gebied waar u de samengevoegde gegevens wilt weergeven.
  2. Klik op het tabblad Gegevens in de groep Hulpmiddelen voor gegevens op Samenvoegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ect.be

Wat is een query in Excel?

U kunt Microsoft Query gebruiken om gegevens uit externe bronnen op te halen. Als u Microsoft Query gebruikt om gegevens op te halen uit uw bedrijfsdatabases en -bestanden, hoeft u de gegevens die u wilt analyseren niet opnieuw te typen in Excel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je een overzichtelijke tabel in Excel?

Onder 'Start' in het lint bovenaan je scherm, zie je de optie 'Opmaken als tabel'. Dat is de knop die je wilt hebben wanneer je een tabel gaat maken in Excel. Klik erop en je ziet een heel scala aan mogelijkheden voor het opmaken van jouw tabel. Kies de voorinstelling die jij mooi vindt uit de geboden opties.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ittraininggroep.nl

Hoe kun je een tabel snel opmaken?

Klik in de tabel die u wilt opmaken. Klik onder Hulpmiddelen voor tabellen op de tab Ontwerpen. Plaats de aanwijzer in de groep Stijlen voor tabellen op de afzonderlijke stijlen voor tabellen totdat u de gewenste stijl hebt gevonden. Klik op de stijl om deze op de tabel toe te passen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak ik een kolom in Excel?

Een kolom invoegen of verwijderen
  1. Selecteer een willekeurige cel in de kolom en ga dan naar Start > Invoegen > Bladkolommen invoegenof Bladkolommen verwijderen.
  2. Of klik met de rechtermuisknop op de bovenkant van de kolom en selecteer Invoegen of Verwijderen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe werkt Gegevensvalidatie in Excel?

Probeer het uit!
  1. Selecteer de cel of cellen waarvoor u een regel wilt maken.
  2. Selecteer Gegevens >Gegevensvalidatie.
  3. Selecteer op het tabblad Instellingen onder Toestaan een optie: ...
  4. Selecteer onder Gegevens een voorwaarde.
  5. Stel de andere vereiste waarden in op basis van wat u hebt gekozen voor Toestaan en Gegevens.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waar vind ik gegevensanalyse in Excel?

Selecteer in het vak Beheren de optie Excel-invoegtoepassingen en klik op Start. Als u Excel voor Mac gebruikt, gaat u in het bestandsmenu naar Extra > Excel-invoegtoepassingen. Selecteer in het vak Invoegtoepassingen het selectievakje Analysis ToolPak en klik vervolgens op OK .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe selecteer je gegevens in Excel?

Als u een lijst of tabel wilt selecteren, selecteert u een cel in de lijst of tabel en drukt u op Ctrl+A. Gebruik de knop Alles selecteren in de linkerbovenhoek om het hele werkblad te selecteren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waar staat gegevens in Excel?

Selecteer het tekstvak bovenaan het deelvenster Gegevens analyseren en u ziet een lijst met suggesties op basis van uw gegevens. U kunt ook een specifieke vraag over uw gegevens invoeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waarom een tabel in Excel?

Tabellen helpen jou met het groeperen en analyseren van data in je Excelbestand. Zo kan je gegevens in je tabel filteren en kan je gemakkelijk dingen berekenen of analyseren. Om je tabel zo overzichtelijk mogelijk te maken hebben wij deze week daarom twee tips over tabellen in Excel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op terzake-excel.nl

Hoe maak je een grafiek in Excel met meerdere gegevens?

Een grafiek maken
  1. Selecteer gegevens voor de grafiek.
  2. Selecteer Invoegen > Aanbevolen grafieken.
  3. Selecteer een grafiek op het tabblad Aanbevolen grafieken om een voorbeeld van de grafiek te bekijken. ...
  4. Selecteer een grafiek.
  5. Selecteer OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je van 2 tabellen 1 tabel?

Als u uw gegevens over twee tabellen wilt verdelen, kunt u een tabel splitsen.
  1. Selecteer een cel in de rij die u als eerste rij wilt hebben in de nieuwe tabel.
  2. Selecteer Hulpmiddelen voor tabellen > Tabel splitsen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe ziet een tabel eruit?

Een tabel bestaat uit rijen en kolommen. Bij een rij gaat het om de horizontale hokjes van links naar rechts. Bij een kolom gaat het om de verticale hokjes van boven naar beneden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rekenen-oefenen.nl

Hoe kolom toevoegen aan tabel?

Plaats de cursor op de plaats in de tabel waar u een kolom of rij wilt toevoegen.
  1. Als u een rij wilt invoegen, klikt u op hierboven invoegen of hieronder invoegen.
  2. Als u een kolom wilt invoegen, klikt u op links invoegen of rechts invoegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je een opmaak in Excel?

Als u een element wilt opmaken, klikt u op het element en vervolgens op Opmaak.Selecteer de gewenste opmaakopties op de tabbladen Lettertype, Rand of Opvulling. Als u bestaande opmaak uit een element wilt verwijderen, klikt u op het element en klikt u vervolgens op Wissen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe stel je een voorwaardelijke opmaak in Excel?

Voorwaardelijke opmaak toepassen

Klik op het tabblad Start op Voorwaardelijke opmaak. Waarden in bepaalde cellen. Voorbeelden zijn datums na deze week of getallen tussen 50 en 100, of de laagste 10% van scores. Wijs Markeringsregels voor cellen of Regels voor bovenste/onderste aan en klik op de gewenste optie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je een query?

Een selectiequery maken

Maak een query om u te richten op specifieke gegevens. Selecteer Maken > Wizard Query. Selecteer Selectiequery en selecteer OK. Selecteer de tabel die het veld bevat, voeg de gewenste Beschikbare velden toe aan Geselecteerde velden en selecteer Volgende.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe schrijf je een query?

Queer of questioning

De 'q' staat voor queer, de term voor een brede seksuele of genderidentiteit. De term wordt gebruikt voor en door mensen die zichzelf niet willen identificeren met een vaststaande gender- of seksuele oriëntatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nji.nl

Wat doe je met een query?

Een query is een reeks instructies die u kunt gebruiken voor het werken met gegevens. U voert een query uit om deze instructies uit te voeren. Een query kan niet alleen resultaten opleveren (die kunnen worden gesorteerd, gegroepeerd of gefilterd) maar ook gegevens maken, kopiëren, verwijderen of wijzigen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe werkbladen koppelen in Excel?

Selecteer de cel of cellen waarin u de externe verwijzing wilt maken. Typ = (gelijkteken). Ga naar de bronwerkmap en klik op het werkblad met de cellen die u wilt koppelen. Druk op F3, selecteer de naam waarnaar u een koppeling wilt maken en druk op Enter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Populaire vragen

  Vorige artikel
Hoe werkt Ziggo On Demand?
Volgende artikel  
Is E10 en E5 hetzelfde?