Op alle producten die je koopt bij Samsung.com geldt de wettelijke garantie. Dit wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Naast de wettelijke garantie geeft Samsung op haar producten over het algemeen 24 maanden eigen garantie vanaf de leverdatum.
Heb ik nog garantie? Veel tv-fabrikanten geven standaard 2 jaar fabrieksgarantie op hun tv's. Maar ook na 2 jaar heb je bij een spontaan defect misschien recht op gratis reparatie of vervanging van je tv. Zoek hiervoor altijd contact met de verkoper, want daar heb je een koopovereenkomst mee.
Over het algemeen duurt de reparatie van een Samsung telefoon 60 minuten. Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan of het probleem duidelijk is, of dat het nog onderzocht moet worden.
Voor consumentenvragen kun je terecht bij de Samsung Klantenservice via 088-9090100.
Uit welk modeljaar is mijn Samsung Smart TV? Op de achterkant van je Samsung TV is makkelijk te zien uit welk jaar jouw televisie komt. Dat kun je zien aan de middelste letter in het modeltype.
Je product en de accessoires van Samsung worden gedurende twee jaar vanaf de aankoopdatum gedekt door de fabrieksgarantie van Samsung, wanneer het toestel is aangeschaft binnen Europa*. Onze garantie dekt geen schade die is veroorzaakt door ongevallen of ongeoorloofde aanpassingen.
U kunt oude huishoudelijke apparaten inleveren bij de winkel waar u een nieuw, soortgelijk apparaat koopt. Dit is de oud-voor-nieuwregeling. De winkel is verplicht elk soortgelijk apparaat in te nemen. Het maakt dus niet uit om welk merk het gaat, of hoe groot het product is.
Waar kun je terecht? In geselecteerde Coolblue winkels zitten gecertificeerde reparateurs die je Samsung voor je repareren.
Altijd 6 maanden garantie
De verkoper moet het gebrek dan kosteloos herstellen. Tenzij hij bijvoorbeeld kan bewijzen dat het product door uw schuld kapot is gegaan, zoals wanneer u het product verkeerd hebt gebruikt. U heeft dan geen recht op kosteloos herstel of vervanging van het product.
Op grond van de EU-wetgeving moet u de consument minstens 2 jaar garantie bieden. Dit is de wettelijke garantie die de consument kan inroepen als producten niet goed werken of niet overeenkomen met de beschrijving. Maar in sommige landen geldt een langere garantieperiode vanwege nationale wetgeving.
De minimale levensduur ligt bij gemiddeld gebruik van ongeveer 24 uur per week tussen de 3 en 6 jaar. Hierbij geldt dat de duurdere modellen meestal langer mee kunnen omdat ze onderdelen bevatten die van hogere kwaliteit zijn. Deze levensduur gaat over het toestel als we het hebben over hoe lang tv's mee gaan.
Uw scherm is nog grotendeels in orde en kan in de meeste gevallen eenvoudig en duurzaam gerepareerd worden. Na succesvolle reparatie zal deze weer lange tijd meegaan in een tweede levenscyclus. Wacht dus nog even met de aanschaf van een nieuwe televisie en laat uw defecte scherm repareren door Monitorkapot.nl.
Voor je telefoon, tablet, AirPods, Apple Watch en Beats hebben we in alle winkels een aparte reparatiebalie waar onze reparateurs voor je klaar staan. We raden je aan om voor het repareren van je telefoon eerst online een afspraak te maken, zodat je in de winkel zo snel mogelijk geholpen bent.
Is alleen het scherm van je toestel beschadigd (en niet de rand) dan kom je in aanmerking voor Smart Screen Repair. Met een speciaal door Samsung ontwikkelde techniek tillen wij het gebarsten scherm van je toestel.
De meest voorkomende redenen dat de tv vanzelf aangaat is de aanwezigheid van vuil rond de aan/uit-knop van de afstandsbediening, externe apparaten die op de tv zijn aangesloten en de instellingen. Als de aan/uit-knop vastzit, maak dan de afstandsbediening schoon.
Schakel de tv niet uit en koppel de tv niet los terwijl deze een fabrieksreset uitvoert. 1 Open het hoofdmenu van je televisie door op de Home-knop op je afstandsbediening te drukken en ga vervolgens naar Ondersteuning.Ga dan naar Zelfdiagnose.Klik, ten slotte, op Resetten.
De wettelijke garantietermijn is minimaal 24 maanden.
Het antwoord komt van Joyce Donat van de Consumentenbond: 'Van het tv-toestel zelf mag je verwachten dat hij jaren meegaat. Afhankelijk van het merk, het model en de kwaliteit zo'n vier tot zestien jaar. Gaat het alleen om de apps, dan moet je er helaas rekening mee houden dat hij het 'zomaar' ineens niet meer doet.
Audio & Video. Voor smart tv's, smart audio en monitoren garanderen we dat we deze ten minste 3 jaar vanaf de productintroductie met software-updates ondersteunen.
1 Ga naar het Instellingen menu. 2 Klik op Ondersteuning. 3 Selecteer vervolgens Over deze TV. 4 Het modelnummer, serienummer en de softwareversie van je tv worden nu weergegeven op het scherm.