Hoe lang heb je garantie op een Samsung telefoon?

Je product en de accessoires van Samsung worden gedurende twee jaar vanaf de aankoopdatum gedekt door de fabrieksgarantie van Samsung, wanneer het toestel is aangeschaft binnen Europa*. Onze garantie dekt geen schade die is veroorzaakt door ongevallen of ongeoorloofde aanpassingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op images.samsung.com

Hoe lang zit er garantie op een Samsung telefoon?

De garantieperiode van een mobiele telefoon bedraagt 2 jaar. Op meegeleverde mobiele accessoires bedraagt de garantieperiode 6 maanden. Meer informatie over garantieperiodes.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op samsung.com

Wat valt onder fabrieksgarantie Samsung?

Voor bepaalde producten geldt een garantiereparatie. Dit wil zeggen dat Samsung.com ervoor zorgt dat het product wordt gerepareerd wanneer er sprake is van een fabricagefout. Samsung neemt de kosten van de service, de onderdelen en de arbeid voor zijn rekening en zorgt ervoor dat het product weer bij je terugkomt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op samsung.com

Hoelang heb je garantie op je mobiele telefoon?

De garantietermijn voor een telefoon is volgens Europese wetgeving minimaal twee jaar. De Nederlandse overheid vindt dat, als je een telefoon koopt, je recht hebt op een 'deugdelijk product'. Zo'n dergelijk product moet minimaal twee jaar bestand zijn tegen dagelijks gebruik.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op simyo.nl

Hoe weet ik of mijn telefoon nog garantie heeft?

Als er voor die tijd iets aan de telefoon stukgaat, ligt de bewijslast dat een defect wel of niet jouw schuld is bij de fabrikant. Na zes maanden ligt die bewijslast bij jou. In de praktijk betekent dit dat je na zes maanden overgeleverd bent aan de garantievoorwaarden van de fabrikant.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

how to check online Warranty any Samsung mobile | samsung mobile warranty check

32 gerelateerde vragen gevonden

Wat betekent 2 jaar garantie?

De verkoper of fabrikant kan u vertellen hoe lang het product mee gaat. De motor van uw wasmachine of koelkast gaat bijvoorbeeld al na 2 jaar kapot. Dan heeft u recht op gratis reparatie of een nieuw apparaat. U moet het apparaat dan wel op een normale manier hebben gebruikt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat is de wettelijke garantie termijn?

Dit komt uit Europese regels. Maar in Nederland staat geen vaste wettelijke garantietermijn in de wet. Hoelang hebt u dan wettelijke garantie? Zo lang als u mag verwachten dat uw product meegaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat moet je doen als je telefoon kapot is?

Dan is het verstandig om je smartphone door een erkende reparateur te laten maken. Kijk op de site van de fabrikant wat de opties zijn. Samsung heeft bijvoorbeeld een ophaalservice, en met je iPhone kun je altijd terecht in een Apple Store.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op kpn.com

Wat valt niet onder garantie?

Je kan altijd een verzoek tot garantie bij ons aanmelden maar onderstaande schadevormen vallen in de regel niet onder de wettelijke- of fabrieksgarantie: Normale slijtage van het product. Schade door impact. Schade ontstaan door incorrect gebruik, misbruik of verwaarlozing.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op snowcountry.nl

Heb je garantie als je je telefoon laat vallen?

Defect buiten jouw schuld om

Wanneer je smartphone eerder dan verwacht en buiten jouw schuld stuk gaat heb je recht op kosteloze reparatie. Ga naar de winkel waar je het apparaat hebt gekocht. Je hebt namelijk recht op een goed product. Daarnaast biedt de fabrikant vaak ook 1 of 2 jaar fabrieksgarantie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe lang duurt Samsung reparatie?

Over het algemeen duurt de reparatie van een Samsung telefoon 60 minuten. Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan of het probleem duidelijk is, of dat het nog onderzocht moet worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op phone-medic.nl

Hoe kom ik in contact met Samsung?

De Samsung 24-uursondersteuning is bereikbaar via Samsung Members, Facebook Messenger en telefoonnummer 088 9090100 (lokaal tarief). Je kunt Samsung ook via Twitter, Facebook of de Samsung Community bereiken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op news.samsung.com

Hoe werkt garantie bij Bol Com?

Altijd minimaal 2 jaar garantie

Een nieuw artikel dat je bij ons koopt, is in goede staat en blijft werken zoals verwacht bij normaal gebruik . Deze wettelijke garantie duurt minstens 2 jaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bol.com

Hoe lang mag een telefoon reparatie duren?

Er staat niet in de wet hoelang een reparatie precies mag duren. Dit moet een redelijke tijd zijn. Wat een redelijke tijd is, verschilt per product. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Is een handelaar verplicht garantie te geven?

Bij de aankoop van een nieuwe wagen is de verkoper verplicht je minstens 2 jaar garantie te geven. Als je de wagen tweedehands bij een handelaar koopt, heb je recht op een minimale garantietermijn van 1 jaar. Onthoud vooral dat handelaars niet alle defecten dekken in hun garantie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hopala.be

Wie moet garantie geven?

Als extra dienst kunt u als verkoper 'commerciële garantie' geven. Dit noemen we ook wel verkopersgarantie. Ook de fabrikant kan dit doen, dan heet het fabrieksgarantie. Met zo'n commerciële garantie staat u of de fabrikant ervoor in dat het product een bepaalde tijd goed werkt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Hoe lang moet een product meegaan?

Volgens een Europese richtlijn is de minimale wettelijke garantieperiode twee jaar. Dit betekent dat u er dus vanuit mag gaan dat een product bij normaal gebruik tenminste twee jaar goed te gebruiken moet zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op judex.nl

Is een kapotte telefoon geld waard?

Over het algemeen kun je tot 75 procent van de verkoopwaarde krijgen voor een defect toestel maar dan mag de schade niet te erg zijn. Als de schade groot is dan krijg je veel minder, mogelijk zelfs maximaal 20 procent van de verkoopwaarde.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gsmverkopen.net

Hoe krijg je je telefoon vergoed?

Als u alle schadegebeurtenissen wilt verzekeren, heeft u een Allrisk-dekking nodig. Hiermee kunt u er zeker van zijn dat uw telefoon voor val- en stootschade verzekerd is. Waterschade en diefstal wordt hier in de meeste gevallen ook mee gedekt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op stopel.nl

Hoeveel kost het om een telefoonscherm te laten maken?

De kosten kunnen variëren van €30-€350.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op brakkehond.be

Kun je garantie afkopen?

Ja, bij gebruikte auto's mag u afzien van het geven van BOVAG Garantie. Leg dat bij voorkeur goed vast op de koopovereenkomst. Wettelijke garantie kan en mag u niet uitsluiten, want die is wettelijk vastgelegd en geldt dus altijd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mijn.bovag.nl

Wat zijn je rechten als consument?

U heeft bepaalde rechten en plichten als u iets koopt. Zo heeft u recht op een onbeschadigd product.
...
Koopprijs niet of te laat betalen
  • u alsnog de koopprijs betaalt;
  • u de kosten vergoedt die de verkoper heeft moeten maken (incassokosten);
  • u de wettelijke rente over de koopprijs vergoedt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat is productgarantie?

De productgarantie houdt in dat het product vervangen of hersteld wordt binnen de garantieperiode, wanneer er een defect is geconstateerd. De duur van de productgarantie verschilt tussen de verschillende fabrikanten, maar ook wat er precies gedaan wordt, of vergoed wordt, kan sterk verschillen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zonnefabriek.nl

Populaire vragen