Handtassen, kleine leren artikelen en elektronische accessoires die in Europa zijn gekocht, hebben een beperkte garantie van twee jaar vanaf de oorspronkelijke datum van het betaalbewijs (bewijs van aankoop verplicht).
Check de aankoopbon en het serienummer
Via de website van het betreffende horlogemerk kan je meestal zien of iemand geautoriseerd dealer is. Bij tweedehands horloges kan je om de aankoopbon vragen. Zo kan je controleren of het horloge bij een geautoriseerde dealer is gekocht en of het serienummer klopt.
Wat het vervangen van een horloge batterij kost is afhankelijk van het type horloge, het merk en het model. Meestal ligt de prijs van een niet waterdichthorloge tussen de 6,5 – 15 euro. Bij een waterdichthorloge, dat waterdicht moet blijven, is dit vanaf 30 euro, afhankelijk van het model, merk en type.
Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Is het probleem met het product uw schuld? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld.
Uw FOSSIL horloge wordt gegarandeerd door Fossil Group, Inc* voor een periode van twee (2) jaar vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum onder de voorwaarden van deze garantie. De Fossil-garantie dekt materiaal- en fabricagefouten. Een kopie van de bon of dealerstamp in het garantieboekje is vereist als aankoopbewijs.
Problemen of schade aan de horlogekast, het glas of de band als gevolg van ongelukken of onjuist gebruik. Krassen of vuil veroorzaakt door gebruik. Problemen of schade veroorzaakt door rampen zoals brand, overstromingen of aardbevingen. Wanneer de tekst in het garantieboekje is gewijzigd.
Als je jouw Smartwatch bij ons wilt laten repareren kun je een mail sturen naar: [email protected], met hierin het volgende vermeldt: Wat is het model nummer of welk model is het. Wat voor Smartwatch reparatie je nodig hebt.
Op horloges zit 1 jaar garantie vanaf de datum waarop het horloge is aangeschaft. Deze garantie geldt op het uurwerk, wijzers en de wijzerplaat.
Je kan altijd een verzoek tot garantie bij ons aanmelden maar onderstaande schadevormen vallen in de regel niet onder de wettelijke- of fabrieksgarantie: Normale slijtage van het product. Schade door impact. Schade ontstaan door incorrect gebruik, misbruik of verwaarlozing.
Wettelijke garantie is de garantie die jij hebt op je aankoop, zoals vastgesteld in de wet. Heb je een ondeugdelijk of beschadigd product ontvangen? Volgens de wettelijke garantie heb je dan recht op een vervangend product binnen de wettelijke garantietermijn.
Bij de aankoop van een nieuwe wagen is de verkoper verplicht je minstens 2 jaar garantie te geven. Als je de wagen tweedehands bij een handelaar koopt, heb je recht op een minimale garantietermijn van 1 jaar. Onthoud vooral dat handelaars niet alle defecten dekken in hun garantie.
Koopt u een nieuw product, dan hebt u als consument wettelijk recht op 2 jaar garantie. Gaat het om een tweedehandsgoed, dan legt de verkoper de garantie meestal vast op de wettelijke minimumtermijn van één jaar. Doet hij dit niet, dan hebt u wettelijk recht op 2 jaar garantie.
U kunt het recht op wettelijke garantie van een consument niet afkopen of met teksten op de koopovereenkomst uitsluiten. Wat u verkoopt moet dus wettelijk aan de koopovereenkomst en de redelijke verwachtingen voldoen.
BOVAG Garantie houdt in dat uw occasion tot 12 maanden na aankoop kosteloos wordt hersteld als er zich gebreken voordoen die op het moment van de koop niet zichtbaar waren. De garantie dekt zowel de kosten van de onderdelen als de man-uren.
Er zijn ook fabrieks- en verkopersgarantie. Wanneer een fabrikant of verkoper garantie geeft voor een bepaalde periode, hoef je in deze periode niet aan te tonen hoe het product kapot is gegaan. De fabrikant of verkoper moet dan kunnen bewijzen dat het product kapot is gegaan door jouw schuld.
Als extra dienst kunt u als verkoper 'commerciële garantie' geven. Dit noemen we ook wel verkopersgarantie. Ook de fabrikant kan dit doen, dan heet het fabrieksgarantie. Met zo'n commerciële garantie staat u of de fabrikant ervoor in dat het product een bepaalde tijd goed werkt.
De productgarantie houdt in dat het product vervangen of hersteld wordt binnen de garantieperiode, wanneer er een defect is geconstateerd. De duur van de productgarantie verschilt tussen de verschillende fabrikanten, maar ook wat er precies gedaan wordt, of vergoed wordt, kan sterk verschillen.
Recht op gratis reparatie of vervanging
Als een product niet goed is, hebt u meestal recht op gratis reparatie of een vervangend product. Is het een ernstig probleem? Dan mag u ook meteen uw geld terugvragen. U hebt deze rechten ook als u geen garantie erbij kocht.
Er staat niet in de wet hoelang een reparatie precies mag duren. Dit moet een redelijke tijd zijn. Wat een redelijke tijd is, verschilt per product. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.
Draag je Buddha to Buddha sieraden niet op het strand, in de douche of tijdens het zwemmen. Vermijd contact met parfum of hairspray. Vermijd contact met make-up en chemische reinigingsmiddelen. Wanneer je het sieraad niet draagt, bewaar je het in de originele geschenkverpakking, dit voorkomt beschadiging.
Swarovski geeft u een fabrieksgarantie van voor een periode van 2 jaar, ingaand op datum van aankoop van uw horloge. Wel dient het horloge te zijn aangeschaft bij een geautoriseerde Swarovski dealer. De garantie dekt schade aan materiaal door normaal gebruik van uw Swarovski horloge.
De webshop brandfield.nl scoort een mooie 8 op een schaal van 10. Dat is een prima score, maar deze score is een hulpmiddel om de betrouwbaarheid van een webshop te bepalen. Controleer ook altijd de reviews en de keurmerk informatie die je o.a. ook via WebshopChecker kunt lezen.