Belangrijk om te weten is dat je Reels maximaal 15 óf 30 seconden mag duren. Je kunt de video delen op het Instagram 'Home' Feed, Reels feed en je eigen story. Als je een openbaar account hebt, kan jouw reels ook gedeeld worden door anderen.
Het is creatief, kort én krachtig (15, 30 of 60 seconden) en zit daarmee precies tussen de foto's en video's op je tijdslijn en IGTV (long form video's) in. Een Instagram Reel mag dus 15, 30 of tegenwoordig zelfs 60 seconden duren.
De belangrijkste verschillen tussen deze bewegende beelden op Instagram: Met Reels heb je meer filters, bewerkingstools en een muziekbibliotheek. Bij Reels kunnen anderen jouw originele audio in hun video's gebruiken. Bij Reels kunnen anderen een remix maken, waarin jouw Reel voorkomt.
* Instagram video's in een normale post mogen maximaal 60 seconden lang zijn, maar je kunt wel langere video's uploaden en ze dan zelf inkorten. * Instagram Stories-video's mogen maximaal 15 seconden lang zijn. * Instagram livestream video's mogen 60 minuten duren.
Met Reels kun je video's van 15 seconden bestaande uit meerdere clips opnemen en bewerken met audio, effecten en nieuwe creatieve tools.
Belangrijk om te weten is dat je Reels maximaal 15 óf 30 seconden mag duren. Je kunt de video delen op het Instagram 'Home' Feed, Reels feed en je eigen story. Als je een openbaar account hebt, kan jouw reels ook gedeeld worden door anderen.
Iemand die bijvoorbeeld vijfhonderd volgers heeft en waarbij er doorgaans 200 mensen een post zien, gaat al viral wanneer een Reel 1000 views heeft. Dus laat je niet weerhouden door je bescheiden aantal volgers en ga ook aan de slag met Reels!
De ideale Reel vertelt een verhaal in 15 seconden en houdt de aandacht vast, vaak doordat er dingen gebeuren en het beeld iedere paar seconden verandert of er telkens tekstjes of stickers verschijnen. Liefst dan ook nog op de maat van de toegevoegde muziek. En let op: je kunt bij Reels ook zoeken op muziekfragment.
Daarom gaat het reels-algoritme steeds op zoek naar video's waarvan verwacht wordt dat u ze leuk zult vinden. Dat wordt bepaald aan de hand van onder andere uw eerdere kijkgedrag. Instagram vist bovendien ook regelmatig naar feedback: ze vragen kijkers of ze een bepaalde video grappig of vermakelijk vonden.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij. Wel kun je via de likes en reacties zien wie je foto's of filmpjes bekijkt. Of via de kijkerslijst bij een Story en Reels.
IGTV is een manier om binnen de Instagram-app lange video's te posten en te delen met je volgers. Hoe lang deze video's zijn, verschilt per account: de tijdsduur ligt tussen de 10 minuten en kan oplopen tot wel een uur! Wel moeten de video's op Instagram TV minimaal 1 minuut lang zijn.
Wanneer je nog geen muziek op Reels hebt, dan komt dat omdat Instagram nieuwe functies altijd gefaseerd uitrolt. Heb dus even geduld. Wel is het bij sommige accounts mogelijk om (tijdelijk) van bedrijfspagina naar makersaccount (creators) te switchen, en vervolgens (na enkele dagen) de muziekfunctie gebruiken.
Stap 1: Ga naar de camera van Instagram (de camera waarmee je ook Stories kunt maken). Hier kies je voor de optie 'Reels'. Vervolgens krijg je alle tools te zien waarmee jij jouw video kunt bewerken. Stap 2: Het is tijd om een nieuwe video te maken (of een al bestaande video gebruiken) en deze te bewerken.
Tik bovenaan het overzicht op Je verhaal. Tik linksonder bij een foto of video in je verhaal op Kijkers om te zien wie je verhaal heeft bekeken.
Evenzo kunt u niet achterhalen wie uw rollen op Facebook heeft bekeken. Het is wel mogelijk om te zien wie je reel leuk vond op Instagram en Facebook. Door de lijst te bekijken van mensen die een rol leuk vinden, kun je gemakkelijk zien of een bepaalde persoon je rol leuk vindt of niet.
Via de Instagram-app voor Android of iPhone
Tik onder de foto of video in het overzicht op . Tik op Bericht/video/reel toevoegen aan je verhaal. Tik rechtsonder op . Tik op Delen.
Waarom zou je Instagram reels inzetten voor bedrijven? Doormiddel van Instagram kun je interactie creëren met je volgers. Dit is ook een belangrijke reden waarom je Instagram wilt inzetten voor bedrijven. De functie reels speelt in op korte video content waardoor je snel de aandacht van een bezoeker kunt trekken.
Je kunt een nieuwe Instagram Reel maken door naar de Instagram camera te gaan, waarmee je ook Stories maakt. Daar kies je voor Reels. Je krijgt dan verschillende creatieve editing tools te zien. Via hetzelfde camera-icoontje waarmee je een story maakt, kun je onderin voor 'Reels' kiezen.
Instagram Stories: langere video's
Video's die je maakt vanuit de Instagram-app zelf (dus niet inlaadt vanuit de galerij) mogen voortaan langer zijn. Je houdt gewoon de opname-knop ingedrukt. Als deze aan het limiet van 15 seconden zit, dan zie je een kleine thumbnail verschijnen, met een tweede ernaast.
Instagram doet een stap terug in het promoten van zijn YouTube-concurrent IGTV. Het opvallende icoontje van IGTV in de Instagram-app is nu verdwenen. Anderhalf jaar nadat Instagram zijn videoplatform IGTV lanceerde, lijkt de dienst nu te stoppen met het opdringen van de video-app aan zijn gebruikers.
Hoogstwaarschijnlijk voldoe je niet aan één of meerdere van onderstaande voorwaarden. Jouw IGTV video's dienen: tussen de 15 seconden en 10 minuten lang te zijn. De maximale bestandsgrootte voor video's van 10 minuten of korter is 650 MB.
Instagram heeft de knop voor zijn videodienst IGTV uit de reguliere app gehaald. De knop die leidde naar deze videosectie werd nauwelijks gebruikt. Op IGTV kunnen langere video's worden geplaatst dan in de standaard Instagram-app, waar video's maximaal een minuut duren.