Hoe lang is een DigiD geldig?

Mogelijk kunt u dan nog hulp vragen als het niet lukt. De activeringscode is 21 dagen geldig. Zorg er daarom voor dat u binnen 21 dagen uw DigiD activeert. Anders moet u opnieuw een DigiD aanvragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nederlandwereldwijd.nl

Kan een DigiD verlopen zijn?

Na 3 jaar niet gebruikt te zijn, kan uw DigiD verlopen zijn. U moet uw DigiD opnieuw aanvragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thehagueinternationalcentre.nl

Hoe lang blijft DigiD actief?

Activeringscode verlopen

Uw activeringscode verloopt na 21 dagen. Oplossing: vraag een nieuwe DigiD aan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

Waarom verloopt DigiD?

Je DigiD verloopt automatisch als je hem drie jaar niet gebruikt. Helaas moet je dan een nieuwe aanvragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uu.nl

Hoe kan ik mijn DigiD opnieuw activeren?

U kunt uw DigiD app op verschillende manieren activeren: via de ID-check, met een sms-code, via een brief of met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

How to apply for DigID? | Step-by-step instruction | Why do you need it? | Living in the Netherlands

42 gerelateerde vragen gevonden

Waarom kan ik niet meer inloggen met mijn DigiD?

Wanneer het niet lukt om in te loggen met DigiD of eHerkenning kan dat meerdere oorzaken hebben: u bent uw inloggegevens vergeten. er is een storing bij AIM. er is een storing bij DigiD of uw eHerkenningsleverancier.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op infomil.nl

Hoe weet ik of mijn DigiD is geactiveerd?

Kiest u ervoor om activeren met ID-check over te slaan of lukt het activeren met ID-check niet? Dan ontvangt u de activeringscode per sms. Dit kan alleen als u uw telefoonnummer aan uw DigiD-account heeft toegevoegd. U kunt de DigiD app ook activeren met een brief.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

Hoe controleer ik of mijn DigiD nog werkt?

Controleer of u kunt inloggen op Mijn DigiD. Als dit lukt betekent dit dat uw DigiD goed werkt. Neem dan contact op met de organisatie waar u probeert in te loggen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

Kun je opnieuw DigiD aanvragen?

Als u uw DigiD-gebruikersnaam bent vergeten, moet u een nieuwe DigiD aanvragen. Uw wachtwoord kunt u herstellen via DigiD.nl met behulp van e-mail en sms of de DigiD app.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Is DigiD gekoppeld aan BSN?

DigiD biedt zekerheid over met wie de afnemer / dienst te maken heeft. DigiD bestaat uit een gebruikersnaam en een wachtwoord, eventueel uitgebreid met een sms-controle en/of de DigiD app, welke gekoppeld zijn aan het BSN van de betreffende burger.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op logius.nl

Wat gebeurt er met je DigiD na overlijden?

Het DigiD account van een overleden persoon kan worden gebruikt om mee in te loggen tot 1 jaar na overlijden, maar er kan niets meer aan het account worden gewijzigd of toegevoegd (sms-controle, DigiD app). Op die manier kunnen nabestaanden lopende zaken afronden, maar kan er geen misbruik worden gepleegd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op logius.nl

Is een DigiD code verplicht?

DigiD niet verplicht

U bent niet wettelijk verplicht een DigiD aan te vragen. Het is wel zo dat steeds meer overheidsorganisaties DigiD gebruiken voor de toegang tot hun online dienstverlening. Zonder DigiD kunt u dus veel dingen niet via internet regelen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Kan ik 2 DigiD aanvragen voor een ander?

Na uw aanvraag krijgt u een brief met een activeringscode om uw DigiD te activeren. DigiD stuurt deze brief binnen 3 werkdagen naar het adres waarop u ingeschreven staat in uw gemeente. Let op, DigiD is persoonlijk. U mag geen DigiD aanvragen voor iemand anders.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

Hoe krijg ik een DigiD als ik in het buitenland woon?

