Over het algemeen is dit tussen de 80.000 en 120.000 kilometer.
Wanneer moet ik mijn distributieketting vervangen? Gemiddeld genomen moet een distributieketting na zo'n 100.000 tot 150.000 kilometer vervangen worden. Vanaf dat moment rekt de ketting op, waardoor die losser komt te zitten. Hierdoor kan de ketting zijn functie niet meer goed uitvoeren.
Volkswagen distributiekettingen zijn gemaakt om lang mee te gaan en de meeste houden het 120.000 mijl of meer vol. Dus als u tekenen van een slechte distributieketting ziet, zijn ze misschien moeilijk te detecteren. Dit is tenslotte een probleem dat u het minst verwacht.
Volkswagen Distributieketting
Wij monteren nieuwe distributiekettingen op alle modellen van Volkswagen, Seat, Skoda en Audi. De kosten van het vervangen van een distributieketting zijn verschillend. De kosten variëren van 775 euro tot 1500 euro.
Distributieketting: aandachtspunt bij aankoop
Dan is het goed om alert te zijn op vreemde, ratelende geluiden uit de motor. Een slechte ketting hoor je al wanneer de auto stilstaat met draaiende motor, met name vlak na de koude start.
De constante beweging door geleiders en naven leidt tot een slechte distributieketting die te veel wordt uitgerekt. U zult een toename in brandstofverbruik en verminderd vermogen bij lage snelheden opmerken. U zult ook een ratelend geluid horen wanneer u de motorkap omhoog doet. Het geluid varieert naarmate u van snelheid verandert.
Hoor je een ratelend of klapperend geluid tijdens het starten of optrekken van je auto? Dan moet hoogstwaarschijnlijk de distributieketting vervangen worden.
We adviseren je om je distributieriem elke 5 jaar of bij een maximaal aantal kilometers te laten vervangen. Over het algemeen is dit tussen de 80.000 en 120.000 kilometer.
Antwoord van Jos. U overweegt de aanschaf van een VW Polo 1.2 TSI en wilt weten of deze generatie uit 2013 in aanmerking komt voor distributieketting gerelateerde problemen. Van dit motortype zijn distributieketting problemen bekend tot bouwjaar 2011.
Over het algemeen moet een distributieriem elke 5 tot 10 jaar worden vervangen of bij een maximaal aantal kilometers tussen de 60.000 tot 150.000 km. Dat klinkt als grote marges maar daar is een goede reden voor, verschillende motoren hebben namelijk een andere impact op de distributieriem.
Rek van de distributieketting is een inherent probleem bij Volkswagens, met name bij de 1,8-liter en 2,0-liter TSI-motoren . Rek van de ketting treedt op vanwege de trekkracht die op elke schakel van de ketting wordt uitgeoefend, verergerd door de bedrijfsomstandigheden van de motor.
Het antwoord zou in uw handleiding moeten staan; kijk eens welke uw voertuig heeft . Als u het moeilijk vindt, of als u het nog een keer wilt controleren, kunt u altijd een erkende Volkswagen-dealer bellen.
Motorstoringen : Een defecte distributieketting kan ervoor zorgen dat de motor overslaat. Motorgeluid: Een ratelend of tikkend geluid van uw motor kan duiden op een defecte distributieketting. Dit geluid kan met name merkbaar zijn wanneer u uw voertuig start of versnelt en kan sterker worden naarmate de ketting verder verslechtert.
Bij Bovag aangesloten bedrijven staat dat vast en betreft dat 6 maanden. Dat geldt voor de arbeid, onderdelen en de materialen. Buiten de garantietermijn mag u echter altijd nog een zekere levensduur verwachten van een bepaalde ingreep zoals een distributieketting.
Distributieketting kan ook breken!
Het idee was dat deze ketting levenslang mee zou moeten gaan. En je dus nooit meer een distributieriem of distributieketting zou hoeven vervangen. Het geval wil echter dat deze ketting op spanning gehouden wordt door een riemspanner.
VW T Roc A11 1.5 TSI: distributieriem of ketting? De VW T Roc A11 1.5 TSI heeft een distributieriem.
Van autodealers verneem ik dat zo'n motor makkelijk de 400.000 km moet kunnen halen bij normaal gebruik. Ook zouden auto's met dergelijke motoren na dienst doen in West-Europa nog jaren doorrijden in Oost-Europese landen tot zo'n 400.000 tot 600.000 km.
Maar wat is de oorzaak van het 1.2 TSI-probleem? In dit geval is de boosdoener de distributieketting . Deze zorgt ervoor dat de nokkenassen door de krukas worden aangedreven. De kettingen slijten voortijdig door onnauwkeurige productie en resten van productievuil.
Een Golf 7 benzineauto kiezen voor stadsgebruik
Kies je voor de benzinemotoren, dan kun je kiezen uit: De 1.2/1.0 TSI 85pk motor: Zeer geschikt voor stadsverkeer. De 1.2TSI105/110pk motor: Krachtiger dan de vorige versie en gewaardeerd om zijn zuinigheid. De 1.0 TSI 115 pk motor: krachtiger en minder zuinig.
Wanneer moet je de distributieketting vervangen? Hoe lang de ketting meegaat, is afhankelijk van de manier waarop je rijdt. Een distributieketting moet gemiddeld tussen de 100.000 en 150.000 kilometer vervangen worden.
De distributieketting van de Volkswagen Passat is een essentieel onderdeel van de motor dat verantwoordelijk is voor het synchroon laten lopen van de krukas en de nokkenas.
Een slappe distributieketting, of erger nog, een gebroken distributieketting met losse onderdelen in de motor, zal een ratelend geluid produceren wanneer uw auto stationair draait.
Bij normaal gebruik en regulier onderhoud mag van de distributieketting een gemiddelde levensduur van 200.000 km worden verwacht. Wanneer de ketting storingen of bijgeluiden veroorzaakt is het noodzakelijk om deze te vervangen.
Storingen aan de distributiekettingspanner worden meestal pas na verloop van tijd opgemerkt. Eerst hoor je een tik, dan een geratel, dan springt de ketting en gaat alles mis . Een plotselinge storing aan de spanner wordt veroorzaakt door een lage motoroliedruk of -niveau, slechte staat, onjuiste installatie, onjuiste productie of leeftijd.