Binnen de Benelux bezorgen wij in de regel binnen de 24 tot 48 uur. Voor verdere bestemmingen is de overkomstduur langer. Kijk voor de verwachte bezorgdatum op binnenlandse of internationale zending. Hoelang je pakket onderweg is, hangt af van de bestemming.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.
PostNL bewaart jouw pakket maximaal 7 dagen. Als je binnen die tijd jouw pakket niet hebt afgehaald, dan wordt jouw pakket teruggestuurd naar ons.
In de meeste gevallen bezorgen we je pakket binnen de Benelux al de volgende werkdag (met uitzondering van de Waddeneilanden). In Nederland bezorgen we ook op zaterdag. De bezorgtijd naar andere landen verschilt per bestemming.
De meeste pakketten bezorgen we alsnog binnen 2 dagen. Wacht het nog even af en check track & trace na 2 dagen nog een keer. Na 2 dagen nog geen pakket? Neem dan contact op met de afzender van het pakket.
Wat zegt de wet over brievenbezorging? De Postwet is duidelijk: binnen 24 uur moet een brief bezorgd worden. Er is een wettelijk percentage van 95 procent van alle post die op tijd moet komen. In 2019 krijgt PostNL een boete van toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) voor te laat bezorgde post.
In de regel leveren wij binnen de Benelux binnen 24 tot 48 uur . Voor bestemmingen verder weg is de transporttijd langer. Voor de verwachte leverdatum van binnenlandse zendingen, kijk hier voor binnenlandse zendingen of hier voor internationale zendingen.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Pakketten bezorgen we op maandag t/m zaterdag tot 21.30 uur. We bezorgen een pakket doorgaans de dag nadat we het hebben ontvangen van de afzender (tenzij je als ontvanger een andere bezorgdag hebt gekozen).
Pakketten tot 23 kg mogen maximaal 95 cm (langste zijde) x 58 cm (kortste zijde) x 70 cm (overige zijde) zijn. Is je pakket groter? Dan betaal je het tarief van een zwaarder pakket. Pakketten van 23-31,5 kg mogen maximaal 175 cm (langste zijde) x 58 cm (kortste zijde) x 78 cm (overige zijden) zijn.
Items worden voor een beperkte tijd op de ophaallocatie vastgehouden: Als het item niet binnen 5 dagen is opgehaald (3 dagen voor Priority Mail Express®) , doet het postkantoor een nieuwe poging om het te melden. Als het item niet binnen 15 dagen is opgehaald (5 dagen voor Priority Mail Express), wordt het item teruggestuurd naar de afzender.
De duur van een douane inklaring kan variëren afhankelijk van verschillende factoren, zoals de complexiteit van de zending, de douaneprocedures van het land van bestemming, en eventuele vertragingen of achterstanden bij de douane. In sommige gevallen kan het inklaringsproces enkele dagen tot enkele weken duren.
Hoe lang kan een pakket "In Transit" blijven? De duur van de "In Transit"-fase varieert en is afhankelijk van factoren zoals verzendmethode, afstand en of de verzending binnenlands of internationaal is. Binnenlandse verzendingen duren meestal 2-5 werkdagen, terwijl internationale verzendingen 7-21 dagen of langer kunnen duren .
Als consument heeft u vaak het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van het product de koop te ontbinden (ook wel herroepingsrecht genoemd), ook als er geen sprake is van vertraging in de levering.
Maar wat betekent “stuck in transit” eigenlijk? Simpel gezegd betekent het dat de levering langer duurt dan normaal vanwege een aantal factoren, zoals vertragingen door het weer, gesplitste zendingen of zelfs een verloren pakket .
Hoe lang het duurt om je pakket te bezorgen hangt af van de bestemming. Binnen de Benelux bezorgen wij in de regel binnen de 24 tot 48 uur.Voor verdere bestemmingen is de overkomstduur langer. Kijk voor de verwachte bezorgdatum op binnenlandse of internationale zending.
Verzonden/Onderweg
We hebben de zending ontvangen, deze wordt door ons netwerk verzonden en heeft nu een geplande leverdatum . Zendingen kunnen in deze status blijven totdat ze voor definitieve levering worden verzonden.
Op track & trace online of in de app vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Of je nu afzender of ontvanger bent. Of vul hieronder de track & trace-code en de postcode van de ontvanger in. Dan zie je direct wanneer we je pakket bezorgen.
Wij bezorgen pakketten van maandag tot en met zaterdag tot 21:30 uur. Wij bezorgen een pakket doorgaans de dag nadat wij het van de verzender hebben ontvangen. Als u een andere dag heeft gekozen om uw pakket te ontvangen, wordt het uiteraard op die dag bezorgd.
Binnen Nederland bezorgen we je pakket in principe de volgende dag, mits je pakket op tijd is afgeleverd. Door drukte kan het gebeuren dat je pakket langer onderweg is dan gepland. De bezorgduur van pakketten naar het buitenland hangt af van de bestemming.
Controleer de status van je pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.
Bied uw klanten het gemak van avondbezorging! PostNL bezorgt uw pakketten op werkdagen tussen 17:30 en 22:00 uur. Kenmerken van de verzendmethode: Bezorging tussen 17:30 en 22:00 uur
USPS biedt verschillende diensten voor weekendbezorging , waaronder Priority Mail, Priority Mail Express, First-Class Mail, Retail Ground en Media Mail. Priority Mail Express biedt zelfs zondagbezorging op geselecteerde locaties.
het postbedrijf de openbare brievenbussen 5 dagen per week leegt; het postbedrijf 5 dagen per week post bezorgt (voor rouwpost en medische post is dat 6 dagen); gemiddeld minimaal 95% van de brieven de volgende dag wordt bezorgd.