U vraagt DigiD vanuit het buitenland aan via Digid.nl. Daarna haalt u een activeringscode op door te videobellen met Nederland Wereldwijd. Of door langs te gaan bij een DigiD-balie in Nederland of in het buitenland. Met de activeringscode activeert u uw DigiD.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nederlandwereldwijd.nl

Wat betekent uw sessie is verlopen bij DigiD?

Als u bij het inloggen telkens de melding 'sessie verlopen' krijgt, dan kunt u proberen om een keer in te loggen via de incognito modus van uw webbrowser, of via een compleet andere webbrowser. Als dit gelukt is kunt u daarna weer in uw gebruikelijke browser inloggen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.zlogin.nl

Kan iemand misbruik maken van mijn DigiD?

Iemand die kwaad wil met jouw inloggegevens kan bij meerdere organisaties inloggen en daar misbruik van maken. Het is daarom belangrijk dat je jouw DigiD privé houdt. Als jij iemand helpt, vraag die persoon dan zelf in te loggen met zijn eigen DigiD.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op veiliginternetten.nl

Heeft iedereen een DigiD code?

Bijna iedereen in Nederland heeft een DigiD. Een heel makkelijke en veilige manier om bij veel organisaties je zaken te kunnen regelen. Dat zijn vaak zeer persoonlijke zaken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op logius.nl

Kan ik met DigiD inloggen in het buitenland?

Met uw persoonlijke DigiD regelt u online uw zaken met de Nederlandse overheid, zorginstellingen, onderwijsinstellingen en pensioenfondsen. Ook vanuit het buitenland. Daarnaast kunt u met DigiD inloggen bij sommige overheidsorganisaties in andere Europese landen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nederlandwereldwijd.nl

Kan niet inloggen DigiD buitenland?

Woont u in het buitenland? Dan moet u persoonlijk langskomen bij een DigiD-balie om uw activeringscode op te halen. Lukt dat niet? Dan kunt u uw activeringscode ontvangen door te videobellen met Nederland Wereldwijd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nederlandwereldwijd.nl

Kan ik meerdere DigiD op 1 apparaat?

De gebruiker kan op maximaal 5 apparaten de DigiD app activeren (elke app heeft een eigen pincode). In Mijn DigiD kunnen de gegevens van alle geactiveerde DigiD apps ingezien worden, zie figuur 18. Aan iedere DigiD app dient apart een ID-check toegevoegd te worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op logius.nl

Kan ik nog inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord?

Om in te loggen bij MijnOverheid heeft u een DigiD nodig. Sinds 30 januari 2023 moet u gebruik maken van de DigiD app of sms-controle. Inloggen met alleen uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord is niet meer mogelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mijn.overheid.nl

Hoe lang is een Machtigingscode geldig?

Een machtiging is doorgaans geldig tot één jaar vanaf de toegekende ingangsdatum, tenzij de zorgverzekeraar iets anders aangeeft in de beoordeling, of de verzekerde bij de betreffende zorgverzekeraar weg gaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vecozo.nl

Kan ik aangifte doen zonder DigiD?

Als u zelf uw belastingaangifte verzorgt met het aangifte-programma van de fiscus heeft u voor het electronisch versturen van uw belastingaangifte echter wel een DigiD nodig.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belastingaangifteshop.nl

Is DigiD wel veilig?

DigiD doet er alles aan om het gebruik van DigiD veilig te houden. Inloggegevens worden beveiligd opgeslagen bij DigiD. En als je inlogt met jouw DigiD, stuurt DigiD jouw burgerservicenummer (BSN) door aan de website van de organisatie waar je inlogt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op veiliginternetten.nl

Wat als iemand geen DigiD heeft?

Ik heb geen DigiD of ander Europees erkend inlogmiddel. Kan ik iemand machtigen om zaken voor mij te regelen? Ja, dat kan op 2 manieren: U kunt de DigiD helpdesk bellen op telefoonnummer 088 123 65 55 en een machtiging aanvragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op machtigen.digid.nl

Populaire vragen