Je gaat naar je persoonlijk Facebook-profiel en kies in het tabblad Meer voor de optie Notities.Klik rechtsboven op Notitie toevoegen. Die notitie wordt dus je blogbericht.
Bloggen op Facebook, wat is dat eigenlijk? Misschien ben je je er niet zo bewust van, maar er zijn veel mensen die bloggen op Facebook. Dit betekent simpelweg het delen van verhalen, informatie, inspiratie, tips of ervaringen over een bepaald onderwerp op je persoonlijke Facebook profiel of pagina.
Een blog of weblog is een persoonlijk dagboek op een website dat regelmatig, soms meermalen per dag, wordt bijgehouden. Meestal gaat het om teksten die in chronologische volgorde verschijnen. De auteur, ook blogger genoemd, biedt een logboek van informatie aan aan zijn publiek, de bezoekers van zijn blog.
Er zijn tegenwoordig talloze manieren om je blog te plaatsen. Met de gratis opties van WordPress en Blogger bouw je in een handomdraai een professionele blogsite, maar ook op Facebook en LinkedIn kun je direct je blog plaatsen.
De prijs voor het laten schrijven van een blog varieert van €10 tot wel €400 of meer. De kosten hangen af van het onderwerp, de lengte en van de skills of ervaring van je tekstschrijver.
Blogger is een gratis service van Google en één van de meest gebruikte gratis platformen voor beautybloggers, mamabloggers, DIY-bloggers, etc. Vaak beginnen bloggers met Blogger.com, omdat deze tool erg bekend én eenvoudig in gebruik is. Werkt zeer eenvoudig. Een blog is binnen een paar seconde gemaakt.
Een blog is hét medium om relevante, up-to-date en unieke informatie te plaatsen. Bovendien is iedere blogpagina binnen je website weer een extra mogelijkheid voor bezoekers om op te landen. Als je deze goed invult met relevante informatie kan het aantal bezoekers via bijvoorbeeld Google stevig toenemen.
Hoe ziet een blog eruit? In tegenstelling tot een whitepaper, hoeft een blog niet opgemaakt te worden door een grafisch vormgever. Er moet alleen een leuke afbeelding bij gemaakt of gevonden worden, de rest doet het CMS van uw website. Wel is het van belang dat u veel tussenkopjes en korte zinnen gebruikt.
Tijdens het schrijven van een blog zijn er gewoon veel minder regels dan bijvoorbeeld tijdens het schrijven van een nieuwsartikel. Een blog heeft vaak een eigen stijl, namelijk die van de schrijver. Dit geeft tevens een bepaalde herkenbaarheid aan je blog.
WordPress is de #1 CMS op het internet en ondersteunt miljoenen blogs en websites. Het is overduidelijke leider van alle populaire blogplatforms die je in dit artikel tegen zal komen. Of je nu een blog of een zakelijke website maakt, wij zijn 100% van mening dat WordPress je beste optie is.
Om te beginnen geef ik je mijn definitie van een blog. Een blog is een informatief of inspirerend artikel dat online staat, regelmatig verschijnt, een persoonlijk haakje heeft met een informele tone-of-voice en waarop lezers kunnen reageren.
Je kunt een gratis website maken met Wix die wordt geleverd met een Wix domein. Om er online meteen professioneler uit te zien, moet je een domeinnaam aanmaken waar je merk of bedrijfsnaam in is verwerkt. Het voegt geloofwaardigheid toe aan je merk en helpt bezoekers je beter online te vinden.
Een blog schrijven kost mij gemiddeld zo'n 10 uur tijd.
Een enkele keer lukt het in 5 uur en soms doe ik er langer dan 10 uur over. Blogs van 600 woorden schrijf ik niet. Mijn gemiddelde blog telt minstens 1200 a 1500 woorden. Ook blogs van 2000 a 3000 woorden zijn voor mij beslist geen uitzondering.
Voor zoekmachines geldt een minimum van 300 woorden. Vanaf 1000 woorden wordt een artikel als verdiepend gezien en dan is je blog nog waardevoller. Houd een maximum van 3000 woorden aan.
Blog content is een stuk blijvender. Als je vandaag een blog publiceert, kan deze nog jarenlang naar voren komen in de Google resultaten. Dat is waarom het – juist in de tijd van social media – loont om ook in 2021 te blijven bloggen.
Met zakelijke bloggen richt jij je als ondernemers, of medewerker, volledig op de branche waarin je werkzaam bent. Je schrijft over diverse gerelateerde zaken met betrekking tot je bedrijf en plaatst dit op de website. En als je slim bent, heb je het over onderwerpen waar veel vragen over zijn.
Krijg als bedrijf meer bekendheid
Meer bezoekers zorgen voor meer bekendheid. Maar ook het delen van blogs zorgt voor meer bekendheid. En je creëert mooie content voor de nieuwsbrief en voor social. Ook daardoor krijg je meer bekendheid.