Je sluit altijd een abonnement af voor onbepaalde tijd. En kunt maandelijks opzeggen. Soms geldt er een minimum looptijd, bijvoorbeeld bij een actie met korting. Extra zenders zijn maandelijks opzegbaar.
In Mijn Ziggo staat alles over je pakket, zoals de begin- en einddatum, je producten en extra's. Hier vind je ook onze facturen. En kun je je internetsnelheid en persoonlijke gegevens wijzigen.
Meestal is dit 1 maand, dat ligt aan je abonnement. Heb je een lopend contract? In Mijn Ziggo vind je de einddatum van je contract. Na je opzegtermijn kun je maandelijks je abonnement aanpassen of opzeggen.
Bel gratis 1200 (vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 voor onze Klantenservice. Je kunt natuurlijk ook online opzeggen via het opzegformulier. De verwerking van je online aanvraagt duurt ongeveer twee weken. De ingangsdatum van de opzegging is 1 maand nadat je het formulier hebt verstuurd.
In Mijn Ziggo onder je producten kun je dit vinden. Als je laatste wijziging aan het abonnement meer dan een jaar geleden was kun je op elk moment opzeggen met een maand opzegtermijn.
Alle Ziggo-klanten kunnen hun abonnement kosteloos opzeggen omdat het kabelbedrijf per augustus de algemene voorwaarden gaat veranderen.
Het abonnement tijdelijk pauzeren is niet mogelijk. Zodra het abonnement op internet wordt opgezegd, komt het e-mailadres te vervallen. Als dit een @ziggo.nl e-mailadres is, dan blijft dit e-mailadres 3 maanden in quarantaine.
Ziggo pakket kosten
Wij bieden je de mogelijkheid Ziggo Start of Complete al vanaf €27,75 per maand af te sluiten (na de eerste 9 maanden geldt een hoger tarief). De monteur komt jouw Mediabox gratis installeren, zodat je direct kunt genieten van Ziggo tv, internet en bellen.
Tussentijds opzeggen van een abonnement is meestal niet mogelijk. Als u een abonnement heeft van 12 maanden en u wilt bijvoorbeeld na 6 maanden overstappen, dan moet u meestal een afkoopsom betalen.
De einddatum van je abonnement vind je in het contract dat je van je provider hebt ontvangen. Mocht je deze niet meer terug kunnen vinden, bekijk dan een van je maandelijkse facturen.
Klanten van Ziggo gaan vanaf 1 juli 2023 fors meer betalen voor internet, tv en vaste telefonie. De provider past dit jaar namelijk een inflatiecorrectie toe, en vanwege de hoge inflatie vallen de prijsstijgingen dit jaar procentueel aanzienlijk hoger uit dan gebruikelijk.
Uit onderzoek van de financiële cijfers over het tweede kwartaal blijkt dat Ziggo als enige van de vier grote internetaanbieders klanten verliest. Door het weglopen van klanten – ruim 35.000 consumenten – bij Ziggo ziet zelfs KPN voor het eerst sinds 2017 het aantal internetklanten weer stijgen.
Wanneer jij een abonnement hebt aangevraagd bij Ziggo ontvang je binnen een paar uur een bevestiging. Rond de ingangsdatum van het contract wordt het installatiepakket bezorgt.
Stel je pakket samen en kies tijdens je bestelling voor de gratis overstapservice.Wij zeggen je abonnement op en regelen de rest met je huidige aanbieder. Jij hoeft dus niets te doen. Kies zelf de activatiedatum: dit is de datum waarop je internet kunt gebruiken.
Waarom wijzigen de prijzen? Als de prijzen in Nederland stijgen, dan stijgen ook onze kosten. Om te zorgen dat je iedere dag een stabiele verbinding hebt, gebruiken we veel energie voor het netwerk en de datacenters. Ook de kosten van materiaal voor het leveren van diensten en onderhoud zijn sinds vorig jaar gestegen.
Daarom passen we per 1 juli 2023 een inflatiecorrectie van gemiddeld 8,5% toe op de prijzen van onze pakketten en beltarieven. Dit is lager dan het gemiddelde 2022 CBS inflatiecijfer van 10%.
Ziggo-klanten waarderen de internetkwaliteit wat lager dan de klanten van KPN (DSL en glasvezel). Ook rapporteren ze iets meer internetstoringen. Ziggo doet het wat betreft televisiekwaliteit net zo goed als KPN Glasvezel (beide een 7,5) en iets beter dan KPN DSL (7,2).
Een internet-only-abonnement kost vanaf 42,50 euro per maand. Er zijn in totaal vier verschillende internetabonnementen zonder tv beschikbaar. De downloadsnelheden variëren van 75Mbit per seconde tot 1Gbit per seconde. De prijzen lopen op tot 65,50 euro per maand.
Wettelijke opzegtermijn 1 maand
Tijdens een verlenging mag u het abonnement altijd opzeggen. Maar u kunt wel een opzegtermijn hebben. Uw abonnement stopt dan na die termijn. De opzegtermijn is volgens de wet maximaal 1 maand.
Abonnement voor telefoon, internet en televisie
Een abonnement voor internet, telefoon of televisie sluit u meestal af voor 1 of 2 jaar. Zegt u dit abonnement niet op na afloop van deze periode?Dan wordt uw abonnement door de aanbieder automatisch (stilzwijgend) omgezet naar een contract van onbepaalde tijd.
Kan ik mijn e-mailadres van Ziggo behouden als ik opzeg of overstap naar een andere provider? Nee, dat is niet mogelijk. We zorgen er wel voor dat je nog 6 maanden toegang hebt tot je e-mail. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mails van je oude Ziggo e-mailadres doorsturen naar een eventueel nieuw e-mailadres.